- Protecció Civil demana extremar la prudència en el bany coincidint amb l’episodi de temperatures extremes
- Es tracta de l’onzena víctima mortal a les platges catalanes des del 15 de juny
Una dona de 80 anys ha mort ofegada aquest migdia mentre es banyava a la Platja Llarga de Salou (Tarragonès).
L’avís al telèfon d’emergències 112 s’ha rebut a les 15.22 hores per part del servei de socorrisme de la platja, indicant que havien tret de l’aigua una dona i que estava inconscient. Els socorristes li han començat a fer les maniobres de reanimació fins a l’arribada del SEM.
El Sistema d’Emergències Mèdiques SEM ha mobilitzat fins al lloc tres unitats (una d’elles la unitat d’intervenció i suport), i han seguit amb la reanimació cardiopulmonar sense èxit.
Els Mossos d’Esquadra i la Guardia Civil també s’han desplaçat a la zona.
En el moment de l’incident hi havia servei de socorrisme a la platja i onejava la bandera verda.
La d’avui és l’onzena víctima mortal en el període de campanya estival (15 de juny a 15 de setembre).
Protecció Civil de la Generalitat demana extremar les precaucions a les platges, piscines i aigües interiors coincidint amb un episodi de temperatures molt altes.
Si observeu que algú es troba malament o té dificultats dins l’aigua cal avisar urgentment el servei de socorrisme o al telèfon 112 per facilitar la seva actuació ràpida.
En el bany, cal tenir presents sempre les nostres condicions i limitacions físiques i evitar un sobreesforç que ens dificulti la sortida de l’aigua i ens posi en risc.
Es recomana anar sempre a platges vigilades. Podeu consultar les banderes que onegen a les platges catalanes a través del visor de platges de Protecció Civil a l’enllaç https://interior.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/proteccio_civil/estatplatges/index.html