Governació inverteix 419.177 euros en la construcció del nou magatzem municipal i les obres de renovació de l’enllumenat públic i la xarxa d’aigua potable de Belltall
També ha inaugurat la plaça de l’Hospital de Barberà de la Conca, finançada amb 205.893 euros del PUOSC

El conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, ha inaugurat el magatzem municipal i diverses obres d’arranjament urbà a Passanant i Belltall (Conca de Barberà), avui, dissabte, 25 de setembre. Ha estat acompanyat per l’alcalde de la localitat, Albert Bagué, i el director de serveis territorials de Governació a Tarragona, Francesc Tarragona.
Governació ha finançat les obres de renovació i ampliació de l’enllumenat públic i la renovació de la xarxa d’aigua potable del nucli de Belltall amb una inversió de 307.539 euros a través del Pla únic d’obres i serveis de Catalunya (PUOSC), d’un pressupost total de 523.911 euros. Amb aquesta actuació s’han solucionat els problemes d’il·luminació del nucli, que disposava d’un enllumenat malmès pel pas del temps, i s’ha renovat totalment la xarxa d’aigua potable, modernitzant-la i adaptant-la a la població que acull el nucli a l’estiu.
Per altra banda, el nou magatzem municipal de Passanant ha rebut una inversió de Governació de 111.638 euros, d’un pressupost total de 139.547 euros. Fins ara aquesta població no disposava d’un equipament d’aquestes característiques. El nou edifici té una superfície construïda de 321 metres quadrats.
Plaça de l’Hospital de Barberà de la Conca
El conseller Jordi Ausàs també ha visitat el municipi de Barberà de la Conca, on acompanyat de l’alcalde, Ramon Ribas, ha inaugurat la plaça de l’Hospital. Governació ha finançat aquesta actuació amb 205.894 euros del PUOSC, d’una inversió total de 216.730 euros.
Les obres han servit per reurbanitzar la plaça, que estava bastant deteriorada. La nova plaça disposa de dos nivells diferenciats, amb zona de vianants i esbarjo a dalt i aparcament de vehicles a baix. Els dos nivells es connectaran per una rampa i unes escales.
El conseller Jordi Ausàs també ha visitat el castell de Barberà de la Conca i els seus voltants. La millora d’aquesta part del nucli és l’eix central del projecte de dinamització turística Viure al Poble que es desenvoluparà a la localitat. Barberà de la Conca ha estat seleccionada a la segona convocatòria d’aquesta iniciativa, impulsada per Governació, que busca revitalitzar econòmicament els municipis petits per potenciar la vertebració territorial de Catalunya. Governació invertirà 410.850 euros en el projecte presentat per l’Ajuntament de Barberà de la Conca.
30 anys del PUOSC
El Pla únic d’obres i serveis de Catalunya (PUOSC), que ara compleix 30 anys, és el programa de cooperació local del Govern amb una dotació econòmica més gran, cosa que el converteix en el principal instrument de suport al món local. Aquest pla incideix directament en la qualitat de vida de la ciutadania, finançant actuacions per cobrir les necessitats dels habitants dels municipis.
En aquests 30 anys, a través del PUOSC s’han realitzat un total de 27.616 actuacions, i s’han invertint un total d’1.646.325.616 d’euros. En general, l’evolució de les actuacions i les inversions ha estat creixent en tot el període, però s’ha incrementat de manera molt important en els últims anys. Des del 2003 la dotació anual en el PUOSC ha augmentat un 43%, la qual cosa demostra la clara aposta d’aquest govern pel món local.
2