1. La convocatòria d’ajuts serà a càrrec de pressupostos futurs del Departament d'Educació, provinents dels fons europeus Next Generation

El Govern ha aprovat avui destinar 15 milions d’euros a la convocatòria d’ajuts en el marc del programa d’Impuls digital a l’educació. Amb aquest acord, es podrà dur a terme la subvenció, a càrrec dels pressupostos futurs del Departament d'Educació per als exercicis de 2023 i 2024.

L’Impuls digital, programa destinat a la competència digital docent i a l'estratègia digital dels centres, és finançat amb els fons europeus Next Generation en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR). Les subvencions s'adrecen a reforçar la implantació del nou Marc de referència de la competència digital docent perquè serveixi com a palanca per a la innovació en els centres educatius catalans.

Les subvencions volen promoure les accions de capacitació i acompanyament als docents i centres educatius que vulguin aprofundir en la digitalització i el foment de les STEAM. El pressupost de 15 milions d’euros permetrà desenvolupar tres línies de subvenció: formació per a aproximadament 9.000 docents; suport a la transformació per a més de 6.000 docents i 300 centres educatius, i creació de recursos i difusió de la competència digital docent.

A la convocatòria i a les bases s’especifiquen els requisits, objectius i terminis per tal de subvencionar les diferents línies de desplegament de l’Impuls digital. Les entitats beneficiàries de les subvencions són universitats, entitats, ajuntaments, i l’ecosistema d’empreses amb experiència en l’àmbit STEAM educatiu.

Els projectes subvencionats permetran als centres i docents que vulguin capacitar-se en l’ús d’equipament tecnològic divers que acabaran rebent durant el pròxim curs 23-24. En concret, permetrà fer ús d’equipament de producció audiovisual, robòtica, computació o impressió 3D. Els projectes hauran de treballar l’ús d’aquestes eines alineades amb el pensament crític, la resolució de problemes, computació o coeducació, entre d’altres.