Comissió de Govern de la Renda Garantida de Ciutadania del gener de 2024

Drets Socials comença els contactes amb l'Estat espanyol pel traspàs de la gestió de l'IMV

query_builder   19 gener 2024 16:47

event_note Nota de premsa

Drets Socials comença els contactes amb l'Estat espanyol pel traspàs de la gestió de l'IMV

· La Generalitat va gestionar l’any passat més de 103.000 expedients de Renda Garantida de Ciutadana que corresponen a més de 161.000 beneficiaris

El Departament de Drets Socials ha tancat el 2023 amb unes xifres de Renda Garantida de Ciutadania (RGC) estables, en un any en què s’han aprovat més de 12.000 noves prestacions de RGC. En concret, el Departament va gestionar l’any passat més de 103.000 expedients d’RGC i complements que corresponen a més de 161.000 beneficiaris, dels quals un 56% són dones i un 44% homes. La despesa durant el 2023 ha estat de 531,81 milions d’euros, un import lleugerament superior al de l’any anterior.

Dels 103.818 expedients gestionats, el 72% corresponen a la demarcació de Barcelona, un 13% a la de Tarragona, un 10% a Girona i un 5% a la de Lleida. També durant el 2023 s’han realitzat 45.969 accions de polítiques actives a les oficines de treball del SOC i 2.314 famílies han sortit del programa de l’RGC perquè han trobat feina.

Aquestes dades es van explicar ahir en la Comissió de Govern de la Renda Garantida de Ciutadania, presidida pel conseller de Drets Socials, Carles Campuzano i Canadés. Durant la comissió es va donar compte dels contactes que la Generalitat ha iniciat amb l’Estat espanyol per concretar el trasllat de la gestió de l’IMV, després que el Consell de Ministres aprovés a finals d’any la modificació de la llei de l’Ingrés Mínim Vital (IMV) que ha de permetre a la Generalitat gestionar aquesta prestació de manera integral amb la Renda Garantida.

Precisament, el Departament de Drets Socials està treballant conjuntament amb els Departaments de Presidència i Treball per dissenyar el nou model de gestió de l’IMV amb l’objectiu de fer possible que en una finestreta única es puguin gestionar les dues prestacions, la qual cosa permetrà simplificar tràmits, millorar en eficàcia i arribar a més persones, sobretot a famílies amb fills. En aquest sentit, la Generalitat, amb la gestió conjunta de l’IMV i la RGC, pretén també millorar l’atenció als ciutadans que necessitin demanar aquesta prestació així com reduir els temps de resolució actuals de l’Estat espanyol pel que fa a l’IMV.

Durant la Comissió també es va explicar que durant els mesos de gener i febrer es realitzaran 14 sessions presencials en diferents seus territorials amb les Àrees Bàsiques de Serveis Socials (ABSS) i el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) per millorar, des de la proximitat, l’atenció als beneficiaris d’aquestes dues prestacions.


Segueix l’actualitat del Departament a les xarxes:

Twitter @dsocialscat|Instagram @dsocialscat

Facebook @dsocialscat|Youtube Drets Socials

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined