1. L’Executiu presenta una campanya publicitària, en tots els idiomes oficials de la Unió Europea, que es difondrà a la via pública i en mitjans de comunicació de tots els estats membres
  2. La campanya és una defensa i un elogi de totes les llengües, i el Govern en regala els drets a tothom que la vulgui utilitzar per promoure-les i defensar-les
  3. El primer anunci s’ha instal·lat a Brussel·les, a les pantalles de les parades de metro de Schuman, Arts Loi i Trône, al cor de les institucions europees
Govern{"name":"2023/10/20/15/08/4bea4e1e-78be-4528-af86-21c57783b6a3.jpg","author":"DGUE","type":"0","location":"0","weight":115512}


El Govern ha presentat avui, divendres, a Brussel·les la campanya publicitària que ha llançat a tots els estats membres de la Unió Europea (UE) per defensar l’oficialitat del català a les institucions europees. 

A partir d’avui la campanya es difondrà en els 24 idiomes oficials de la UE a la via pública i en mitjans de comunicació de tots els estats membres. Amb aquesta iniciativa, el Govern vol fer arribar a l’opinió pública europea els principals arguments a favor de l’oficialitat del català, amb la mirada posada en dimarts, 24 d’octubre, quan tornarà a reunir-se el Consell d’Afers Generals de la Unió Europea amb el debat sobre l’oficialitat sobre la taula. 

Sota el lema ‘Si tots els idiomes són excepcionals, que cap sigui una excepció a Europa’, la campanya fa valdre la riquesa lingüística del continent i fa un elogi de totes les llengües.

L’element principal són 24 vídeos —un per cada llengua oficial de la UE—que el Govern ofereix a qualsevol persona o institució que el vulgui utilitzar per promoure i defensar la seva pròpia llengua. I demana suport en la defensa del català com a pròxima llengua oficial a les institucions europees.

“Des del Govern de Catalunya regalem els drets d’aquesta campanya als ciutadans europeus. Perquè comparteixin l’orgull que senten per les seves llengües i, sobretot, per la riquesa lingüística d’Europa”, ha explicat la consellera Meritxell Serret durant la presentació de la campanya a Brussel·les, a la Delegació del Govern davant la Unió Europea. “Amb aquesta campanya presentem a les altres llengües oficials de la Unió Europea, la que volem que sigui la següent a ser-ho: la catalana”, ha afegit Serret. “Volem que la ciutadania europea conegui la demanda d’oficialitat del català a Europa i la visqui en positiu i amb empatia”.

La campanya també inclou la publicació d’un anunci a la premsa europea i en espais publicitaris i marquesines de la via pública. Tant el vídeo com el cartell publicitari dirigeixen els espectadors al web europaencatala.eu, on el Govern exposa els principals motius a favor de l’oficialitat del català a la UE. 

Govern{"name":"2023/10/20/15/08/3953def4-8a9a-4151-bc7e-cc48262f020d.jpg","author":"DGUE","type":"0","location":"0","weight":207214}


Una campanya simultània als 27 estats membres

La campanya es podrà veure a partir d’avui i durant els pròxims dies en espais públics, mitjans de comunicació i xarxes socials dels 27 estats membres. 

Els primers anuncis s’han col·locat a les estacions de metro del barri europeu de Brussel·les, però també es podran veure als carrers de París, Estrasburg, Roma, Dublín o Berlín. 

Està previst que es publiquin anuncis en desenes de mitjans escrits de tot el continent, des de Finlàndia (Helsingin Sanomat i Hufvudstadsbladet) fins a Xipre (Reporter) passant per Suècia (Svenska Dagbladet i Dagens Nyheter), Dinamarca (Politiken i Berlingske), Irlanda (The Irish Times), Polònia (Wprost), Bulgària (24 Chasa), la República Txeca (Lidové Noviny), Grècia (Protothema), Portugal (Expresso i Público) o Xipre (Phileleftheros).