Fotografia conseller Parlament

Gonzàlez-Cambray: "Els docents que arriben l'1 de gener serviran per impulsar l'escola inclusiva i per reforçar l'anglès als centres que més ho necessiten"

query_builder   21 desembre 2022 14:30

event_note Nota de premsa

Gonzàlez-Cambray: "Els docents que arriben l'1 de gener serviran per impulsar l'escola inclusiva i per reforçar l'anglès als centres que més ho necessiten"

·La reducció de l’hora lectiva permetrà ampliar la plantilla docent en 3.566 dotacions


·2 de cada 3 nomenaments són per al professorat que ja estava al centre i que completarà la jornada, o bé per allargar les substitucions


·Algunes de les principals demandes dels centres són en l’especialitat d’Anglès (ESO) i Pedagogia terapèutica (Primària). Permetrà millorar les competències en llengua anglesa, d’una banda, i de l’altra, reforçar l’escola inclusiva


Foto conseller Parlament{"name":"2022/12/21/14/01/a4831517-48ac-4d36-b5b1-db607dbae77e.jpeg","author":"Departament d'Educació","type":"0","location":"0","weight":103035}


Per la tornada a les aules el proper mes de gener, els centres educatius disposaran de més plantilla de professorat, amb 3.566 noves dotacions docents, i serà la xifra més alta de la història de l’educació pública de Catalunya. Aquesta ampliació de la plantilla és possible per la reducció de l’hora lectiva al professorat, fruit de l’acord entre el Departament d'Educació i els sindicats docents a inicis del curs actual.

Així ho ha explicat al Parlament el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, que ha remarcat que les dotacions “serviran per reduir l'hora lectiva a tots els mestres i professors però per molt més que això. Els docents que arriben l’1 de gener serviran per incrementar la coordinació i el temps dedicat al debat pedagògic dins de cada centre per donar resposta a la transformació educativa. Però molt especialment serviran per donar un impuls a l’escola inclusiva i per reforçar, per exemple, l’anglès als centres que més ho necessiten”.

{"name":"2022/12/21/14/20/445b7494-a9bb-4640-9bb8-8aed021d3a3e.mp4","author":"Departament d'Educació","type":"1","location":"0","alt":"Vídeo conseller al Parlament","aspect":"","amplada":"","alcada":"","weight":19710297}


Suposarà, per tant, una millora per al professorat i pel sistema educatiu: “És un pas endavant del sistema educatiu. Més inclusiu, tot i que encara tenim marge de millora, i enfocat a compensar les pèrdues d’aprenentatges. I amb més docents que mai a la història. I amb millor ràtio general d’alumnes per professor que mai a la història. Tindrem més desdoblaments i més codocència que mai”, ha expressat el conseller.

Gonzàlez-Cambray ha explicat quines són les especialitats docents més sol·licitades per part dels centres. Així, a l’educació primària s’han demanat en primer lloc mestres de l’especialitat de Primària -646-, en segon lloc de Pedagogia terapèutica -267-, d’Infantil -262-, i d’Anglès -180-. Aquesta darrera especialitat permetrà donar suport a l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge i, per tant, millorar l’escola inclusiva.La petició d’aquesta especialitat demostra que els centres prioritzen l’atenció als alumnes amb necessitats educatives de suport específic.

El titular d’Educació ha afirmat que “tant a primària com a secundària la segona especialitat que més cobrirem és la dels docents que atenen a la diversitat, que vol dir que afavoreixen la inclusió, que vol dir orientadors i psicopedagogs a secundària, i a primària especialistes en pedagogia terapèutica, que abans anomenàvem mestres d’educació especial. En sumarem 461 que ajudaran a millorar aquesta atenció”.

A l’educació secundària obligatòria, la majoria de centres han demanat professorat d’Anglès -241-, de l’especialitat d’Orientació educativa -194-, de Ciències Socials -185- i de Tecnologia -150-. Els reforços d’anglès permetran posar l’accent en la millora d’una de les competències bàsiques que ha baixat en resultats en les proves de 4t d’ESO.

El conseller ha destacat que 2 de cada 3 nomenaments –un 67%-, s’han produït per als professionals que ja estaven als centres i que ara completaran la seva jornada, o bé per aquells que n’allargaran la substitució. D’aquesta manera, la majoria de professionals milloraran les seves condicions laborals i es mantindran en els centres on actual estan duent a terme la seva tasca, fet que permetrà estabilitzar les plantilles docents.


21 de desembre de 2022

1  

Vídeos

Vídeo conseller al Parlament