
La presidenta de l’Institut Català de les Dones, Marta Selva, i l’alcalde de Blanes, Josep Trias, han signat un acord de col·laboració que suposa una inversió de 13.416€ per a la posada en funcionament d’un Servei d’Informació i Atenció a les Dones en el municipi.
Els Servei d’Informació i Atenció a les Dones ofereixen informació, orientació i assessorament en tots aquells aspectes relacionats amb la vida de les dones: àmbit laboral, social, personal, familiar i altres. També incrementen l’eficàcia en la sensibilització social, la prevenció i la detecció de les situacions de violència masclista.
El nou servei, que està ubicat a la Plaça d’Argentina, 5, atén els dimarts, de 9h a 14h i de 15h a 18h, i els dijous, de 9h a 14h, i compta amb atenció jurídica i psicològica.
A la comarca de la Selva aquest és el tercer Servei d’Informació i Atenció a les Dones que entra en funcionament, després que l’Institut Català de les Dones signés l’any passat acords de col·laboració amb l’Ajuntament de Lloret de Mar i el Consell Comarcal de la Selva. Així doncs la comarca de la Selva disposarà d’aquest servei a Santa Coloma de Farners, capital de la comarca, i a les dues poblacions que tenen més de 20.000 habitants.
L’Institut Català de les Dones, òrgan adscrit al Departament d’Acció Social i Ciutadania, va signar l’any passat acords per reforçar el funcionament de 82 d’aquests serveis en el territori de Catalunya. Enguany té previst signar-ne 20 més, entre els quals es troba l’acord signat avui amb Blanes.
Els nous serveis suposaran el desplegament del 100% de la Xarxa de SIAD prevista en la Llei del dret de les dones a eradicar la violència masclista.
Amb aquesta iniciativa, l’Institut Català de les Dones enforteix les polítiques locals de suport a les dones i promou la consolidació i/o creació d’espais de referència que atenguin les seves demandes. El nou marc de col·laboració i coordinació respon a criteris d’equilibri territorial i universalitza l’accés a aquests serveis.