
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha obert les licitacions de 15 obres de millora i conservació de la xarxa viària arreu de Catalunya, que comportaran una inversió prevista de 27,4 MEUR. Els treballs que s’impulsen consisteixen principalment en renovacions del ferm, de la senyalització i de les barreres de protecció amb l’objectiu d’afavorir la seguretat i la fluïdesa del trànsit.
Conservació i millora de la xarxa viària
El DOGC publica avui els anuncis de licitació de les obres corresponents a 15 actuacions de millora i manteniment que el DPTOP portarà a terme en carreteres arreu de Catalunya, per un valor total de prop de 27,4 MEUR. Aquests treballs consisteixen principalment en reforçaments del ferm i renovacions de la senyalització i les barreres de protecció, amb l’objectiu de garantir un estat òptim de la xarxa viària i afavorir la seguretat i la fluïdesa del trànsit.
Les actuacions que ara es liciten formen part del programa conservació i manteniment que el DPTOP impulsa cada any a les carreteres que gestiona i que s’afegeix a les obres de més abast com desdoblaments o millores generals. Per al període 2010-2011, s’ha inclòs una cinquantena d’obres en aquest programa, amb una inversió de 66,5 MEUR.
Alt Pirineu i Aran
Reforçament ferm i millora drenatge C-462 Adraén – cruïlla d’Ortedó 3,5 MEUR
A l’Alt Pirineu i Aran, el DPTOP ha impulsat una actuació de millora a la C-462, entre Adraén (la Vansa i Fórnols) i la cruïlla d’Ortedó (Alàs i Cerc) amb la LV-4008, que incidirà en el reforçament del ferm, el drenatge i la senyalització, amb l’objectiu d’afavorir la seguretat i la fluïdesa del trànsit. Així, ara ha iniciat la licitació de les obres corresponents, per un valor de 3,5 MEUR.
La carretera C-462 entre Adraén i la cruïlla d'Ortedó amb la LV-4008 pertany a la xarxa comarcal de carreteres i forma part d’un recorregut des de Guardiola de Berguedà a Saldes, Gósol, Josa de Cadí, Tuixén, Adraén i la Seu d’Urgell. Està formada per dos carrils d’uns 2,50 metres d’amplada, sense vorals.
Les tasques de reforçament del ferm consistiran en l’aplicació d’una nova capa d’asfalt a la carretera, en un tram que abasta 14,5 quilòmetres. A més, es formaran cunetes revestides de formigó a les zones en desmunt, que permetran donar un sobreample a la carretera i facilitar, així, l’encreuament de vehicles. En total, es formaran 14 quilòmetres de cunetes transitables, amb amplades d’1-1,5 metres d’amplada.
Així mateix, el projecte es completarà amb la senyalització horitzontal i vertical a tot el tram i la instal·lació de 9,2 quilòmetres de barreres de seguretat en una longitud . En aquest sentit, a més, cal remarcar la col·locació de faldons de protecció per a motoristes en determinats revolts.
D’aquesta manera, les obres que ara es liciten permetran millorar la seguretat i la comoditat en la conducció en aquesta via. Els treballs començaran la primavera vinent i tindran un termini d’execució de 10 mesos.
Millores al camí d’accés a les pistes de Boí-Taüll 2,2 MEUR
En el marc del Pla de millora dels accessos a les estacions d’esquí, el DPTOP ha iniciat la licitació de les obres que permetran millorar el camí d’accés a les pistes de Boí-Taüll (la Vall de Boí), per un valor de 2,2 MEUR. Aquesta obra consistirà principalment en la renovació del paviment, eixamplaments puntutals de la calçada i la formació de cunetes transitables, per tal d’afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció, en un tram de 8,2 quilòmetres, des del Pla de l’Ermita i l’estació d’esquí.
Les obres s’adjudicaran durant la tardor vinent, començaran la primavera de 2011 i tindran una durada prevista de sis mesos i mig. Aquesta actuació dóna continuïtat a l’obra que es va dur a terme l’any passat de reforçament de l’L-501 en el tram de 6 quilòmetres que va de Boí a Taüll i al Pla de l’Ermita, amb una inversió d’1 MEUR.
Els treballs que ara es liciten inclouran les millores següents:
- Eixamplaments puntuals de la calçada (amb un eixamplament màxim de 0,4 metres) per aconseguir una amplada de calçada de 6,5 metres.
- Reforçament del paviment, amb sanejaments, i estesa d’una capa uniforme d’aglomerat a tot el llarg i ample.
- Formació de cunetes formigonades trepitjables d’1 metre d’amplada, per formar un sobreample, amb el drenatge corresponent. En total, es formaran 7,6 quilòmetres de cunetes
- Millora de la senyalització vertical amb senyalització de neu (balises cilíndriques de 3 metres d’alçada) i col·locació de fites quilomètriques.
- Formació de 4 murs d’escullera d’alçades variables entre els 3 i 4 metres i longitud total de 70 metres.
- Substitució de totes les barreres de seguretat (3,2 quilòmetres)
En els últims anys, el Departament està desenvolupant diverses actuacions en aquesta línia, entre les quals cal remarcar la construcció del nou pont sobre el Ter a Setcases, que permet la millora de l’accés a l’estació d’esquí de Vallter 2000, la millora de revolts en l'accés a les pistes de Pleta del Prat (Tavascan) o les obres de millora del ferm i del drenatge dels accessos a les estacions d’esquí de fons de Tuixén-la Vansa, Lles i Arànser.
D’altra banda, estan en licitació els treballs de millora de l’accés a l’estació de Portainé i avui també s’ha iniciat la licitació d’obres al de l’estació de Virós-Vallferrera. Ambdues actuacions sumen una inversió de 3,7 MEUR.
Arranjament de l’accés a les pistes de Virós-Vallferrera 1,6 MEUR
El DPTOP ha iniciat avui la licitació de l’obra de millora en l’accés a l’estació d’esquí de Virós-Vallferrera, des de Bordes de Virós, al terme d’Alins. L’actuació consisteix en l'arranjament i pavimentació del camí, en una longitud de 6,3 quilòmetres. Es preveu que les obres s’adjudiquin la tardor vinent i comencin la primavera vinent, amb un termini d’execució de sis mesos.
Actualment, aquest accés està format per un camí en terres que té una amplada d’uns 4 metres. Els treballs que ara es liciten, amb una inversió prevista d’1,6 MEUR, comportaran la pavimentació del camí i la formació d’una cuneta formigonada transitable, d’1 metre d’amplada.
Les obres inclouen les actuacions següents:
- Moviments de terres per a disposar la nova plataforma del camí.
- Pavimentació.
- Execució de les cunetes de formigó, passos salvacunetes, guals i altres elements de drenatge.
- Execució de les obres de drenatge transversal i els elements de protecció adients.
- Disposició d'elements de senyalització horitzontal, vertical i de sistemes de contenció i abalisament.
- Mesures d’integració ambiental de revegetació, hidrosembra, de protecció de la fauna i control de l'erosió.
Àmbit metropolità
Millora ferm i obres complementàries C-17 Parets – la Garriga 3,5 MEUR
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat la licitació de les obres corresponents a una actuació que permetrà millorar l’estat de la C-17 entre els municipis de Parets del Vallès i la Garriga, per un import de 3,5 MEUR. Es preveu que les obres comencin la primavera vinent i tinguin una durada de 10 mesos..
La C-17 és un nexe de comunicació entre l’entorn metropolità de Barcelona i Osona, fins arribar a Ripoll. Aquesta autovia té un trànsit molt intens, d’uns 52.000 vehicles/dia a la zona de l’Ametlla del Vallès, amb un percentatge de vehicles pesats superior al 8%. Aquest trànsit produeix un deteriorament del paviment amb el pas del temps, motiu pel qual la C-17 ha estat objecte de diverses actuacions de millora, tant a Montcada i Reixac com al tram entre la Garriga i Vic.
Ara, s’ha previst un reforçament del ferm d’un tram de prop de 13 quilòmetres, que abastarà els termes municipals de Parets del Vallès, Lliçà d'Amunt, Lliçà de Vall, Granollers, Canovelles, l'Ametlla del Vallès i la Garriga. L’actuació s’iniciarà a la zona de l’enllaç amb la C-33 i s’acabarà al sud del pas per la Garriga.
La principal millora que s’hi durà a terme consistirà en la renovació del paviment. En primer lloc, s’efectuaran fresatges i sanejaments previs, per tal de tractar els trams que presentin desperfectes superficials. Posteriorment, s’estendrà una nova capa d’aglomerat al llarg del tram.
A més de la millora del ferm, les obres que ara s’impulsen permetran adequar els sistemes de contenció dels vehicles, amb la instal·lació de noves barreres de seguretat. Finalment, els treballs es completaran amb la millora de les cunetes, l’adequació de la senyalització de la carretera i la substitució dels junts d’estructures deteriorats.
Ferm i millores complementàries C-32 Gavà – St Boi de Llobregat 3,2 MEUR
El DTPOP ha obert la licitació de les obres de millora de la C-32, entre els termes de Gavà i Sant Boi de Llobregat. Els treballs, que compten amb una inversió prevista de 3,1 MEUR, abastaran el tram comprès entre la sortida de l’aeroport de Barcelona i l’enllaç de Gavà.
L’actuació consisteix, principalment, en la millora del ferm i l'actualització de tots aquells elements ques estiguin deterioriats i que permetin afavorir la seguretat i fluïdesa del trànsit en aquesta via. Es preveu que les obres comencin la primavera vinent i tinguin una durada de 4 mesos i mig.
L’autovia C-32 entre Sant Boi de Llobregat i Gavà forma un dels eixos viaris principals de connexió del Baix Llobregat, a més de servir de connexió entre el Barcelonès i el Garraf. Aquesta via registra un trànsit molt intens que en aquest tram és d’uns 104.000 vehicles al dia, de mitjana, amb un percentatge de vehicles pesats del 8%. El trànsit intens fa que es produeixi un deteriorament del paviment i que de forma periòdica, s’hagin de dur a terme obres de reforçament del ferm.
En les obres que ara s’impulsen, cal indicar que en primer lloc, es duran a terme una sèrie d'apedaçats i la regularització del paviment a les calçades laterals, per tal d'arranjar el ferm que estigui en mal estat mitjançant fresatges i reposicions amb mescla bituminosa.
Posteriorment, es milloraran les característiques de la superfície del ferm de la carretera amb l’estesa d’una nova capa d’asfalt. Aquesta actuació, que abasta un tram de 6,5 quilòmetres, es complementarà amb la renovació de la senyalització vertical, el repintat de la senyalització horitzontal i la renovació de barreres de seguretat.
Camp de Tarragona
Reforçament paviment i barreres de seguretat TP-2125 Santa Oliva – Sant Jaume dels Domenys
2,5 MEUR
2,5 MEUR
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat la licitació de les obres de millora de l’estat del paviment i dels sistemes de seguretat a la carretera TP-2125, entre els termes municipals de Santa Oliva i Sant Jaume dels Domenys. Les obres, que compten amb una inversió prevista de 2,4 MEUR, començaran la primavera vinent.
La carretera TP-2125 és una carretera de la xarxa comarcal que va ser traspassada a la Generalitat per la Diputació de Tarragona. S’inicia al Vendrell, posteriorment enllaça amb la variant del Vendrell, passa per Santa Oliva, per Llorenç del Penedès i finalitza a Sant Jaume dels Domenys. Aquesta carretera té un trànsit bastant intens, amb 8.201 vehicles/dia.
L’actuació que ara es licita comportarà el reforçament del ferm de la via en una longitud de 7,8 quilòmetres, entre l’enllaç amb la variant del Vendrell (al terme de santa Oliva) fins al nucli urbà de Sant Jaume dels Domenys. Les obres tenen com a finalitat millorar la seguretat i la fluïdesa de la circulació. Així, es tractaran els punts del recorregut on el paviment presenti desgast i, posteriorment, s’estendrà una nova capa d’asfalt.
Els treballs, que es desenvoluparan en un termini de cinc mesos, comportaran també la reparació i millora de les barreres de protecció de vehicles. En concret, es preveu la col·locació de 8,2 quilòmetres de barreres de seguretat metàl·lica i, en els trams de revolts que ho requereixin, s’hi afegiran faldons de protecció de motociclistes. Les obres es completaran amb la renovació i reposició de la senyalització horitzontal i vertical.
Reforçament paviment T-710 Falset – la Vilella Baixa 1,1 MEUR
Al Camp de Tarragona, el DPTOP també ha impulsat una actuació de millora a la carretera comarcal T-710, entre Falset i la Vilella Baixa, que incidirà en el ferm i l’adequació dels sistemes de seguretat viària. Ara, ha iniciat la licitació de les obres corresponents, per un valor d’1 MEUR.
Les obres abasten dos trams; un petit tram inicial de 700 metres se situa entre el nucli urbà de Falset i l’encreuament amb la carretera de Porrera. El segon tram, de 5 quilòmetres està situat entre el pas per Gratallops i el nucli de la Vilella Baixa. La principal tasca que es durà a terme serà la renovació del paviment.
En paral·lel, es netejaran i adequaran els elements de drenatge de la via i es millorarà la senyalització vertical i horitzontal i les barreres de seguretat. Es preveu que els treballs comencin la primavera vinent, amb un termin d’execució de quatre mesos.
Comarques Centrals
Ferm i obres complementàries B-431. Sant Feliu Sasserra – Prats de Lluçanès 1,2 MEUR
A les Comarques Centrals, el DPTOP ha impulsat les obres per tal reforçar el ferm a la carretera B-431, entre els termes de Sant Feliu de Sassera i Prats de Lluçanès. El projecte també recull treballs complementaris per a millorar els elements de drenatge l i l'adequació de la senyalització i sistemes de contenció. Els treballs compten amb una inversió d’1,2 MEUR i es preveu que s’iniciïn la primavera vinent, amb un termini d’execució de 4 mesos.
La carretera B-431, via convencional de la xarxa comarcal, dóna accés a diversos municipis de les comarques del Bages i Osona, des de Prats de Lluçanès a Sant Feliu Sasserra, Avinyó i l’Eix Transversal. Cal indicar que el DPTOP té en redacció el projecte constructiu del condicionament i millora general d’aquesta via, que té un traçat sinuós.
Les obres que ara es liciten abasten un tram de 8,5 quilòmetres, entre l’inici de la carretera dins del nucli urbà de Prats de Lluçanès i el començament de la zona urbana de Sant Feliu Sasserra. Per a millorar l’estat del paviment, s’estendrà una nova capa d’asfalt i, en els punts que presentin més desgast, es durà a terme un tractament específic previ de fresatge.
L’actuació es completarà amb la restitució de la senyalització, el drenatge i la neteja de les cunetes formigonades, així com amb la millora dels elements d'abalisament i la col·locació de barreres de seguretat. D’aquesta manera, l’actuació que es durà a terme permetrà afavorir les condicions de comoditat i seguretat en la conducció.
Estabilització de talussos a la BP-1121 i la BP-1103. El Bruc – Monistrol de Montserrat 990.000 euros
El DPTOP ha impulsat els treballs per tal de millorar l’estabilització de talussos a les carreteres BP-1121 i BP-1103, entre els termes municipals del Bruc i Monistrol de Montserrat. Les obres es liciten ara per un import de 990.000 euros i s’adjudicaran la tardor vinent. Les obres començaran durant el segon trimestre de 2011. El termini d’execució de les obres és de 7 mesos.
La carretera BP-1121 és una carretera de la xarxa comarcal que ara és gestionada per la Generalitat i que permet arribar a l’accés al Monestir de Montserrat des de Monistrol de Montserrat. La carretera se situa al vessant nord-est de la muntanya. La carretera BP-1103, que també està gestionada per la Generalitat, permet arribar des de l’oest –des del Bruc– fins al mateix accés al Monestir de Montserrat. Aquesta carretera se situa al vessant nord de la muntanya.
Les característiques geomorfològiques del massís comporten despreniments de grans blocs. Per donar resposta a aquesta problemàtica, el DPTOP va elaborar el Pla d’actuació per la millora de la seguretat en front els despreniments rocosos a la Muntanya de Montserrat. Aquest pla recull actuacions esglaonades en diversos àmbits de la Muntanya seguint una estratègia de reducció progressiva del risc.
L’actuació prevista ara inclou 11 trams d’obres de millora en diversos talussos, 6 situats a la carretera de Monistrol i 5 situats a la carretera del Bruc. En la carretera de Monistrol que té 5,4 quilòmetres s’actuarà en un total de 808 metres. En la carretera del Bruc, que té una longitud de 6,6 quilòmetres, s’actuarà en un total de 1.464 metres.
Les actuacions previstes són:
- Treballs previs de desbrossada, sanejament de blocs i repicat de talussos.
- Protecció de talussos amb xarxa de cable d'acer i malla de gabió de triple torsió.
- Estabilització puntual dels blocs inestables amb bolons.
- Fixació de blocs inestables amb malles de filferro d’acer galvanitzat
- A les boques dels túnels, col·locació de barrera dinàmica per a la defensa davant de la caiguda de blocs.
- A la sortida del túnel de l’accés des del Bruc, es construirà un mur de formigó armat.
- Reposició del formigó projectat deteriorat en un talús a la carretera de Monistrol.
- Col·locació de manta orgànica com a mètode antierosió.
Ferm i obres complementàries B-430 Sallent – Artés 869.000 euros
Amb l’objectiu d’afavorir un manteniment adequat de la B-430 i contribuir a la seguretat i fluïdesa en la circulació, el DPTOP ha impulsat treballs de millora en aquesta carretera en el tram entre Sallent i Artés. Les tasques que es duran a terme, amb una inversió prevista de 869.000 euros, permetran incidir en l’estat del ferm i en els elements de senyalització i seguretat.
Aquesta actuació de millora comprendrà un tram de 4,2 quilòmetres, entre la carretera C-16 i l’entrada al nucli urbà d’Artés. Les obres, que començaran la primavera vinent, tindran un termini d’execució de tres mesos.
Els treballs que s’impulsen consistiran en la millora, principalment, del paviment de la carretera. Així, es duran a terme fresatges previs en aquells punts que ho requereixin i s’estendrà una nova capa d’asfalt. L’actuació es complementarà amb l’adequació de la senyalització, la neteja i condicionament dels elements de drenatge, la millora de l’abalisament i la col·locació de noves barreres de seguretat.
La carretera B-430 és la carretera que va des de la C-16 fins a Cabrianes, l’Eix Transversal i Artés. Forma part de la xarxa comarcal i té un trànsit bastant intens, amb 7.800 vehicles/dia en el tram situat entre Artés i l’Eix Transversal. Actualment, el DPTOP té en fase d’informació pública la prolongació de la variant d’Artés.
Comarques Gironines
Ferm i obres complementàries GI-541 Sant Hilari Sacalm 2,3 MEUR
El DPTOP ha iniciat la licitació de les obres de millora del ferm a la carretera GI-541, al seu pas per Sant Hilari Sacalm. Els treballs, que compten amb una inversió prevista de prop de 2,3 MEUR; començaran la primavera vinent i tindran una durada de quatre mesos.
La carretera GI-541 va des del nucli urbà de Sant Hilari Sacalm cap a l’oest fins al límit amb la demarcació de Barcelona. Té un traçat complicat, amb un recorregut sensiblement paral·lel al de l’Eix Transversal i registra una circulació de tipus local. El tram que es millorarà abasta una longitud de 10,8 quilòmetres; entre el límit amb la comarca d'Osona i la intersecció amb la carretera GI-550.
Les obres consistiran en el fresatge i posterior reposició de ferm, per tal de reparar les zones que estiguin deteriorades. A continuació, s’actuarà en els flonjalls que es detectin. Finalment, s’estendrà una nova capa de paviment al llarg del tram.
En paral·lel, l’obra inclourà, com a tasques complemetàries, l'execució de cunetes transitables, guals de cuneta i noves obres de drenatge transversal. A més, s’adequarà la senyalització i es milloraran l’abalisament i les barreres de seguretat.
D’altra banda, cal recordar que les altres dues carreteres que conflueixen a Sant Hilari Sacalm han estat objecte d’actuacions recents de millora del paviment. L’any passat es van dur a terme obres de reforçament del ferm a la GI-542, entre aquesta població i Anglès, i a la GI-551, fins a Santa Coloma de Farners. Ambdues actuacions van significar una inversió total de 5,1 MEUR.
Ferm i obres complementàries GI-633 i GI-634. Sant Julià de Ramis – Verges 1,6 MEUR
La Generalitat ha iniciat la licitació de les obres corresponents a una actuació que permetrà millorar el ferm de les carreteres GI-633 i GI-634 entre Sant Julià de Ramis i Verges. Es preveu que els treballs, que ara es liciten per un valor d’1,5 MEUR, comencin la primavera vinent.
La GI-633, que va des de l’N-II fins a Cervià de Ter, Sant Jordi Desvalls i Colomers, forma, juntament amb la GI-634 que va des de Colomers a Jafre i Verges (C-31), un itinerari de la xarxa comarcal. Sobre aquest itinerari es van fer l’any 2006 les obres de la variant de Sant Jordi Desvalls que van tenir un cost de 6,4 MEUR. Recentment, s’ha executat una rotonda al punt final a Verges, amb un pressupost de 313.000 euros.
Les obres que ara es liciten permetran reforçar el ferm de tot l’itinerari, de 16,8 quilòmetres, als termes municipals de Sant Julià de Ramis, Cervià de Ter, Sant Jordi Desvalls, Colomers, Jafre, Verges i Vilopriu. Del recorregut, 10,5 quilòmetres corresponen a la GI-633 i els 6,3 restants, a la GI-634.
La principal millora que es durà a terme consistirà en la renovació del ferm de la carretera, per tal d’afavorir la comoditat i la seguretat en la conducció. Prèviament a l’estesa d’una nova capa d’asfalt, es tractaran específicament aquells punts on el ferm estigui malmès. Així mateix, es pavimentaran els 5 primers metres dels camins públics que accedeixen a la carretera.
L’obra, que tindrà un termini d’execució de quatre mesos, es complementarà amb la millora de la senyalització vertical i horitzontal, la neteja de cunetes i passos salvacunetes, així com amb la col·locació de faldons de protecció per a motoristes a les barreres de seguretat.
Reforçament ferm i obres complementàries C-150a Banyoles – Serinyà 1,1 MEUR
Amb l’objectiu d’afavorir un manteniment adequat de la C-150a i contribuir a la seguretat i fluïdesa en la circulació, el DPTOP ha impulsat treballs de millora en aquesta carretera en el tram entre Banyoles i Serinyà. Les tasques que es duran a terme, amb una inversió prevista d’1,1 MEUR, permetran incidir en l’estat del ferm i en els elements de senyalització i seguretat.
La carretera C-150a correspon al pas de l’antiga carretera de Girona a Besalú per la travessera de Banyoles, un cop construïda la variant de Banyoles, que és la C-65. El tram on s’actuarà té una longitud de 4,2 quilòmetres, entre el final de la trama urbana de Banyoles, al nord d’aquesta població, i l’enllaç amb la carretera C-65.
El tram més urbà de la travessera ja va ser cedit a l’Ajuntament de Banyoles, mentre el tram on s’actuarà ara té unes característiques interurbanes. Se situa als termes municipals de Banyoles, Porqueres i Serinyà.
Aquesta actuació inclourà, com a principal millora, l’estesa d’una nova capa d’asfalt, a tota l'amplada i longitud de la traça. Els treballs es complementaran amb l’adequació de la senyalització horitzontal i vertical, la millora dels elements d'abalisament i la instal·lació de noves barreres de seguretat. Les obres començaran la primavera vinent i es desenvoluparan en un termini previst de tres mesos.
Millora del ferm GI-531 Sant Aniol de Finestres – Les Planes d’Hostoles 799.000 euros
El DPTOP ha iniciat la licitació de les obres de millora del ferm a la carretera GI-531, entre els municipis de Sant Aniol de Finestres i Les Planes d’Hostoles. Els treballs compten amb una inversió prevista de 799.000 euros.
La carretera GI-531 discorre entre les Planes d’Hostoles i Girona. La longitud del tram on s’actuarà, que presenta un traçat sinuós, és de 8 quilòmetres, entre la intersecció d’accés a Sant Aniol de Finestres (amb la carretera GI-530), el nucli de les Encies i l’encreuament final amb la C-63 a les Planes d’Hostoles.
Els treballs que s’impulsen tenen com a objectiu millorar el nivell de comoditat en la circulació dels vehicles, mitjançant la regulació de les característiques superficials del ferm, i optimitzant l'adherència, el drenatge i la visibilitat de les marques viàries.
Així, s’estendrà una capa de reforçament del ferm al llarg del tram i s’adequaran els accessos. Els treballs es completaran amb el condicionament del drenatge longitudinal i transversal i la reposició de la senyalització horitzontal. Les obres s’iniciaran la primavera vinent i tindran un termini d’execució de quatre mesos.
Ponent
Reforçament ferm C-451 Llobera – Olius 1 MEUR
El DPTOP ha programat una actuació de millora a la C-451, al tram entre els municipis de Llobera i Olius. Els treballs, que es liciten ara per un valor d’1 MEUR, començaran la primavera vinent i tindran una durada prevista de sis mesos.
La carretera C-451 és una via de la xarxa comarcal que forma part de l’itinerari entre Solsona, Biosca i Guissona. La carretera està formada per una plataforma de 8 metres, amb 2 carrils de 3,5 metres i 2 vorals de 0,5 metres. Té un trànsit de 1.900 vehicles/dia.
Les obres que es liciten abasten un tram de 4,1 quilòmetres que va des Can Viladric (al terme d’Olius) fins a l’Hostal Nou, al terme de Llobera. Els treballs tenen com a objectiu afavorir la seguretat viària i la fluïdesa del trànsit, mitjançant la millora del paviment, del drenatge i la senyalització.
En aquest sentit, per tal de reforçar el ferm, s’estendrà una nova capa d’asfalt, amb un tractament específic en els punts que presentin més desgast, al llarg del recorregut, que té una longitud total de quatre quilòmetres.
A més de la millora del paviment, aquesta actuació inclou la formació de 900 metres de cunetes formigonades transitables d’1 metre damplada. Així mateix, es col·locaran noves senyals d'orientació de les masies pròximes a la carretera, al seu pas pel terme municipal de Llobera, d’acord amb les peticions del territori. Complementàriament, l’obra inclourà l’adequació de la senyalització vertical i horitzontal i de les barreres de seguretat.
Més informació sobre l'actualitat del DPTOP a http://blocs.gencat.cat/ptop/
1