FGC

Ferrocarrils i Siemens Mobility presenten el primer enclavament digital al núvol del món

query_builder   16 novembre 2022 15:23

event_note Nota de premsa

Ferrocarrils i Siemens Mobility presenten el primer enclavament digital al núvol del món

  1. FGC posa en marxa un projecte pilot pioner al món a l’enclavament de Sant Boi de Llobregat amb la tecnologia WESTRACE@DS3 de Siemens Mobility, que permetrà millorar la capacitat operativa i reduir els costos d’explotació
  2. Actualment, els equips que controlen els senyals, agulles i sistemes de frenada automàtica estan situats sobre el terreny, de forma distribuïda al llarg de les línies, i amb aquesta nova tecnologia s’allotgen en un núvol que compta amb el màxim nivell de seguretat
  3. Avui s’ha fet la demostració del funcionament d’aquesta nova tecnologia a l’estand que Ferrocarrils té al congrés
FGC
La presentació d'aquest matí a l'estand d'FGC.
{"name":"2022/11/16/15/20/9d34f5a8-5e88-48fb-a509-9197d6fd57d0.jpeg","author":"FGC","type":"0","location":"0","weight":908212}

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), en col·laboració amb Siemens Mobility, ha presentat avui en el marc del congrés Tomorrow.Mobility la prova pilot que està realitzant a Sant Boi i que consisteix en la digitalització de l’enclavament, és a dir, controlar des del núvol tots els elements que intervenen en el control de la circulació ferroviària d’un sector concret d’una línia, en aquest cas l’estació de Sant Boi de Llobregat-Anoia. És la primera prova amb la tecnologia WESTRACE@DS3 (Distributed Smart Safe System) que es realitza en una infraestructura ferroviària a tot el món.

Aquesta tecnologia permet allotjar al núvol els sistemes de control de la senyalització. Actualment, els equips que controlen els senyals, agulles i sistemes de frenada automàtica estan situats sobre el terreny, de forma distribuïda al llarg de les línies. Aquesta nova arquitectura permet centralitzar els equips, el que implica un augment de la resiliència de la infraestructura ja que permet disposar de redundàncies, una reducció de les necessitats de recanvis, un manteniment flexible i un estalvi d’espai i energia. En definitiva, millora la capacitat operativa i redueix els costos d’explotació.

FGC
Imatge de l’enclavament de Sant Boi digitalitzat i al núvol.
{"name":"2022/11/16/15/20/c15d858d-9fe3-4d02-ae41-e916cc783a5b.jpeg","author":"FGC","type":"0","location":"0","weight":1077530}

El sistema WESTRACE@DS3garanteix un servei operacional i funcional dels sistemes de senyalització de manera estandarditzada. A més, es tracta d'una plataforma completament escalable, compatible amb una gran varietat de sistemes existents, que suporta els diferents estàndards de comunicació del sector. Totes aquestes característiques suposen una fita clau en la mobilitat del futur.

Durant la inauguració ahir del congrés, es va fer una avançada de la demostració d’aquest matí. La presidenta de Ferrocarrils, Marta Subirà, va posar en valor que FGC “busca la màxima l'eficiència en la gestió del servei ferroviari i incorpora les innovacions i tendències del sector a totes les àrees de la companyia amb l'objectiu últim d'oferir la màxima qualitat de servei. Solucions tecnològiques i digitals com la de Siemens ens permeten continuar sent una empresa líder en el servei al client i tractora en eficiència energètica i estalvi d'emissions contaminants”.

Per al CEO de Siemens Mobility Espanya i de la regió sud-oest d'Europa, Agustín Escobar, “la digitalització dels sistemes de senyalització ferroviària és clau per augmentar la capacitat i la seguretat dels trens, així com per reduir els costos d'operació i garantir una reducció de la petjada de carboni. Estem molt orgullosos d'acompanyar FGC en aquest projecte que marcarà un abans i un després en l'explotació de les seves infraestructures”.

2  

Imatges

Foto 1

Foto 1 908212

Foto 2

Foto 2 1077530

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 371462