Territori adjudica l'anàlisi d'un nou tren-tramvia al Bages

query_builder   25 novembre 2022 09:00

event_note Nota de premsa

Territori adjudica l'anàlisi d'un nou tren-tramvia al Bages

  1. El document ha d’actualitzar l’estudi informatiu de 2009 i analitzar els dos ramals principals des de Manresa, un cap a Súria i l’altre cap a Sallent, així com incorporar una estimació del cost del projecte, una proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial
  2. La redacció d’aquest estudi respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran d’una configuració de transport diferent de l’actual


El Departament de Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha adjudicat la redacció de l’estudi de factibilitat d’una nova línia de tren-tramvia al Bages, (tren en els trams interurbans i tramvia en els trams urbans), que ja compta amb un estudi informatiu sotmès a informació pública l’any 2009. Per tant, el document que s’ha adjudicat ara és l’adaptació d’aquell estudi per tal d’actualitzar-lo.

El projecte ha de constar de dos ramals principals des de Manresa, un cap a Súria i l’altre cap a Sallent, que actualment s’utilitzen exclusivament per al transport de mercaderies. En el segon cas, s’ha de contemplar, també, que pugui tenir continuïtat fins a Berga en una segona fase. Així mateix, s’inclourà la connexió de Manresa amb el Nou Congost i Sant Joan de Vilatorrada. La longitud aproximada serà d’uns 38 km i es preveuen els següents trams: Sistema urbà Manresa-Sant Joan de Vilatorrada; ramal fins a Súria; ramal fins a Sallent i Berga.

L’estudi, amb un termini de redacció de 8 mesos, s’ha adjudicat a Ayesa Enginyeria i Serveis per un import de 54.700 euros (abans d’IVA) i ha d’incloure una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris.

L’impuls d’aquest informe respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran de la configuració de transports amb una visió diferent de la visió tradicional que considera, principalment, la radialitat vers la gran regió metropolitana.



1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 142205