• Amb la signatura d’avui el BEI fa efectiu el tercer tram d’un préstec de 550 milions d’euros, dels quals la Generalitat ja n’ha rebut 450 milions
  • Es realitzaran un total de 175 projectes que suposaran una inversió estimada de més de 1.250 milions d’euros per al període 2009-2012
 
El conseller d’Economia i Finances de la Generalitat, Antoni Castells, i la vicepresidenta del  Banc Europeu d’Inversions (BEI), Magdalena Álvarez, han signat aquest divendres un préstec per un import de 150 milions d’euros que servirà per finançar un conjunt d’actuacions impulsades pel Govern català en diferents àmbits, com ara infraestructures socials, sanitàries, de transport, urbanes i mediambientals.
 
Amb la signatura d’avui es fa efectiu el tercer tram d’un préstec de 550 milions d’euros, dels quals la Generalitat ja n’ha rebut un total de 450 milions. Aquests diners serviran per impulsar i finançar el Pla d’Inversió per a la Cohesió Social de Catalunya 2009-2012. El Pla, que té com a principal objectiu fomentar el creixement sostenible i la creació d’ocupació a Catalunya a través del reforç de la competitivitat del teixit econòmic, inclou un total de 175 projectes que suposaran una inversió estimada de més de 1.250 milions d’euros.
 
 
Set eixos d’actuació
 
Els diferents projectes s’agrupen en set eixos prioritaris: sanitat, integració social, educació, cultura i patrimoni cultural, rehabilitació urbana, transport i medi ambient. Dels 31 projectes corresponents a l’àmbit de salut destaquen, per exemple, actuacions en diferents centres d’atenció primària i consultoris locals de tot Catalunya, així com a diferents hospitals, com ara el bloc quirúrgic, àrea de crítics i nucli de comunicacions de l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona, la remodelació d’urgències de l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona, i la reforma i ampliació dels Hospitals de Figueres, de l’Hospital Santa Maria de Lleida i de l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona.
 
Pel que fa al camp de la integració social, s’inclouen un total de 13 projectes a diferents residències i centres de Dia per a la gent gran, així com en residències infantils. Per exemple: la residència infantil “Misericòrdia” de Girona, la residència per a la gent gran “Ramon Berenguer” de Santa Coloma de Gramenet, la residència i centre de dia per a la gent gran i discapacitats en les antigues casernes de Sant Andreu de Barcelona, o la residència i centre de Dia per a la gent gran “Alchemika” de Barcelona.
 
Dins de l’àmbit de l’ensenyament, es realitzaran un total de 49 projectes que afectaran a 127 escoles i instituts de tot Catalunya, entre els quals destaquen les obres en el CEIP Maria Mercè Marçal de Mataró, l’ampliació de l'IES Ridaura de Castell-Platja d'Aro, el CEIP Can Roca de Castelldefels o l’IES Milà i Fontanals d’Igualada.
 
Pel que fa a la cultura, es contemplen 10 projectes que recullen des de la construcció de noves biblioteques, a la restauració de diversos edificis protegits per la legislació de patrimoni cultural de Catalunya com, per exemple, el del Palau Oliver de Boteller, la basílica de Santa Maria del Mar o el Castell de Miravet. 
 
Dins del marc de la Llei de Barris, també es realitzaran un total de 51 projectes que engloben actuacions de rehabilitació urbana en un total de 78 barris de diferents municipis catalans.
 
En el camp de les infraestructures de transport, es finançaran 15 projectes, principalment en matèria de ferrocarril. Destaquen, per exemple, el perllongament de la línia 2 de FMB en el tram Pep Ventura-Badalona Centre, la remodelació de les subcentrals elèctriques de la línia 4 o el perllongament de la L5 del metro en el tram Horta–Vall d’Hebron.
 
Finalment, el Pla d’Inversió per a la Cohesió Social de Catalunya 2009-2012 contempla 6 projectes relacionats amb el medi ambient, com la millora de camins i la dinamització territorial en les comarques i zones de muntanya, la protecció de la zona costanera i la millora dels itineraris paisatgístics en el litoral.
 
 
 
Pla d’Inversió per a la Cohesió Social Catalunya 2009-2012
 
Eix
Nombre de Projectes
Inversió prevista (en M€)
1. Integració Social
13
88,40
2. Sanitat
31
261,79
3. Educació
49
455,83
4. Cultura i patrimoni cultural
10
113,01
5. Rehabilitació urbana
51
133,74
6. Transport
15
163,73
7. Medi ambient
6
41,09
TOTAL
175
1.257,60
 
 

2  

Imatges

Fotografia de la signatura (1)

Fotografia de la signatura (1) 475

Fotografia de la signatura (2)

Fotografia de la signatura (2) 534

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 39