L’empresa pública Adigsa, adscrita al Departament de Medi Ambient i Habitatge, ha adjudicat 17 obres de rehabilitació d’edificis a un total de 15 barris de 7 municipis catalans per un import de 5.304.186 euros. En total, 2.525 habitatges es beneficiaran d’aquestes actuacions de millora (vegeu quadre adjunt).
 
Adigsa, que administra el parc d’habitatge públic de la Generalitat, ha adjudicat les obres amb una baixa mitjana del 15,4%, de manera que les empreses han ofert els projectes per una quantitat inferior a aquest tant per cent. El pressupost d’inversió d’Adigsa en rehabilitació per a l’any 2007 ha estat de 40 milions d’euros.
 
Les obres que s’han adjudicat en aquest concurs consisteixen en l’aïllament de façanes, el repàs de canals i baixants pluvials, la substitució de les cobertes, la rehabilitació de les urbanitzacions, el reforç dels sostres de les cambres sanitàries, la substitució d’escomeses i bateries d’aigua, la reparació de murs i sostres de la planta soterrani, la neteja de cambres sanitàries, l’enjardinament de la urbanització, el reforçament estructural de fonaments i la reparació d’esquerdes, l’evacuació de gasos i fums, la substitució de fusteria, la instal·lació de mesures correctores contra incendis, la rehabilitació d’escales, etc.

 
Execució del Pla director d’obres revisat (PDOR)
 
Aquestes obres, que ja s’han adjudicat i es començaran a executar en els propers mesos, són fruit del conveni que Adigsa va signar amb la Federació d’Associacions de Veïns d’Habitatge Social de Catalunya (FAVIBC) el juliol del 2006. Aquest Pla estableix una programació d’obres a realitzar fins al 2016 en els barris que van ser construïts en règim de protecció oficial a Catalunya i preveu una inversió total de 150 M€.
 
 
Reserva de llocs de treball
 
A les obres de rehabilitació d’edificis, Adigsa reserva llocs de treball, mitjançant el programa Posa’t a punt, per a persones procedents d’entitats sense afany de lucre o empreses i institucions vinculades a l’Administració que treballen per a la inserció social. En la nova adjudicació d’obres, s’han reservat 23 llocs de treball.
 
 

1  

Fitxers adjunts

Quadre amb les actuacions

Quadre amb les actuacions
PDF | 14