1. La freqüència de pas serà cada 15 minuts a tot el recorregut
  2. El Departament Territori atén les peticions dels usuaris i els ajuntaments
Presentació millores de la línia de bus L6 que enllaça Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis{"name":"2023/11/07/14/08/da983c55-e670-4f55-b791-46658c5a2e53.jpeg","author":"DTG","type":"0","location":"0","weight":173501}

La línia d’autobús L6, que uneix Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis, disposarà, a partir del pròxim dilluns 13 de novembre, d’una expedició cada 15 minuts a tot el recorregut, entre les 6:30 h i les 23:15 h dels dies feiners. La freqüència actual és d’una expedició cada 30 minuts en diversos trams del servei.

El Departament de Territori, d’aquesta manera, dona resposta a l’augment de la demanda que es produeix simultàniament en hores punta en diferents parades, a més d’atendre les peticions que han arribat dels respectius ajuntaments, usuaris i famílies de l’IES Narcís Xifra.

És una línia amb una operativa complexa, que uneix 16 barris de tres municipis diferents i que travessa tota la ciutat de Girona per l’avinguda Jaume I, la plaça de Catalunya i el carrer del Carme. És un autobús que dona servei a equipaments com l’Hospital Josep Trueta, el CAP de Sarrià de Ter o els instituts Narcís Xifra i Sarrià de Ter, entre d’altres.

El que es fa és millorar la freqüència de pas i ampliar la freqüència horària de l’L6 i desdoblar la línia amb la creació d’un nou servei a través de l’L16, per tal d’optimitzar el recorregut.

La línia també millora les freqüències durant els caps de setmana, també a partir de la setmana vinent. El servei oferirà un bus cada 30 minuts els dissabtes i un bus cada hora els diumenges.

Durant la presentació del reforç del servei de l’L6, el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori, ha destacat que aquestes millores “són una gran oportunitat pel territori i una millora substancial de la qualitat de vida de la ciutadania d’aquests municipis” i ha fet èmfasi en el fet que el reforç del servei era necessari perquè “donem cobertura als centres educatius i centres assistencials, i és important que els joves i la gent gran tinguin accés als centres perquè genera equitat”.

Martori també ha afegit que “les dades de mobilitat de transport públic estan creixent considerablement i fem tot el possible per donar resposta a aquest augment de la demanda”.

Actualment, la línia L6 compta amb 1 milió de passatgers anuals i es preveu que amb aquestes millores les validacions puguin augmentar fins als 1,3 milions de passatgers a l’any.

Per la seva banda el director dels Serveis Territorials de Territori a Girona, Sergi Albrich, ha ressaltat que “avui és un dia important per l’àrea urbana de Girona perquè millorem i reforcem una línia cabdal com l’L6, que millora la connectivitat entre Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis”. I ha afegit que “l’aportació de la Generalitat que es preveu amb aquesta millora és de mig milió d’euros” i que el servei comptarà amb dos busos més “que seran híbrids per fomentar la sostenibilitat i la descarbonització que es treballa pel global de transport del país”.

A la roda de premsa també hi han participat l’alcalde de Sarrià de Ter, Isaac Ramió; l’alcalde de Salt, Jordi Viñas; la 3a tinenta d’alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana de Girona, Cristina Andreu i el director de TEISA, Àlex Gilabert.

Els representants dels ajuntaments han coincidit a celebrar la cooperació entre la Generalitat de Catalunya i els municipis de l’àrea urbana de Girona per fomentar una mobilitat sostenible. Han ressaltat que és important que hi hagi la voluntat política d’invertir a fer ciutats més sostenibles, i han agraït el reforç en el servei de bus per donar resposta a les necessitats de la ciutadania i treballar per un transport públic més eficient.


Ampliació de freqüències entre Girona- Salt- UAB (Bellaterra)

Durant la roda de premsa també s’ha aprofitat per explicar les millores de la línia 450, que cobreix el trajecte entre els municipis de Girona i Salt i la Universitat Autònoma de Barcelona, i que ha triplicat les freqüències passant d’un viatge a tres.

Així doncs, els usuaris que s’han de desplaçar fins a la UAB o tornar a Salt o Girona des de la universitat, ja ho poden fer en tres moments del dia: matí, migdia i tarda.


7 de novembre de 2023

1  

Imatges

Presentació millores de la línia de bus L6 que enllaça Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis

Presentació millores de la línia de bus L6 que enllaça Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis 173501