1. Els treballs consistiran principalment en la substitució dels 26 tirantsque subjecten per sota el tauler del pont i en la impermeabilització de l’estructura, amb un pressupost de 5,6 MEUR
  2. El Departament encarrega un peritatge que analitzarà les causes de la corrosió que ha detectat a l’estructura
  3. El trànsit es continuarà vehiculant per la calçada en sentit Girona per a poder treballar en la reparació del viaducte, que s’enllestirà en un termini de 10 mesos


El Departament de Territori iniciarà a principis de febrer els treballs per a reparar el viaducte d’Osormort de la C-25 (Eix Transversal) en sentit Lleida. Les obres permetran resoldre els problemes de corrosió que el Departament, en el marc de les inspeccions que du a terme en les estructures de la xarxa viària que gestiona, va detectar en aquest pont el desembre passat. Els treballs tindran un cost de 5,6 MEUR i un termini d’execució de 10 mesos.


El viaducte on s’actuarà té una longitud de 504 de longitud –el més llarg de l’Eix Transversal– i es divideix en 13 trams. Construït en els anys 90, és un viaducte amb tauler pretensat i piles de formigó amb la singularitat que disposa d’uns tirants exteriors per sota del tauler. La inspecció de Territori va detectar un grau de corrosió en diversos tirants de l’estructura que requereix una important actuació de reparació.


Així, en concret, les obres consistiran en:


  1. Substitució de tots els tirants de l’estructura (26) per uns de més moderns i amb més elements de protecció. A més, s’hi instal·larà un sistema d’instrumentació per obtenir dades en temps real del seu estat.
  2. Reparació armadura superior del tauler
  3. Impermeabilització del tauler
  4. Substitució dels aparells de recolzament dels estreps
  5. Reparació dels puntals metàl·lics de cada tram
  6. Millora dels embornals existents
  7. Aplicació de pintura impermeabilitzadora a les piles i sota del tauler

Mentre durin aquests treballs, el trànsit en aquest punt de la C-25 es continuarà vehiculant, com en les últimes setmanes, per la calçada en sentit Girona.


Paral·lelament, Territori encarregarà un peritatge per analitzar i determinar les causes de la degradació del viaducte d’Osormort. L’explotació i el manteniment de l’Eix Transversal entre el 2007 i el 2022 van ser gestionats per una empresa privada.


Anàlisi contínua de la xarxa


El Departament de Territori disposa de diversos sistemes de gestió i informació que permeten analitzar contínuament la xarxa de carreteres, tot enregistrant un gran nombre de paràmetres sobre els actius: ponts i estructures, seguretat viària, ferms i actius geotècnics. Pel que fa al sistema de ponts i estructures, cal assenyalar que té registrades prop de 5.000 estructures a la xarxa viària de la Generalitat.



1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 380610