1. Aposta per un lideratge del Govern compartit amb els grups parlamentaris i la comunitat educativa
  2. Ho ha dit en un acte organitzat per Dincat per commemorar el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat
  3. Simó desgrana les línies estratègiques del Departament, pel que fa a l'educació inclusiva i els recursos desplegats enguany, amb un pressupost de 591 milions d’euros
La consellera Simó a l'acte 'Educació inclusiva ja!' de Dincat{"name":"2023/11/30/19/05/0add15fa-0781-4524-973f-fbdbc6c1f511.jpg","author":"Educació","type":"0","location":"0","weight":186604}



La consellera d’Educació, Anna Simó Castelló, ha fet una crida a un compromís compartit de país per l’educació inclusiva, en un acte organitzat per la plataforma Dincat per commemorar el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. Simó ha destacat la importància d’implicar les entitats i tots els actors que tenen a veure amb la inclusió, i també els grups parlamentaris. La titular d’Educació ha apostat per un lideratge del Govern compartit amb el Parlament i la comunitat educativa. En aquest sentit, ha proposat tenir en compte les conclusions de la Comissió d'Estudi sobre el Desplegament d'un Sistema Educatiu Inclusiu (CEDSEI), que es va constituir al Parlament el 2021, i de la Taula de Participació per un Sistema Educatiu Inclusiu (TaPSEI), integrada per representants de diferents sectors (famílies, entitats, administracions públiques, alumnes, professorat i experts del món universitari), que des de 2022 funciona com a òrgan de participació social i institucional.


La consellera ha afirmat que “no es tracta de crear un altre marc teòric. Ja el tenim, la diagnosi ja està feta i comptem amb el Decret: es tracta d’actuar i fer avançar la cultura inclusiva en el sistema educatiu i en tota la societat”.


Simó també ha desgranat les línies estratègiques del Departament pel que fa a l'educació inclusiva, que demanen desplegar mesures i suports universals (suports adreçats a tot l’alumnat per flexibilitzar l’acció educativa i reduir les barreres a l’aprenentatge); transformar dels centres d’educació especial per desenvolupar el model de centres prestadors de serveis i recursos (CEEPSIR); encaixar i assignar suports addicionals i intensius, inclosos els acompanyaments (monitoratge de suport), i, finalment, generar un model d’atenció educativa més ajustat a les necessitats de l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista (TEA).


La titular d’Educació també ha explicat que el pressupost d’enguany per a l’educació inclusiva és de 591 milions d’euros, amb una ampliació de dotacions de professionals, entre els quals hi ha els monitors i monitores de suport: s'han augmentat el 15% d’hores setmanals de monitoratge a l’escola pública i el 20% a la concertada. Si bé amb la dotació de recursos actual se supera el previst al Decret d'educació inclusiva, la titular d’Educació ha apuntat que són necessaris més recursos i seguir treballant per estendre la cultura inclusiva i potenciar les mesures i suports universals, tot millorant-ne la governança.


Simó ha afirmat que el dret a l’educació ha d’incloure totes les persones per igual, i que cal trobar la manera d’educar tothom amb èxit, siguin quins siguin els condicionants. Cal, per tant, continuar treballant per aconseguir que tot l’alumnat se senti acollit al seu centre educatiu i tingui bones oportunitats d’aprenentatge. Aquest plantejament implica tota la societat i administracions públiques i, concretament, el Govern de forma transversal i interdepartamental.

La consellera Simó ha assistit a l'acte convidada per Dincat, que cada any dedica la seva commemoració del Dia Internacional a defensar un dret. Enguany, l'ha dedicat a l'educació inclusiva.



30 de novembre de 2023


2  

Imatges

La consellera Simó a l'acte 'Educació inclusiva ja!' de Dincat

La consellera Simó a l'acte 'Educació inclusiva ja!' de Dincat 186604

La consellera Simó a l'acte 'Educació inclusiva ja!' de Dincat

La consellera Simó a l'acte 'Educació inclusiva ja!' de Dincat 215839