- Departament de la Presidència
Josep Castells Farré, delegat territorial del Govern de la Generalitat a l’Alt Pirineu i Aran
Nascut a Vilamolat de Mur (Pallars Jussà) l’any 1961.
Grau universitari en administració i direcció d’empreses per la universitat Camilo José Cela. Graduat universitari tributari i comptable per la Universitat de Barcelona. Formació Professional en metall.
Des de l’any 1985 ha treballat de responsable i administrador de diferents equipaments de la Generalitat de Catalunya a Balaguer, Tremp, la Pobla de Segur, Sort i Vielha.
L’any 1999 es vincula a la política local com a regidor de l’Ajuntament de Castell de Mur. Seguidament, l’any 2003, esdevé conseller del Consell Comarcal del Pallars Jussà. Del 2007 al 2015 va ser alcalde i vicepresident en aquestes mateixes institucions, va representar el Consell Comarcal del Pallars Jussà, al Consell Rector de l’Institut de Desenvolupament de l’Alt Pirineu i Aran i al Consell General de Muntanya.
Ha estat molt vinculat al món associatiu del Pallars Jussà, concretament al Casal Cultural, l’Associació Amics Conca de Tremp, l’Estació biològica i a les plataformes, Montsec Parc Natural, Parc Cultural del Montsec i No a la MAT.
Montserrat Barniol Carcasona, delegada territorial del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central
Nascuda a Vic (Osona) el 1974.
Llicenciada en Geografia per la Universitat de Girona, ha cursat també un postgrau de Govern Local a la Universitat de Barcelona. Ha impartit classes de turisme a la Universitat de Girona, on també ha coordinat un Màster Internacional de SIG (Sistemes d’Informació Geogràfica).
Ha estat vinculada a diverses entitats, exercint com a presidenta de l’Associació Xarxa de Custòdia del Territori de Catalunya (XCT) de 2012 a 2015 i ha estat membre del consell de direcció de l’Associació de Micropobles de Catalunya (AMC) en el període 2010-2012.
En l’àmbit professional, ha estat directora general d’Ecosistemes forestals i gestió del medi, dins del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (2016-2019) i coordinadora d’àrees per al Desenvolupament local del Consorci per a la promoció dels municipis del Lluçanès (2004-2010).
És alcaldessa d’Alpens des de 2003, càrrec que ocupa en l’actualitat.
Àngel Xifré Arroyo, delegat territorial del Govern de la Generalitat a Tarragona
Nascut a Reus (Baix Camp) el setembre de 1961.
Llicenciat en Ciències Matemàtiques per la Universitat Autònoma de Barcelona. Postgrau en Especialista Universitari en Participació Ciutadana i Comunicació per la Universitat Rovira i Virgili i postgrau en Formació en Estudis sobre Immigració per la Universitat de Lleida.
És catedràtic de Matemàtiques del Departament d’Educació. Ha ocupat els càrrecs de director de l’Institut Pere Borrell de Puigcerdà entre els anys 1988 i 1991 i director de l’Institut Gabriel Ferrater de Reus entre els anys 1994 i 2001. En l’àmbit de l’administració de la Generalitat ha estat director dels Serveis Territorials del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa a Tarragona entre els anys 2007 i 2011 i director dels Serveis Territorials del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a Tarragona entre els anys 2016 i 2021. Des del 2021 fins a l’actualitat ocupava el càrrec de director dels Serveis Territorials del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.
És l’alcalde d’Almoster (Baix Camp) des del 2004.
Alícia Corral Sola, secretària d’Administració i Funció Pública del Departament de la Presidència
Nascuda a Barcelona (Barcelonès) l’any 1965.
És llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Oberta de Catalunya. També és màster en dret públic i organització administrativa per la Universitat Pompeu Fabra i màster en direcció pública per ESADE.
Fins ara ha ocupat el càrrec de directora general de Funció Pública. També haestat subdirectora general de Despeses de Personal a la Direcció General de Pressupostos del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda. Anteriorment, des de 2009, va ser subdirectora general de Personal, Organització i Prevenció de Riscos Laborals al Departament d’Empresa i Ocupació. També ha estat responsable de Planificació i Promoció de Recursos Humans a la Direcció General de Recursos i Règim Penitenciari (Departament de Justícia) i analista d’organització a la Secretaria de Funció Pública i Modernització de l’Administració del Departament de Governació.
Departament d'Empresa i Treball
Albert Melià, director de l’Agència Catalana del Consum
Nascut a Girona (Gironès) l’any 1963.
És llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona, llicenciat en Dret per la Universitat Oberta de Catalunya i postgrau en dret de la contractació electrònica per la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat de les Illes Balears.
Melià té formació en procediment, gestió i organització administrativa, millora i gestió d’equips, prevenció de riscos laborals, protecció de dades i funcions directives a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.
El nou director de l’Agència va accedir a l’Administració de la Generalitat de Catalunya l’any 1982, on ha desenvolupat tota la seva carrera professional. Ha ocupat llocs de responsabilitat en diverses àrees com ara la Direcció General de Política Lingüística, la Direcció General d’Universitats o l’Institut d’Estadística de Catalunya. L’any 2006 arriba a la Subdirecció General de Disciplina de Mercat de l’Agència Catalana del Consum, càrrec que ha ocupat fins ara.
Departament d'Acció Exterior i Unió Europea
Ignasi Centelles Santana, delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya davant la Unió Europea
Nascut a Barcelona (Barcelonès) l’any 1980.
És llicenciat en Ciències Polítiques per la Universitat Pompeu Fabra i té un màster en Polítiques Públiques i Socials per la Universitat Pompeu Fabra i la Johns Hopkins University.
Fa 15 anys que viu a Brussel·les i treballa a les institucions europees. De 2007 a 2010 va treballar a la Direcció General de Política de Veïnatge i Negociacions d’Ampliació de la Comissió Europea, en tasques de col·laboració amb els Balcans Orientals. Des de 2010 és coordinador de la Coppieters Foundation, un think tank sobre afers europeus, de recerca de polítiques públiques, reconegut i finançat pel Parlament Europeu.
És comissionat a Brussel·les del Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia de Catalunya. També és membre de l’associació europeista Horitzó Europa i de la European Association of Communication Directors (EACD).
Centelles parla català, castellà, anglès, francès i neerlandès.
Departament de Territori
Nel·la Saborit i Esteve, directora general d'Agenda i Renovació Urbana
Nascuda a Borriana (Plana Baixa, País Valencià) l’any 1985.
És graduada en Enginyeria Civil, especialitat Urbanisme, Transport i Mobilitat i té un postgrau en Sistemes Intel·ligents de Transport per la UPC - BarcelonaTECH. També té formació en facilitació de l'aprenentatge, urbanisme i gestió de ciutats intel·ligents.
Ha treballat per a la Direcció General de Transport Terrestre de la Generalitat de Catalunya, per al departament d'Operacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i al Servei Català de Trànsit. En el camp de la planificació estratègica, ha format a part de l’equip tècnic del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (2016-2022), des d’on ha participat en diversos treballs relacionats amb la mobilitat, l’urbanisme i el canvi climàtic i en l’elaboració del procés estratègic Barcelona Demà, Compromís Metropolità. També ha treballat en el marc de la innovació tecnològica del transport com a tècnica del projecte T-mobilitat, que desenvolupa l’Autoritat del Transport Metropolità.
En l'àmbit docent, ha estat professora col·laboradora del Màster Ciutat i Urbanisme de la UOC. En l’àmbit cívic, ha format part, com a secretària, de la Societat Catalana d'Ordenació del Territori (IEC) que té com a objectius promoure la recerca, l’estudi, la difusió i el debat sobre aspectes teòrics de l’ordenació del territori i de la ciència regional.
Roser Bombardó Bagaria, directora general de Polítiques de Muntanya i del Litoral
Nascuda a Montellà de Cadí (Cerdanya) l’any 1976.
És llicenciada en Ciències Ambientals, en l’especialitat gestió i planificació Ambiental per la Universitat de Girona (1995-1999). Disposa també del Curs d’Aptitud Pedagògica (CAP) per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Girona.
Està especialitzada en l’àmbit del desenvolupament local, així com en l’anàlisi i estratègies per a la gestió del paisatge. Té més de 15 anys d’experiència en gestió multifuncional del medi natural en l’àmbit de la consultoria forestal i ambiental. Ha participat en la redacció de projectes d’ordenació de forests, projectes d’inventari de camins i planificació d’usos recreatius al medi natural, estudis d’impacte ambiental i paisatgístic, informes de sostenibilitat ambiental, inventaris forestals, elaboració i edició de cartografia, etc... Formadora en els Programes “Joves per a l’Ocupació” i “Treball i Formació” del Departament de Treball en l’àmbit forestal.
Coneixedora de la metodologia GRI en l’aplicació de la Responsabilitat Social Empresarial. Ha participat en el Comitè Tècnic del Departament d’Agricultura Ramaderia, Pesca i Alimentació per l’elaboració del pla d’acció per a millorar el sector de la ramaderia ecològica de Catalunya.
En el camp de la innovació agronòmica, va ser corredactora del projecte pilot Biovibrant Food: “Sostenibilitat i productivitat de l’hortofructicultura ecològica de muntanya”. Del sòl ideal a la densitat nutricional. Aplicació de tecnologia a l’estructura molecular de l’aigua i al sòl per millorar-ne la productivitat i la densitat nutricional dels cultius.
Membre activa de diferents associacions locals que treballen per a la dinamització de l’economia de muntanya. Sòcia fundadora i membre de la Junta Directiva de l’Associació de Dones del Món Rural Cerdà (2001-2008). Presidenta de l’Associació de Productors i Elaboradors Ecològics de la Cerdanya–Alt Urgell (PROECO).
En l’àmbit institucional, ha estat tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Montellà i Martinet, regidora de Promoció Econòmica i Urbanisme des del 2007 fins a l’actualitat. Membre representant de la Federació de Municipis de Catalunya al Consell General de Muntanya. Presidenta del Consell Comarcal de la Cerdanya i del Consell d’Alcaldies de la Cerdanya, així com del Consorci de Recaptació Cerdanya–Ripollès (2019-2021). Presidenta de l’Associació d’Iniciatives Rurals de Catalunya (ARCA) i del Grup GAL Alt Urgell-Cerdanya (2019-2021). Vicepresidenta del Consorci de l’Aeròdrom de la Cerdanya (2019-2021).
Oriol Martori i Gallissà, director general de Transports i Mobilitat
Nascut a Barcelona (Barcelonès) l’any 1980.
És llicenciat en Arquitectura del Paisatge per la Universitat de Greenwich al Regne Unit (2002) i Tècnic Urbanista amb el Màster d’Estudis Territorials i Urbanístics per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, Barcelona (2008). Ha cursat altres estudis de Gestió Urbanística per la Universitat Politècnica de Catalunya (2009) i en Disseny Urbà per la Universitat de Westminster, Anglaterra (2004). Actualment, està cursant un Màster en Gestió de Projectes per la Universitat Internacional de València.
La seva experiència professional l’ha desenvolupat principalment a l’empresa privada, treballant tant en l’àmbit nacional com internacional, especialment al Regne Unit, on ha coordinat diferents projectes d’estratègia territorial de diferents pobles i ciutat i programes de regeneració urbana per aconseguir entorns urbans més habitables.
Cofundador de la consultora Urbaning, especialitzada en el disseny d’espai públic, la planificació urbana i la mobilitat sostenible. Ha treballat en diferents àmbits de la gestió de projectes urbans: des del pensament estratègic a nivell més ampli territorial i entorns metropolitans fins al desenvolupament de solucions específiques de mobilitat urbana a escala de ciutat, barri i carrer.
És un urbanista apassionat, amb un interès particular en la manera com el procés i el disseny es poden emprar per impulsar canvis positius en els entorns urbans complexos a través de polítiques públiques. Recentment, ha compaginat la seva activitat professional amb la docència universitària com a professor associat a la Universitat Blanquerna, en el Grau de Gestió de l’Esport, on imparteix coneixements d’Esport i Territori.
Marina Berasategui Canals, secretària d’Habitatge
Nascuda a Reus (Baix Camp) l’any 1981.
És llicenciada en Arquitectura l’any 2007 per la Universitat Politècnica de Catalunya (ETSAB-UPC), màster en Project Management (BES Engeenering School-UPF), postgrau en Facility Management (Escola Sert-COAC) i màster en Ciutat i Urbanisme (UOC). Actualment, està acabant l’Executive Màster in Public Administration (ESADE).
Des de l’any 2009 ha exercit de tècnica responsable de Projectes i Infraestructures al Servei de Recursos Materials de la Universitat Rovira i Virgili, amb una breu col·laboració a la docència a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura (ETSA-URV). L’any 2019, com a membre de la secció local d’ERC a Reus, esdevé càrrec electe a l’Ajuntament de Reus amb les competències de la Regidoria d’Urbanisme i Mobilitat del Govern Municipal 2019-2023.
Francesc Sotrias i Grau, secretari de Territori, Urbanisme i Agenda Urbana
Nascut a Rubí (Vallès Occidental) l’any 1966.
Llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Bellaterra (UAB), postgrau en Dret Immobiliari i Urbanístic i postgrau en Administració Pública (UPF).
Ha estat director-gerent del Consorci Urbanístic VNG Eixample Nord, a Vilanova i la Geltrú (2008-2016), gerent de la societat municipal Martorell Gestió del Sòl i conseller delegat de l’empresa pública Promocions Urbanes de Rubí.
És advocat urbanista. Ha participat en organismes sectorials com la Fundació Habitat 3 i ha estat membre del comitè d’experts per a la reforma de les polítiques d’ordenació del territori i urbanisme a Catalunya. També ha format part del Consorci Metropolità de l’Habitatge i del Consell de l’Habitatge Social de Barcelona.
Ha estat partícip de diversos consells assessors urbanístics, entre els quals destaquen el Consell Assessor de l’Habitatge de Catalunya (2003-2006) i la Comissió d’Urbanisme i Habitatge de la Federació de Municipis (2004-2007).
Ha col·laborat amb l’Escola Sert en matèria de participació pública i processos de planejament urbanístic i amb la UDG en el Diploma de Postgrau en Dret Urbanístic.
Assessor en la redacció de la Llei 20/2014 de modificació del codi de consum de Catalunya.
Regidor de l’Ajuntament de Rubí, entre els anys 1995 i 2006, i tinent d’alcalde (2000-2006).
Ha estat director general del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda els anys 2016 i 2017; i 2018-2021.
Departament de Justícia, Drets i Memòria
Paula Montero, directora d’Afers Penitenciaris
Nascuda a Alcalà d'Henares (Madrid) l’any 1960.
És llicenciada en Psicologia per la Universitat Complutense de Madrid (UCM) i funcionària de carrera des de 1989.
Ha desenvolupat tota la seva trajectòria professional en l’àmbit penitenciari, des dels seus inicis com a educadora a la presó Model l’any 1987. Més tard, va exercir com a psicòloga a la Model i a Quatre Camins; va encapçalar i coordinar diferents equips, com ara la Secció Oberta de la Model, Tractament en Medi Obert, Programes de Rehabilitació i actuacions de protecció en violència de gènere, i ha dirigit els centres penitenciaris de Dones de Barcelona i Lledoners.
En el Departament de Justícia, va ser responsable de la Subdirecció General de Programes de Rehabilitació i Sanitat entre el 2007 i el 2015 i, més recentment, entre l’octubre de 2019 i l’agost de 2021, de la Subdirecció General de Centres i Gestió Penitenciària. En la darrera etapa s’ha encarregat de coordinar el Projecte d’igualtat de gènere i prevenció de violències masclistes a l’execució penal.
Pel que fa a la seva trajectòria formativa, s’especialitza en perspectiva de gènere des de 2021, després d’un ampli recorregut formatiu relacionat amb l’àmbit de l’execució penal. Ha desenvolupat activitat docent a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) i al Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEJFE), i ha participat com a experta en activitats formatives del Real Instituto Elcano, l’Escola Judicial del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Ramon Llull (URL).
Gisela Torns, directora general d’Execució Penal a la Comunitat i Justícia Juvenil
Nascuda a Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) l’any 1976.
Llicenciada en Història per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), postgrau en Organització i sistemes de documentació per l’Institut Català de Tecnologia (ICT) i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i postgrau en Didàctica del patrimoni per la Universitat de Barcelona (UB). També té un màster en Immigració i educació intercultural (UB), àmbits dins dels quals ha orientat gran part de la seva carrera.
La seva trajectòria professional s’ha desenvolupat sobretot en l’àmbit local, on ha treballat amb col·lectius d’alta vulnerabilitat social des dels vessants de la inserció i l’educació. Ha estat responsable, a l’Ajuntament de Badalona, de Plans educatius d’entorn i del Projecte educatiu de la ciutat (2007-2011). També ha treballat en el Servei d’Inserció Sociolaboral i com a assessora dels Serveis Socials (2015-2018).
Gisela Torns ja va ocupar el càrrec de directora general d’Execució Penal a la Comunitat i Justícia Juvenil de 2019 a 2021. Dirigirà l’execució de les mesures penals alternatives, que permeten el compliment de condemnes penals fora de l’entorn penitenciari; liderarà la direcció dels centres educatius de justícia juvenil, on ingressen els nois i noies que han comès delictes; dirigirà els programes de mediació en els procediments judicials amb menors i joves implicats així com els processos orientats a la seva reinserció i rehabilitació dins del medi obert, i pilotarà els programes d'atenció a les víctimes dels delictes.