Aquest dimecres es va presentar al Palau Robert la revista / magazine Impactes, disponible en format web i paper, un projecte impulsat pel Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya l’any del seu 25è aniversari. La publicació es dirigeix principalment als seus professionals amb l’objectiu de compartir contingut de qualitat, generar diàleg i dinamitzar el sector.


L’acte va comptar amb les intervencions inicials d’Oriol Duran, secretari de Mitjans de Comunicació i Difusió de la Generalitat i de Miquel Campmany, degà del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació.

En la seva intervenció, Oriol Duran va celebrar el naixement d’Impactes, i va destacar que “existeix una gran complicitat entre la Secretaria que condueixo, la Direcció General de Difusió, el Palau Robert i el Col·legi, complicitat que no només ha de seguir sinó que és desitjable potenciar. Som actors importants del sector i volem seguir col·laborant-hi ”.

Per la seva banda, Miquel Campmany va agrair l’hospitalitat i va voler precisar el sentit del nom amb què s’ha batejat la nova publicació: “"La raó de la nostra professió és l'impacte. Sense els petits o grans impactes, en plural, la nostra feina perd sentit. Per tant, volem persuadir i volem impactar!"

A continuació, Àngels Bardina, vocal de la junta del Col·legi i cap de publicitat de la Diputació de Barcelona, va explicar els detalls de la nova publicació, amb especial deteniment pel que fa al seu format web, i va agrair a totes les persones que hi han participat –articulistes, anunciants, entrevistadors i entrevistats, institucions, socis-- la seva bona disposició. "Fem la revista igualment en paper perquè, en un món digital, el format físic ens ajuda a generar impacte i valor".

També va ser l’ocasió per presentar el nou claim del Col·legi, el qual reivindica el rol actiu i quotidià de la professió dins la societat. En paraules de Iolanda Casalà, vice-degana de publicitat del Col·legi i cap d’estratègia de McCann Barcelona, qui va llegir el nou manifest corporatiu, es tracta de “crear llibertat d’elecció”

Finalment, Pere Navalles, va donar a conèixer els resultats preliminars d’un estudi sobre la percepció dels conceptes de màrqueting, comunicació, publicitat i disseny desenvolupat pel Màster de Neuromàrqueting de la Universitat Autònoma de Barcelona. Els professionals disposaran així, més endavant, d’una nova eina científica per al desenvolupament de la seva tasca.