Una missió empresarial viatja a Seül per impulsar la presència de marques de moda catalanes a l¿Àsia

Una missió empresarial viatja a Seül per impulsar la presència de marques de moda catalanes a l'Àsia

query_builder   24 novembre 2023 11:00

event_note Nota de premsa

Una missió empresarial viatja a Seül per impulsar la presència de marques de moda catalanes a l'Àsia

• El projecte permetrà aprendre tècniques i estratègies innovadores aplicables als productes i serveis de les marques de moda catalanes

• La missió també pretén promoure la Moda Catalana i generar noves oportunitats comercials a Corea del Sud


La Generalitat de Catalunya, per mitjà del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), i el Clúster Català de la Moda (Modacc) organitzen una missió empresarial, del 27 al 29 de novembre, a Corea del Sud, on hi participaran set marques de moda catalanes. El projecte compta amb la col·laboració tècnica de la consultora The Hunter i l'equip de l'oficina d'Acció a Seül.

L’objectiu és conèixer el mercat de la moda coreà i impulsar les exportacions de moda catalana al mercats asiàtics durant els pròxims anys. Actualment, segons l’informe ‘Perspectives de la moda catalana 2023’, només un 15% de les marques de moda del país han venut a l’Àsia durant l’any 2022, continent que concentra únicament el 7,2% del total d’exportacions catalanes.

En els darrers anys, Seül ha esdevingut un destí de referència per a nous conceptes de marca, espais i productes del sector de la moda i la cosmètica. La ciutat permet veure diferents aproximacions de marques i retailers que han aconseguit una convivència perfecta entre la moda on i offline, i per això ha estat seleccionada com a proposta inspiradora pel Clúster català.

Aquesta missió busca que les empreses de moda catalanes coneguin noves tècniques i estratègies innovadores que les inspirin i permetin aplicar-les als seus productes i serveis. Alhora és també una oportunitat per entrar a un mercat d’aproximadament 52 milions d’habitants que consumeixen, anualment, uns 25.000 milions de dòlars en productes de moda i que aprecien la qualitat i el disseny. El projecte també pretén establir contactes comercials a Seül que puguin permetre l’accés de marques catalanes al mercat de moda del país.

En aquest viatge hi participaran directius de pimes de marques de moda catalanes, responsables de desenvolupament de negocis i responsables de disseny d’algunes empreses del sector com Sita Murt/, Boboli, Yerse, ESDI (Escola Superior de Disseny), Munich, Mango i Simorra.

El Clúster MODACC

El Clúster Català de la Moda (Modacc) és una organització sense ànim de lucre que integra gairebé 150 empreses que desenvolupen la seva activitat al voltant del negoci de la moda a Catalunya i representa 6.000 treballadors i 2.000 milions d’euros de facturació agregada. Modacc ofereix diverses eines de suport al desenvolupament competitiu de les empreses de l’ecosistema Moda de Catalunya en els àmbits de la innovació, la internacionalització o el desenvolupament de l’economia circular i realitza nombroses activitats de networking per estimular el negoci entre les empreses associades.

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined