Territori adjudica l'anàlisi d'una nova connexió ferroviària entre Andorra i la Seu d'Urgell

query_builder   25 novembre 2022 09:00

event_note Nota de premsa

Territori adjudica l'anàlisi d'una nova connexió ferroviària entre Andorra i la Seu d'Urgell

  1. El document ha de valorar la viabilitat d’una nova línia de tren transpirinenca i incorporar una estimació del cost del projecte així com una proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial
  2. La redacció d’aquest estudi respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran d’una configuració de transport diferent de l’actual


El Departament de Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha adjudicat la redacció de l’estudi de factibilitat d’una nova línia ferroviària que connecti Andorra i la Seu d’Urgell. L’objectiu és analitzar una nova connexió ferroviària a l’interior de l’Alt Pirineu i, alhora, establir un nou servei ferroviari entre Barcelona, la Seu d’Urgell i Andorra, convertint l’estació d’Alp en una ròtula ferroviària amb connexió amb Puigcerdà i Tolosa.

La longitud aproximada del nou traçat seria d’uns 57 quilòmetres. El tram català, a banda d’enllaçar la Seu d’Urgell amb Andorra, transcorreria per la vall del Segre fins a Alp, connectant la línia ja existent i permetent, així, l’enllaç tant amb Ripoll, Vic i Barcelona com amb França. Per a una bona connexió amb Barcelona caldria, d’una banda, garantir el desdoblament previst de la línia R3 entre Montcada i Vic i, de l’altra, renovar el tram Ripoll-Alp amb nous punts de creuament. El traçat contemplarà dos trams: la Seu d’Urgell-Andorra; i la Seu d’Urgell-Alp. El tram Andorrà hauria de connectar Sant Julià de Lòria, Andorra la Vella i les Escaldes.

L’estudi, amb un termini de redacció de 8 mesos, s’ha adjudicat a Meta Engineering per un import de 120.000 euros (abans d’IVA) i ha d’incloure una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris.

L’impuls d’aquest informe respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran de la configuració de transports amb una visió diferent de la visió tradicional que considera, principalment, la radialitat vers la gran regió metropolitana.



1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 139945