C-16

Balanç de les incidències més destacades durant el primer dia de l'operació retorn de Setmana Santa

query_builder   31 març 2024 20:06

event_note Nota de premsa

Balanç de les incidències més destacades durant el primer dia de l'operació retorn de Setmana Santa

Durant aquesta Setmana Santa i fins avui no s’ha registrat cap víctima mortal a la xarxa viària catalana.

Des d’aquest matí a les 12 h i fins a les 20 h, han retornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 160.000 vehicles, el 27% de la previsió fins demà a les 24 h.

Fins a les 20 h d’avui el pic màxim de retenció ha estat de 83 km al conjunt de vies de Catalunya, un 30% menys que el 2023 quan el pic de retenció va ser de 122 km.

L’AP7 ha estat la via que ha concentrat la major part de la mobilitat d’aquest diumenge i ha concentrat els principals problemes.

Una bona part dels conductors ha anticipat el retorn seguint les recomanacions de l’SCT i la tornada ha estat esgraonada durant el mati i la tarda.


El Servei Català de Trànsit informa que des d’aquest matí a les 12 h fins a les 20 h, han tornat de l’àrea metropolitana de Barcelona160.000 vehicles, el 27%dels 590.000 previstos fins demà a les 24 h.

Fins a les 20 h d’avui el pic màxim de retenció ha estat de 83 km al conjunt de vies de Catalunya, un 30% menys que el 2023 quan el pic de retenció va ser de 122 km.

Convé destacar que des que va començar el dispositiu especial de Setmana Santa, i fins a les 20:00 h d’avui, no hi ha hagut cap víctima mortal a les carreteres catalanes.

El principal motiu de les retencions a l’AP-7 ha estat per circulació lenta dels vehicles a conseqüència de les condicions meteorològiquesadverses. No hi ha hagut retencions per accident ni avaries a l’AP-7. Només la C-16 ha registrat dos accidents sense ferits greus (un al matí i un altre a la tarda) que haoriginat retenció.

Una bona part dels conductors ha anticipat el retorn seguint les recomanacions de l’SCT i la tornada ha estat esgraonada durant el matí i la tarda.La pluja persistent durant tota la tarda no ha permès instal·lar els tres carrils addicionals previstos a l’AP-7 (2 carrils) i a la C-32 nord (1 carril).

La via que ha concentrat més mobilitat ha sigut l’AP-7. Al tram sud, al trànsit provinent de les Terres de l’Ebre s’hi ha anat sumant intensitat i retencions en les incorporacions i en les sortides. Entre aquestes destaca l’afluència de vehicles a l’alçada de Vilafranca procedents del Garraf i el Baix Penedès. Pel que fa a l’AP-7 nord la màxima mobilitat s’ha produïtper l’aportació d’intensitat de vehicles procedents del Baix Empordà, per l’afluència de vehicles a Sant Celoni i Baix Montseny i per aquells provinents de la C-60.

Com ha anat informant l’SCT, s’ha produït balanceig de trànsit cap a la C-32, tant al nord, amb congestions a l’N-II entre Maçanet i Tordera per accedir a l’autopista del Maresme, com al sud, amb intensitat alta a l’autopista del Garraf a l’alçada de Sitges).

Altres vies que han presentat retencions han estat la C-16 (amb menor congestió que altres caps de setmana) i, a partir de les 18.45 h, l’autovia A-2 que és la via que recull el trànsit provinent del nord que circula per la C-14, la C-16, N-230, C-12, C-13 i altres vies de ponent.


undefined
undefined
undefined
undefined
undefined