El DOGC publica avui l’inici de la informació pública de la variant de Sant Llorenç d’Hortons de la carretera BV-2249, amb un pressupost previst de 7,35 MEUR. La nova via, d’1,9 km de longitud, permetrà evitar el pas de nombrosos vehicles pesants per l’actual travessera, tot millorant la seguretat del trànsit.
Plànol de la variant
La carretera BV-2249, al seu pas per Sant Llorenç d’Hortons, travessa un àmbit on s’ubiquen diversos sectors industrials, fet que comporta un trànsit significatiu de vehicles pesants. De fet, dels 2.500 vehicles que circulen diàriament per la travessera, el 20% corresponen a aquesta tipologia.
 
Per tal de millorar la fluïdesa i la seguretat del trànsit, el DPTOP va impulsar la construcció d’una variant, amb diverses alternatives de traçat. Fruit del tràmit d’informació ambiental d’aquell primer estudi informatiu, es va decidir redactar-ne un altre apostant per l’alternativa amb un traçat més curt i amb menor impacte territorial, adaptant-se, a més, als suggeriments municipals.
 
El DOGC publica avui l’inici de la informació pública d’aquest nou estudi informatiu, que preveu la formació d’una variant d’1,9 km de longitud, amb dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de mig metre.
 
La nova variant tindrà els següents trams:
 
  • L’inici se situarà a l’actual carretera BV-2249, a 700 metres al sud del nucli urbà en direcció cap a Gelida. En aquest punt inicial es construirà una rotonda a nivell de 50 metres de diàmetre.
  • Desviació cap a l’oest del nucli. A 450 metres de l’inici de la variant es construirà un viaducte de 70 metres de longitud sobre el torrent de Sant Just. Uns 200 metres més enllà s’habilitarà un altre viaducte de 50 metres que permetrà el pas sobre el torrent de Can Ferreguet.
  • Al nord-est del municipi, la variant discorrerà entre el càmping de Can Ferreguet i el nucli urbà. En aquest tram es preveu la formació d’un camí paral·lel al tronc en una longitud de 370 metres, que creuarà la variant per un pas inferior.
  • El final se situarà a la mateixa carretera BV-2249, al costat d’una zona industrial situada a uns 200 metres al nord del final de la zona urbana de Sant Llorenç d’Hortons. En aquest punt es construirà una altra rotonda a nivell de 50 metres de diàmetre.
 
A més de l’estudi informatiu, avui també s’inicia l’exposició pública de l’estudi d’impacte ambiental corresponent, que posteriorment, passarà a la fase de tramitació mediambiental.

Més informació sobre l'actualitat del DPTOP a http://blocs.gencat.cat/ptop/

1  

Imatges

Plànol

Plànol 195

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 79