- El telèfon d’emergències 112 ha rebut un total de 35 trucades relacionades amb aquest episodi de nevades, sobretot de vehicles amb problemes per la neu

query_builder 12 desembre 2022 19:51
event_note Nota de premsa
Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat l’ALERTA del pla especial d'emergències per nevades a Catalunya NEUCAT un cop finalitzat l’episodi de nevades d’avui al Pirineu. Les nevades han afectat sobretot l’Alt Urgell, la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i l’Alta Ribagorça.
El Servei Meteorològic de Catalunya SMC ha informat d’alguns registres de neu:
El telèfon d’emergències 112 ha rebut fins a les 18 hores un total de 35 trucades per la nevada, la majoria per vehicles amb problemes per la neu.
Les trucades s’han rebut principalment des de les comarques de:
I dels municipis de:
Segons el Servei Català de Trànsit SCT en aquests moments les afectacions viaries són:
Per neu són obligatòries les cadenes a:
A l'N-230 entre Vilaller i Vielha és obligatori l'ús de cadenes i, a més està restringit el pas de vehicles de 3a categoria
Els camions tenen restringida la circulació a l'N-260 per neu/ gel a la calçada a:
També hi ha plaques de gel o neu a la C-16 entre Urús i Bellver de Cerdanya i s'ha restringit el pas als vehicles articulats i als vehicles de tercera categoria.