1. ‘Això no és ‘Suècia’ competirà pel títol de millor sèrie al Festival de Sèries Internacional de Cannes
  2. La sèrie catalana va comptar amb 1,5 M de finançament del fons de sèries de ficció en català del Departament de Cultura
  3. La producció original d’Aina Clotet i Mar Coll ha estat seleccionada com una de les 8 sèries de competició oficial, d’entre 600 d’arreu del món
  4. El Govern de Catalunya també serà present a Cannes a través d’un estand del Catalan Films al mercat internacional MIPTV

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ha viatjat a Cannes (França) per acompanyar la indústria audiovisual catalana, on la sèrie catalana ‘Això no és Suècia’ competirà pel títol de millor sèrie en el Festival Internacional de Sèries Canneseries, en la setena edició del certamen. La producció original d’Aina Clotet i Mar Coll va comptar amb el finançament del Departament de Cultura, amb el fons de sèries de ficció, un fons públic pioner i excepcional per a sèries catalanes de ficció amb dotacions d'1,5 milions per projecte. 

La sèrie ‘Això no és Suècia’ tindrà l’honor d’inaugurar la secció de competició oficial, aquest dissabte 6 d’abril a les 11 h, amb la projecció dels dos primers episodis. També comptarà amb la presència de part de l’equip de la sèrie: Aina Clotet, Marcel Borràs, Daniel González, Valentina Viso, Mar Coll, Sara Fantova, Celia Girolda i LicMjönes. Només 8 sèries d'entre 600 de tot el món entren en la competició oficial del Canneseries. La sèrie catalana s'ha convertit en un veritable referent quant a coproducció europea i sostenibilitat i ha tingut una molt bona acollida des de la seva estrena, amb reconeixements com el Premi Prix Europa a la millor sèrie de ficció de televisió de 2023, que atorga el Parlament Europeu a Berlín.

El MIPTV i la indústria audiovisual catalana a Cannes

A banda del Canneseries, el MIPTV, el mercat internacional líder en contingut per a televisió, retorna a Cannes del 5 al 10 d’abril. Aquesta edició tambécomptarà amb la presènciael Departament de Cultura, a través de la seva marca d’internacionalització de l’audiovisual català, el Catalan Films, que depèn de l’ICEC. Hi serà present amb un estand al mercat (R7.F25) a disposició de les empreses catalanes, amb un espai per a reunions i oferint, com és habitual, difusió i visibilitat de la seva presència en el mercat i els seus continguts.

Enguany, la delegació catalana comptarà amb gairebé 40 empreses, incloent-hi productores, distribuidores, plataformes, agents de vendes, etc. Les empreses són 11 VarasProducciones, Erika Lust, Forest Film & Media, Funicular Films, Limmat Films, Mamba Media, MediacrestEntertainment, Minoria Absoluta, Nanouk Films, Nu Production, Pixion, Satisfaction Iberia, DeAPlanetaEntertainment, Geca, Gestmusic, Luk International, Minuto 90 Films, MotionPicturesEntertainment, PeekabooAnimation, TheMediapro Studio, Adrenalyn Media, Cesca Films, Devised TV, GoldbeeEntertainment, SeriouslyFresh Media, Ypsilon Films, Indigenius, Love TV Channels, TV3 - Televisió de Catalunya, TV Up Streaming Media, Limonero Films, Sideways Film, Audioprojects, HappyScribe Spain i Orkestra Studio.

L’audiovisual a Catalunya i el suport del Departament de Cultura

El bon moment del cinema català no només se centra en aquesta realització, sinó amb un augment de la producció i presència catalana en altres importants certàmens nacionals i internacionals de cinema, com els Òscars, la Berlinale, el Festival de Màlaga o, en aquest cas, el Festival de Cannes. ‘Això no és Suècia’ és d’una de les cinc produccions beneficiàries de la nova línia de subvencions que el Departament de Cultura va posar en marxa el 2022 per a la producció de sèries de producció catalana i en català, l’objectiu de la qual és fomentar la creació audiovisual en la llengua pròpia del país i amb ambició i capacitat de competir en els mercats internacionals. Aquesta línia s’emmarca en la política general del Departament de fomentar l’audiovisual en català, una de les prioritats d’aquesta legislatura que ja està tenint resultats.

‘Això no és Suècia’ és una comèdia dramàtica sobre les dificultats i contradiccions de la criança, que retrata una família que es trasllada a la serra de Collserola buscant una vida millor per a les seves filles. Es tracta d’una coproducció internacional de les empreses catalanes Nanouk Films i Funicular Films i la sueca Anagram, que compta amb la participació de 3Cat i RTVE i les televisions públiques STV (Suècia), YLE (Finlàndia) i NDR (Alemanya). A més, és la primera producció de ficció de l’Estat espanyol a rebre una certificació Green Film, que acredita que el rodatge s’ha realitzat complint estrictes criteris de sostenibilitat ambiental i posant en marxa pràctiques respectuoses amb l’entorn.