
El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’informació pública dels estudis informatiu i d’impacte ambiental d’una nova carretera que comunicarà l’N-240 a Almacelles i la futura A-14 al sud d’Alguaire. Aquesta via, de 9,7 quilòmetres de longitud, permetrà dotar la zona oest de Lleida d’una major accessibilitat cap a l’aeroport d’Alguaire. Segons el traçat considerat més adient, la nova carretera comportarà una inversió estimada en 15,7 MEUR.
Actualment, la carretera N-230 constitueix la via prinicipal cap a l’aeroport de Lleida-Alguaire des de Lleida i, al sud d’Alguaire, un vial de nova construcció permet l’accés a la instal·lació. El Ministeri de Foment té prevista la formació de l’autovia A-14, alternativa a l’actual N-230, mentre el DPTOP està desenvolupant el projecte per a desdoblar el tram més urbà de l’accés a l’aeroport des d’Alguaire.
En aquest marc i per tal de donar una major accessibilitat a l’aeroport, des de la zona oest de Lleida, el DPTOP ha planificat la construcció d’un nou vial que comuniqui l’N-240 a Almacelles amb la futura A-14 al sud d’Alguaire. Avui, el DOGC publica l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental que analitzen les característiques i possibles traçats d’aquesta via, per tal que administracions, particulars i entitats presentin les propostes que considerien oportunes
Nova carretera de 9,7 quilòmetres
La nova carretera que se sotmet a informació pública tindrà una longitud de 9,7 quilòmetres, segons el traçat considerat més adient. Estarà formada per dos carrils, un per sentit, de 3,5 metres d’amplada i dos vorals d’1,5 metres, cadascun. S’estima que la futura construcció d’aquesta infraestructura comportarà una inversió de 15,7 MEUR.
El traçat s’inicia al sud-est del nucli urbà d’Almacelles en una rotonda prevista pel Ministeri de Foment a l’N-240 (enllaç est entre la futura autovia A-22 i la carretera N-240) i finalitza en un enllaç que també construirà el Ministeri a l’A-14, en terme municipal de Torrefarrera, al sud d’Alguaire.
A partir del punt inicial, la carretera discorre d’est a oest i segueix la traça del camí de Mas de Lleó, per l’espai reservat dins del POUM d’Almacelles a diferents sectors industrials. Després, la carretera discorre entre les granges del Masot i del Sarafí i gira cap al sud-est per travessar el canal de Catalunya i Aragó entre el nucli de la Saira i el Parc Fotovoltaic.
A continuació, s’estudien dues alternatives, de les quals es considera més adient la situada més cap al nord. Un cop passada la sèquia de la Saira, el traçat gira cap al sud fins a connectar amb l’enllaç de l’A-14.
Entre les estructures incloses en l’actuació, cal remarcar el pont sobre el Canal de Catalunya i Aragó, de 15 metres de longitud, i el del canal de la sèquia de la Saira, de 8 metres. D’altra banda, per tal de facilitar la permeabilitat a banda i banda de la carretera al pas de la fauna autòctona, es preveun 5 passos formats per tubs de 2 metres. El projecte també comporta el desviament de serveis afectats i la restitució puntual de camins.
Més informació sobre l'actualitat del DPTOP a http://blocs.gencat.cat/ptop
1