1. Èxit de “La meva regla, les meves regles”: en només 10 dies, ja s’han superat els 400.000 codis QR i 225.000 dones tenen el seu producte.
  2. Des de la posada en marxa de l’acció, cada hora s’han dispensat prop de 2.000 productes menstruals reutilitzables a les farmàcies de Catalunya.
  3. Per promoure l’educació menstrual i el debat social al voltant de la regla, s’ha organitzat un joc interactiu al Saló de l’Ensenyament a la nau d’’Adolescents.cat’.
Igualtat i feminismes entrega 22.500 productes menstruals reutilitzables al dia.{"name":"2024/03/15/13/59/34c42834-cf38-4894-bd70-fd7f0c030e49.jpg","author":"Departament d'Igualtat i Feminismes.","type":"0","location":"0","weight":3260038}


En només 10 dies des de la seva posada en marxa, l'acció ‘La meva regla, les meves regles’ ha acumulat 415.000 descàrregues de codis QR a l’aplicació de ‘La meva salut’, i 225.000 dones ja tenen el seu producte menstrual reutilitzable. “La campanya de ‘La meva regla, les meves regles’ està sent un èxit absolut: estem repartint més de 2.000 productes cada hora arreu del país, des de les diferents farmàcies repartides per totes les comarques i municipis de Catalunya”, ha anunciat la secretària general del Departament d’Igualtat i Feminismes, Georgina Oliva Peña.

En total, cada dia s’han repartit 22.500 productes menstruals reutilitzables a les farmàcies de tot Catalunya. A més, l’aplicació La Meva Salut ha rebut 925.000 consultes en només 10 dies, quan va començar l’acció de ‘La meva regla, les meves regles’.

La secretària general ha fet balanç de la campanya al Saló de l’Ensenyament, on el Departament d’Igualtat i Feminismes organitza un joc interactiu sobre la regla que avalua els coneixements d’adolescents i joves sobre la menstruació. “Estem contribuint a què es visualitzi i es parli de la regla, i mostra d'això és trobar-nos avui al Saló de l’Ensenyament de la mà d’’Adolescents.cat’”, ha compartit Oliva. “Hem tret aquest debat del calaix on estava i l'hem posat a la llum pública, perquè en parli tothom desacomplexadament, tant les dones com els homes ".

El concurs planteja preguntes sobre les particularitats dels productes menstruals reutilitzables i sobre la menstruació en general. Així mateix, aprofundeix en altres qüestions relacionades amb la sostenibilitat ambiental o l’impacte econòmic i la pobresa menstrual que pot implicar la regla. A tall d’exemple, es demana quants anys dura una copa menstrual, què és el cicle menstrual, quina despesa té una persona en tampons o compreses no reutilitzables al llarg de la seva vida o quants quilos de residus genera una persona en un any en productes menstruals.

Igualtat i feminismes entrega 22.500 productes menstruals reutilitzables al dia {"name":"2024/03/15/14/00/c969ee40-24f3-4b66-aa12-74601c1e05b0.jpg","author":"Departament d'Igualtat i Feminismes.","type":"0","location":"0","weight":2899604}


Un concurs per trencar tabús

"La meva regla, les mes regles” ha obert una conversa social molt necessària que ha permès parlar obertament i sense tabús de la menstruació. Per facilitar encara més aquest diàleg entre el públic jove, s’ha dissenyat un concurs en el marc del Saló de l’Ensenyament. Adolescents i joves assistents poden participar en el joc al recinte de la Fira de Barcelona fins diumenge, dins de la nau d’‘Adolescents.cat’. Cada dia es celebren 4 rondes del concurs, que presenta la influencer Gal·la Castelltort. La persona guanyadora rep un premi, consistent en uns mitjons de ‘La meva regla, les meves regles’.

La iniciativa persegueix promoure el debat social entre joves al voltant de la regla, trencant mites i tabús, així com promoure l’educació menstrual i la sostenibilitat. Les dades mostren que encara hi ha molt desconeixement sobre la menstruació: un 42% d’homes i un 38% de dones no saben respondre correctament a la pregunta: “Saps què és el cicle menstrual?”, i només el 47% de les dones i el 23% dels homes creuen tenir-ne prou coneixements. A més, es calcula que 6 de cada 10 persones no han rebut cap tipus d’educació menstrual abans de tenir la regla.

El joc també està obert a la participació en línia en aquest enllaç. La persona guanyadora de la versió virtual rebrà també uns mitjons de l’acció ‘La meva regla, les meves regles’.


‘La meva regla, les meves regles’

El Departament d’Igualtat i Feminismes impulsa l’acció de ‘La meva regla, les meves regles’ , inclosa en el Pla integral d’equitat menstrual i climateri 2023-2025. La campanya garanteix la distribució gratuïta i universal de productes menstruals reutilitzables a través de les farmàcies a totes les dones de Catalunya. La iniciativa, que va començar el passat 4 de març, permet escollir entre una copa, unes calces menstruals o un paquet de dues compreses de tela. És una mesura inèdita al món, que garanteix el dret a l’equitat menstrual, assegurant l’accés als productes menstruals reutilitzables a totes les dones del país, així com a rebre informació i acompanyament de qualitat.

La persona interessada a obtenir el producte de la seva preferència només ha de presentar el codi QR, individual i intransferible, que obtindrà mitjançant l’apartat de ‘Novetats: La meva regla, les meves regles’ de l’espai de salut digital La Meva Salut, bé a través de la pàgina web, bé via aplicació mòbil. En el cas d’utilitzar l’aplicació per a telèfon mòbil cal que aquesta estigui actualitzada. En el cas que, tot i això, no aparegui el codi QR, s’ha habilitat un formulari en la mateixa aplicació per sol·licitar-lo.

La formació en educació menstrual és també un dels objectius centrals de l’acció “La meva regla, les meves regles”. Cada curs es forma l’alumnat d’ESO de tots els instituts públics i concertats de Catalunya. A més, vinculat a la distribució gratuïta de productes menstruals reutilitzables, totes les farmàcies de Catalunya ofereixen assessorament especialitzat perquè cada dona esculli el producte més adequat per ella. L’acció, igual que tot el Pla d’Equitat Menstrual i Climateri on s’emmarca, té un enfocament transinclusiu i, per tant, també s’adreça a les persones no binàries i els homes trans* que menstruen.

2  

Imatges

Igualtat i feminismes impulsa un joc interactiu per trencar els tabús sobre la regla al Saló de l'Ensenyament.

Igualtat i feminismes impulsa un joc interactiu per trencar els tabús sobre la regla al Saló de l'Ensenyament. 5723585

Igualtat i Feminismes impulsa un concurs sobre la regla al Saló de l'Ensenyament, presentat per la influencer Gal·la Castelltort.

Igualtat i Feminismes impulsa un concurs sobre la regla al Saló de l'Ensenyament, presentat per la influencer Gal·la Castelltort. 5577888