1. El Govern recorrerà al TS la nova sentència del TSJC que confirma que una escola de Canet de Mar ha d’impartir una segona matèria en castellà a una alumna


La consellera Anna Simó ofereix declaracions{"name":"2023/10/26/14/09/088dd616-76e5-471e-9435-45443e01ecb2.jpg","author":"Educació","type":"0","location":"0","weight":159224}

La consellera d’Educació, Anna Simó Castelló, ha afirmat que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), davant la sentència coneguda avui que confirma que una escola de Canet de Mar ha d’impartir una segona matèria en castellà a una alumna, demostra que “li són igual les lleis educatives, la pedagogia i la sociolingüística”, i ha afirmat que el tribunal “polititza” l’educació i la política lingüística catalanes.

“Entenem que tot això no està relacionat amb cap qüestió de competències lingüístiques, d’aprenentatges o sobre l’ús minoritari del català als centres i a la societat. Té a veure amb un biaix polític inadmissible, al meu criteri”, ha manifestat la consellera, que ha anunciat que el Govern recorrerà la sentència en cassació davant el Tribunal Suprem.

A més, Simó ha lamentat que el TSJC “continuï amb la seva dinàmica habitual” malgrat la legislació que impedeix l’aplicació de percentatges a l’escola catalana, com la Llei d’Educació de Catalunya, la Llei 8/2022 o el Decret de règim lingüístic que el Departament ha lliurat recentment al Consell Escolar de Catalunya perquè en faci el dictamen preceptiu abans de la seva aprovació. En aquesta línia, la consellera ha manifestat que “el Servei d’Educació de Catalunya, la LEC i tota la legislació en matèria educativa dona totes les garanties a tots els infants i famílies de Catalunya perquè, en acabar l’escolarització obligatòria, dominin les llengües oficials i una d’estrangera, pel cap baix”.

La consellera Simó ha diferit del criteri exposat pel tribunal a l’hora de fixar que s’imparteixi en castellà una assignatura principal diferent de la de castellà: “No existeixen assignatures principals. Això no està recollit en cap llei orgànica, ni cap decret, ni enlloc. Ells van al que van i intenten fer de Parlament, de consellera d’Educació i de direccions dels centres. Entenem que aquesta no és la via”.