- El Pla té per objectiu reduir a la meitat les llistes d’espera de dependència enguany, reduir el temps de tramitació de la Renda Garantida i totes les altres prestacions i oferir-les proactivament, homogeneïtzar els sistemes d’informació de tots els serveis socials, l’historial social únic i millorar el seguiment de la infància en risc, entre d’altres
- El programa inclou el desplegament de 159 iniciatives, amb 370 fites concretes, entres les quals es troba la diagramació de processos crítics i la seva digitalització, així com l’elaboració del mapa del talent a partir de la identificació de 140 professionals clau del Departament de Drets Socials
- Es contractaran 74 persones de perfil tècnic i de comandament per garantir un desenvolupament òptim del pla de transformació digital i organitzatiu i per garantir el relleu generacional
El Govern ha aprovat el programa temporal de suport a la transformació organitzativa del Departament de Drets Socials. Es tracta de proveir el Departament del personal tècnic i de comandament necessari amb l’objectiu de reduir a la meitat les llistes d’espera de dependència enguany; reduir el temps de tramitació de la Renda Garantida i totes les altres prestacions i oferir-les proactivament; homogeneïtzar els sistemes d’informació de tots els serveis socials, garantir l’historial social únic i millorar el seguiment de la infància en risc, entre d’altres.
El programa inclou també el desplegament de 159 iniciatives, amb 370 fites concretes, com ara la diagramació de processos crítics i la seva digitalització, així com l’elaboració del mapa del talent a partir de la identificació de 140 professionals clau del Departament de Drets Socials.
El programa es traduirà en la contractació de 74 persones de perfil tècnic per tal d’assegurar l’èxit del pla de transformació digital i organitzatiu en què està immers el departament i, especialment, per garantir el relleu generacional, ja que els pròxims anys es jubilarà bona part del personal de comandament.
El pla s’iniciarà l’1 de juliol de 2023 i tindrà una durada de tres anys. Els efectius s’incorporaran, de manera gradual, en tres fases. La primera inclourà la incorporació de 38 persones i es farà efectiva a partir de l’1 de juliol de 2023. Les altres dues, de 18 efectius cadascuna, al cap de 6 i 12 mesos.
El Departament de Drets Socials va començar a promoure actuacions de transformació organitzativa el 2010, a les quals es va sumar més tard l’aposta per la transformació digital. El 2017 es va crear el programa de transformació digital de la protecció social, que posteriorment es va ampliar a totes les polítiques socials. Amb la incorporació de la plataforma eSocial, a més, es va donar una passa més i es van integrar les necessitats dels sistemes d’informació i gestió del Departament.
El programa que avui s’aprova també persegueix l’aplicació d’un nou model d’atenció ciutadana i d’un historial social únic per a cada ciutadà i ciutadana, la millora de la capacitat digital dels professionals i la transformació dels models de gestió interna i d’administració digital.
El model de governança proposat per fer el seguiment del pla de transformació inclou un comitè estratègic (encapçalat pel conseller Carles Campuzano), tres de tàctics (encapçalats pel secretari general, Oriol Amorós) i 10 d’operatius, encapçalats pels diferents directors generals. En tots tres comitès estaran també representades les secretaries d’Afers Socials i Famílies i d’Infància, Adolescència i Joventut, l’Àrea d’Organització i l’Àrea TIC del Departament de Drets Socials.