1. La 103a edició de la Volta Ciclista a Catalunya tindrà finals en alt en dues estacions d’esquí d'FGC
FGC
Imatge de Vallter
{"name":"2023/10/31/14/29/350165ba-3495-4707-9cfc-b5c7b4757378.jpg","author":"FGC","type":"0","location":"0","weight":1887130}


La duresa de l’alta muntanya i el prestigi de les arribades en altura seran de nou el segell distintiu de la Volta Ciclista a Catalunya, que entre els pròxims dies 18 i 24 de març de 2024 tornarà a portar el millor ciclisme mundial per les carreteres catalanes. Les estacions de muntanya d'FGC de Vallter i Port Ainé seran protagonistes de dues arribades d’etapa en la pròxima edició, que se sumen al ja anunciat final a Queralt. D’aquesta manera, i amb l’anunci de les arribades a Vallter i Port Ainé, es tractarà d’una 103a edició de la ronda catalana que preveu tornar a ser de les més dures de la història.

La Volta a Catalunya 2024 confirma en el seu recorregut dues etapes acabades a les estacions de muntanya de Vallter i Port Ainé. Els dos ports pirinencs de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, dos grans coneguts en la història moderna de la cursa on hi ha guanyat alguns dels grans noms del ciclisme internacional recent, asseguren a la cursa catalana unes etapes d’alta muntanya de prestigi, amb gran duresa i un atractiu innegable pels grans especialistes en les voltes per etapes del pilot internacional.

Serà la vuitena ocasió en què Vallter serà protagonista d’una etapa de la Volta Ciclista a Catalunya. Des de la seva estrena l’any 1986 amb victòria de Juan Fernández, noms de la rellevància de Tony Rominger (1992), Nairo Quintana (2013), Tejay Van Garderen (2014), Adam Yates (2019 i 2021) i Giulio Ciccone (en la darrera edició, 2023) han aconseguit la victòria al cim pirinenc.

Vallter és el sostre ciclista de Catalunya, un port de categoria especial que arriba als 2.150 metres i que s’ha convertit en tota una referència per al cicloturisme. Els seus més d’11 quilòmetres d’ascens des de Setcases amb un desnivell mitjà del 7,6% compten amb senyalització vertical al llarg de tota la pujada.

Per la seva banda, Port Ainé s’ha pujat quatre vegades abans a la història de la Volta, acollint arribades en altura en les edicions de 2021 (victòria del colombià Esteban Chaves), 2016 (una de les cinc victòries a la cursa catalana de la icona belga Thomas De Gendt) i 2013 (triomf en solitari de l’irlandès Dan Martin que li valdria la victòria a la general final). També estava previst en l’edició de 2012, però les condicions meteorològiques van obligar a una meta a Canturri, amb victòria de l’eslovè Janez Brajkovic.

Així doncs, la ronda catalana tornarà a visitar Port Ainé tres anys després de la darrera visita, tornant a oferir als aficionats la possibilitat de gaudir dels millors ciclistes del món en una pujada colossal: un port de 18,5km de distància, amb un desnivell mitjà de 6,8% i rampes màximes de fins el 15%.

“Com cada any, revalidem la nostra aposta i la nostra vinculació amb La Volta, una cita anual de primer nivell que ens situa a un gran aparador internacional. La Volta ens permet revalidar el nostre compromís amb el territori i amb l’esport d’alta competició, com ja fem amb altres disciplines esportives. Acollir dues arribades, com seran enguany les de Vallter i Port Ainé, ens permet projectar al món no només les nostres estacions, sinó el seu entorn, els parcs naturals on s’ubiquen, la seva riquesa natural i paisatgística, i ens ajuda a poder expandir la nostra activitat més enllà del blanc de la neu. Les estacions de muntanya de Ferrocarrils hi són els 365 dies l’any per gaudir, per desenvolupar activitats relacionades amb l’esport i la natura, per conèixer el territori, la seva gastronomia, la seva cultura, i aquesta és la nostra raó per ser-hi. La col·laboració amb La Volta és un gran element que ens ajuda a conformar aquesta diversificació de la nostra oferta”, ha manifestat el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Toni Segarra.

La confirmació de dues etapes acabades en altura en ports de l’entitat de Vallter i Port Ainé és una garantia d’espectacle per a la Volta a Catalunya del pròxim 2024. És un plaer per a nosaltres continuar comptant amb la col·laboració de les estacions de muntanya d’FGC per seguir fent de la Volta una cursa de referència en el ciclisme internacional, on segur que els aficionats podran gaudir d’una gran festa del ciclisme en uns escenaris excepcionals”, ha afirmat el president de la Volta Ciclista a Catalunya, Rubèn Peris.

La 103a edició de la Volta tornarà a ser doncs un dels grans reptes de muntanya del calendari UCI World Tour. Amb la confirmació de la presència en el recorregut de les dues estacions de muntanya de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, la Volta 2024 assegura un recorregut amb tres arribades en altura, després que fa unes setmanes s’anunciés la disputa d’una etapa al Berguedà amb final a Queralt.

Aquesta xifra ja es va viure en la passada edició de la cursa, que va comptar amb finals a Vallter, La Molina i Lo Port, però es tracta d’un fet excepcional que no es vivia anteriorment des de l’edició de 2001.

Un al·licient més per a sumar expectatives de cara a la 103a edició de la Volta Ciclista a Catalunya, que tindrà lloc del 18 al 24 de març de 2024. La Volta buscarà el relleu de l’últim vencedor, l’eslovè Primoz Roglic, amb la presència dels millors equips i ciclistes del món sortint des de Sant Feliu de Guíxols. La ubicació concreta de les etapes i la resta de seus del recorregut s’aniran desvetllant al llarg de les properes setmanes.

Tota la informació de la Volta a Catalunya a www.voltacatalunya.cat

Segueix-nos a Twitter i Instagram a @VoltaCatalunya

Contacte de premsa: press@voltacatalunya.cat


2  

Imatges

Vallter

Vallter 1887130

Port Ainé

Port Ainé 2032873

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 777528