Consum obre expedient sancionador a Renfe per pràctiques comercials deslleials i manca d¿atenció a les persones usuàries

Consum obre expedient sancionador a Renfe per pràctiques comercials deslleials i manca d'atenció a les persones usuàries

query_builder   10 maig 2023 12:39

event_note Nota de premsa

Consum obre expedient sancionador a Renfe per pràctiques comercials deslleials i manca d'atenció a les persones usuàries

  1. L’Agència Catalana del Consum ha detectat infraccions que podrien tipificar-se com a molt greus, tenint en compte l’alteració social provocada pels fets, que han generat desconfiança en les persones consumidores, i la posició prevalent de Renfe com a operador dominant en el sector

L’Agència Catalana del Consum, del Departament d’Empresa i Treball, ha obert avui expedient sancionador a Renfe per infraccions que podrien tipificar-se com a molt greus –podrien comportar multes d’entre 100.001 i 1.000.000 euros, d’acord amb el règim sancionador del Codi de consum–, després de les irregularitats detectades en el marc de les actuacions inspectores dutes a terme des del passat 3 de maig, per tal de vetllar pels drets de les persones usuàries de Rodalies davant les incidències greus que des de fa dies afecten el servei operat per la companyia.

Consum imputa a la companyia pràctiques comercials deslleials, així com l’incompliment de les obligacions d’atenció a les persones consumidores. A més, l’alteració social greu provocada pels fets, que han generat desconfiança en les persones consumidores, i la posició prevalent de Renfe com a operador dominant en el sector, es consideren fets agreujants.

La inspecció de consum ha detectat deficiències en la informació que es facilita als usuaris en relació amb les alteracions del servei, els horaris i els transports alternatius; punts d'atenció al client tancats o la venda de bitllets per mitjà de màquines automàtiques per a trajectes suprimits o trens anunciats com a directes o amb parades només a algunes estacions que a la pràctica s’aturen a totes les estacions.

Un cop notificat l’acord d’inici del procediment sancionador a Renfe, s'obre un termini perquè l'empresa pugui presentar al·legacions abans de la resolució de l'expedient.

Des de l’inici de les incidències en el servei a la R2 Sud, Consum ha desplegat personal inspector a les estacions de Rodalies Barcelona-Sants, Passeig de Gràcia, Camp de Tarragona, Reus i l’Aldea-Amposta-Tortosa, amb l’objectiu de garantir que Renfe doni compliment de les seves obligacions envers les persones consumidores i que dugui a terme les mesures oportunes per minimitzar les conseqüències d’aquesta incidència.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

§Twitter@consumcat|@empresacat | @treballcat

§Instagram consumcat

§Linkedin consumcat 

§Youtube consumcat

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined