Imatge virtual de la ronda de Mataró

El Govern impulsa les obres de la primera fase de la ronda de Mataró

query_builder   26 octubre 2010 14:35

event_note Nota de premsa

El Govern impulsa les obres de la primera fase de la ronda de Mataró

 
 
  • L’actuació abasta un tram de quatre dels set quilòmetres que tindrà la ronda de Mataró i compta amb una inversió de 59,5 milions d’euros
  • Els treballs començaran durant el primer trimestre de l’any vinent i tindran una durada prevista de 27 mesos
  • La infraestructura s’insereix en la futura ronda del Maresme, element clau en la formació d’un sistema alternatiu a l’N-II i la C-32
 
El Govern ha donat impuls a les obres de la ronda de Mataró, amb l’aprovació de la declaració d’ocupació urgent dels béns i drets afectats pels treballs de la primera fase. Aquesta infraestructura permetrà millorar la connectivitat i la canalització del trànsit a l’entorn de la variant de la C-32 de Mataró i s’insereix en la futura ronda del Maresme, peça clau en la formació d’una vialitat alternativa a l’N-II i la C-32 per tal de millorar la mobilitat a la comarca.
 
L’actuació que ara s’impulsa correspon a la primera fase de la ronda de Mataró, que abasta quatre dels set quilòmetres que tindrà i ha estat recentment adjudicada per un import de 59,5 milions d’euros. Aquest primer tram s’ha prioritzat, d’una banda, pel flux de trànsit que registra la C-32 en aquest àmbit, de l’ordre dels 92.000 vehicles diaris; i per l’altra, es pretén afavorir la connectivitat.
Esquema de les fases
Esquema de les fases de la ronda de Mataró
 
 
 
L’obra consistirà en la construcció de calçades a banda i banda de la C-32, que canalitzaran el trànsit local, mentre el tronc central de l’autopista recollirà el trànsit de pas. Així mateix, es remodelaran els accessos existents per tal de dotar-los de noves possibilitats de moviments i se’n construirà un de nou. D’aquesta manera, s’afavorirà l’accessibilitat i la fluïdesa del trànsit. Els treballs començaran el primer trimestre de l’any vinent i tindran un termini d’execució de 27 mesos.
 
En concret, el tram que s’impulsa tindrà 4,2 quilòmetres de longitud, entre l’enllaç amb la C-60 i el nou de Mataró Parc. Els principals elements que el conformaran són:
 
  • La calçada: Les noves calçades tindran una longitud d’uns 3 quilòmetres cadascuna, als quals s’afegeix el tram inicial d’alentiment a la sortida del tronc central de l’autopista i el tram d’acceleració per incorporar-s’hi de nou, que sumen una longitud d’1,2 quilòmetres. Es construirà una calçada a cada costat de l’autopista, cadascuna de les quals tindrà dos carrils de circulació; en alguns trams, es formarà un tercer carril per garantir la seguretat en entrades i sortides.
Imatge virtual de la ronda de Mataró
Imatge virtual de la ronda de Mataró
     
 
 
  • Enllaços: Pel que fa a enllaços, cal remarcar:
  • Enllaç amb la C-60: es reformarà totalment per a permetre el pas de les noves calçades i s’hi afegirà el moviment de sortida de la calçada des del costat mar cap al nucli urbà de Mataró.
  • Enllaç Mataró centre-Hospital: uneix les places de Gran Bretanya i França i facilita l’accés al centre de Mataró i a l’Hospital de Mataró. A més de la seva remodelació, un dels moviments del costat muntanya passarà a fer-se des d’un nou enllaç que es construirà a continuació.
  • Enllaç centres comercials: aquest accés de nova construcció se situarà a uns 600 metres de l’anterior, a la riera de les Piques, i tindrà una rotonda a cada costat de les calçades.
  • Túnels i estructures: els treballs comportaran l’execució de dos túnels, de 209 i 202 metres de longitud, respectivament, per al pas de les noves calçades sota el monticle per on passa el carrer Galícia. D’altra banda, es preveuen 12 ponts, 3 passos superiors i 8 passos inferiors; cal remarcar el viaducte previst a l’enllaç entre la C-32 i la C-60, de 270 metres de longitud.
  • Tasques complementàries: senyalització, enllumenat, barreres de seguretat, revegetació de talussos i barreres acústiques, entre d’altres.
 
Nou sistema viari al Maresme
 
Actualment, la mobilitat viària al Maresme es canalitza bàsicament per l’autopista C-32 i l’N-II, que recullen tant el trànsit de llarg recorregut com el trànsit local i comarcal amb, respectivament, 100.000 i 40.000 vehicles diaris de mitjana en alguns trams. Aquesta situació requereix la formació d’un nou sistema viari que permeti una especialització funcional de la xarxa de carreteres de la comarca i en millori el nivell de servei i la seguretat.
 
Així, el Govern ha previst la formació d’un sistema viari alternatiu a l’N-II al Maresme que permeti alliberar aquesta via del trànsit comarcal i transformar-la en una via més urbana i integrada en els municipis que travessa, alhora que afavoreix la seguretat viària. Aquest procés s’emmarca en el recent traspàs de l’N-II al seu pas per la comarca de l’Estat a la Generalitat i en el document de bases per a la millora de la mobilitat signat per la Generalitat i el Consell Comarcal la primavera passada.
 
Un dels principals elements en aquest nou sistema és la ronda del Maresme; en aquest sentit, la Generalitat té a informació pública els estudis de la ronda del Baix Maresme, corresponent al tram des de Montgat fins a la ronda de Mataró que avui s’impulsa.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined