La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) manté activada la fase d’alerta del Pla Especial d’Emergències per Contaminació Accidental de les Aigües Marines a Catalunya, Camcat, per l’incident al municipi de Tarragona.
Salvament marítim indica que el producte podria ser gasoil barrejat amb fuel-oil en estat molt líquid. En aquests moments, fora del port, queda poc producte i es preveu que demà al matí es pugui acabar de recollir o dispersar. L’Agència Catalana de l’Aigua ha confirmat que el producte prové del vessament produït aquest matí a la indústria ASESA, situada al Port de Tarragona.
Pel que fa a la taca, segons ha informat SASEMAR, en un primer moment, es tractaria de dues taques d’hidrocarbur, una de 220 x 590 metres i l’altra de 150 x 190 metres. Una de les taques hauria arribat fins a una distància de 50 metres de la platja de La Pineda (Vila-seca) i també s’hauria acostat a Salou.