Governació inverteix 3,1 milions d’euros per a l’adquisició de quatre tipologies de vehicles de diferents marques per donar servei als municipis
L’empresa Grau facilita i personalitza 10 vehicles elèctrics que es repartiran entre els ajuntaments seleccionats de tot Catalunya

El director General d’Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques, Carles Bassaganya, ha presentat els vehicles elèctrics intercanviables del programa destinat a municipis de menys de 5.000 habitants. L’acte, organitzat per Grau maquinària i servei integral, SA, ha comptat amb l’assistència del director de Serveis de Governació, Pep Mur, dels directors territorials de Governació; l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral; així com els alcaldes dels municipis seleccionats en aquesta convocatòria i els responsables de l’empresa.
Serveis ciutadans i de manteniment
Els criteris de valoració de les sol·licituds dels municipis es basen en la necessitat justificada de disposar d’un vehicle d’aquestes característiques, en els quilòmetres de xarxa viària local i urbana, en els nuclis de població i en la situació econòmica de l’ajuntament.
En la convocatòria de vehicles d’aquest any, Governació ha invertit un total de 3,1 milions d’euros per a l’adquisició de quatre tipologies de vehicles de diferents marques. En la sol·licitud els municipis podien escollir quina tipologia de vehicle que prioritzaven. L’objectiu principal d’aquesta convocatòria ha estat donar resposta a les diverses necessitats dels municipis petits i amb menys recursos.
Vehicles elèctrics per als municipis
D’un pressupost total de 450.000 euros, Governació aportarà 362.250 euros per a l’adquisició de 10 vehicles model UrbanPlus. El cost de cada vehicle és de 48.000 euros. L’import de l’ajut final per a cada municipi seleccionat depèn del tram de població: 90% de subvenció del cost per als municipis de fins a 500 habitants; 85%, de 501 a 1.000 habitants; 80%, de 1.001 a 2.000 habitants; i 70%, de 2.001 a 5.000 habitants. (Veure document annex)
El vehicle elèctric intercanviable model UrbanPlus, de patent catalana, té un autonomia aproximada de 80 a 100 km i el consum és de només un euro al dia. Una altra característica que el defineix és la seva versatilitat per adaptar-se a diverses de tasques oferint un servei net i sostenible. A més dels vehicles elèctrics, Governació ha adquirit vehicles Pick Up de Nissan, vehicles escombradora i vehicles polivalents d’altres marques.
Serveis ciutadans i de manteniment
Aquesta és la segona convocatòria del programa per a l’adquisició de vehicles destinats a tasques i serveis municipals per a municipis de menys de 5.000 habitants. Governació va posar en funcionament aquestes convocatòries amb l’objectiu de cobrir les necessitats dels municipis més petits, perquè puguin realitzar els serveis ciutadans i de manteniment. A l’anterior convocatòria es va destintar una inversió global de 2,4 milions d’euros, per a l’adquisició de 43 vehicles polivalents i multifuncionals de l’empresa AUSA.
Els criteris de valoració de les sol·licituds dels municipis es basen en la necessitat justificada de disposar d’un vehicle d’aquestes característiques, en els quilòmetres de xarxa viària local i urbana, en els nuclis de població i en la situació econòmica de l’ajuntament.
1