event_note Nota de premsa

El conseller Nadal visita les obres de la variant d'Artesa de Segre (C-14)

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui les obres de la variant d’Artesa de Segre, que evitarà el pas dels vehicles pel nucli urbà d’aquesta població i millorarà les connexions en aquest entorn. Les obres compten amb una inversió de 14,8 MEUR. Es preveu que la variant, de 3,5 quilòmetres de longitud, entri en servei l’estiu de 2011.
Vista general obres variant Artesa de Segre
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui les obres de construcció de la variant d’Artesa de Segre (C-26 i C-14), acompanyat dels alcaldes d’aquest municipi, Domènec Sabanés, i de Foradada, Salvador Boliart. Aquesta actuació permetrà evitar el pas de vehicles per l’interior d’Artesa de Segre, així com millorar la mobilitat en aquest entorn, en relligar pel sud la C-26 i la C-14. Les obres comportaran una inversió de 14,8 MEUR.
 
La variant tindrà una longitud de 3,5 quilòmetres i una amplada de 10 metres i comptarà amb tres enllaços. Els treballs van començar la tardor de 2009 i conclouran l’estiu de 2011; en la seva execució, podem distingir dos trams:
  • Un primer tram, situat a l’oest i de 2 quilòmetres de longitud, on s’ha dut a terme el 60% del moviment de terres i estan en execució les estructures dels dos enllaços
  • En el tram restant, d’1,5 quilòmetres, s’han iniciat les tasques de desbrossades, de moviment de terres i d’una de les estructures de l’enllaç final.
El traçat, que en un primer tram comprèn el terme de Foradada, s’inicia a la C-26 i es dirigeix cap a l’est fins a connectar amb l’actual C-14, a un quilòmetre del punt inicial. A partir d’aquest punt, la variant passa sensiblement paral·lela al Canal d’Urgell (al seu costat sud) en una longitud d’uns 1.000 metres.
 
Posteriorment, el traçat es desplaça cap al nord, també sensiblement paral·lel al Canal i creua el riu Senill amb un viaducte de 90 metres. A poca distància, se situa l’enllaç final amb la carretera C-14 en direcció cap a Ponts.
 
La variant comptarà amb dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada i dos vorals d’1,5 metres, cadascun. En el seu recorregut, tres enllaços facilitaran les connexions amb els nuclis urbans i la xarxa viària de l’entorn:
  • Enllaç inicial o enllaç oest, situat a la C-26. És un semienllaç que permet els moviments de Balaguer cap a Artesa i d’Artesa cap a Balaguer.
  • Enllaç centre, que connecta amb la C-14. Està format per una rotonda a diferent nivell que permet tots els moviments i és l’accés més directe al nucli d’Artesa de Segre.
  • Un enllaç final o enllaç est que connecta amb la C-14 (cap a Ponts i Andorra, segons l’Estudi Informatiu, Artesa de Segre, Ponts –Tremp: Eix de Comiols ) i permet tots els moviments possibles.

Millora de les comunicacions
 
A Artesa de Segre hi arriben dues carreteres de la xarxa bàsica. D’una banda, la carretera C-26, des de l’oest, des de Balaguer (i des de Lleida) i de l’altra, la C-14, des del sud, des de Tàrrega (i des de Reus i la Costa Daurada). A partir d’Artesa de Segre, s’inicia la mateixa carretera C-14 cap a l’est, cap a Ponts, la Seu d’Urgell i el Pirineu. Precisament, el DPTOP té en diferents fases d’estudi el condicionament i formació de variants d’aquest eix fins a la Seu d’Urgell.
 
A més de relligar la C-26 i la C-14, la variant d’Artesa esdevindrà el punt d’inici del futur nou eix de Comiols. En aquest sentit, cal indicar que l’encaix entre aquestes infraestructures va comportar la modificació del tram final de la variant, que es va desplaçar cap a l’oest respecte de l’inicialment previst.
 
Pel que fa a l’Eix de Comiols, s’està ajustant el traçat en el tram entre els nuclis de Vall-llebrera i Montargull, per tal d’assumir les al·legacions formulades per l’ajuntament d’Atesa de Segre. D’altra banda, es troba en procés de licitació la redacció del projecte constructiu del tram de la nova carretera de Comiols entre els nuclis de Folquer i Isona, que es preveu adjudicar el proper mes de setembre.
 
 
 
Més informació sobre l'actualitat del DPTOP a http://blocs.gencat.cat/ptop
 
 
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts