Ortofotomapa futura variant de Solivella
El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’informació pública dels estudis informatiu i d’impacte ambiental de la variant de la C-14 a Solivella. La futura carretera, que tindrà 4,2 quilòmetres de longtiud, permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà i s’emmarca en el condicionament de l’itinerari entre Montblanc i Solivella que ha impulsat el DPTOP.
 
La carretera C-14 forma l’eix de comunicació que discorre des de la Costa Daurada fins a Reus, Montblanc i la Seu d’Urgell. Al seu pas per la Conca de Barberà, aquesta via va ser objecte d’obres de millora i condicionament del Coll de Belltall, entre Solivella i Belltall, que el DPTOP va concloure l’any 2006, amb una inversió d’11 MEUR. A principis de 2008, van finalitzar les obres de condicionament en el tram situat a continuació, entre Ciutadilla i Tàrrega, que van tenir un pressupost de 14 MEUR.
 
L’estiu passat, el DPTOP va aprovar definitivament la informació pública de l’estudi informatiu del condicionament de la C-14 en el tram que va des de Montblanc fins a Solivella, amb les variants de Solivella i de Belltall pendents d’un estudi específic. El trànsit de la C-14 entre Montblanc i Solivella va ser de 3.349 vehicles/dia l’any 2009, amb un 10% de vehicles pesants.
 
Avui, el DOGC inclou l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental de la variant de Solivella, per tal que administracions, entitats i particulars presentin les propostes que considerin oportunes. Cal afegir que, pròximament, se sotmetran a exposició pública els estudis de la variant de Belltall.
 
Nova via de 4,2 quilòmetres
 
La variant que ara s’impulsa permetrà evitar el pas de la C-14 per l’interior del nucli urbà de Solivella, amb l’objectiu de millorar la mobilitat i seguretat viària en aquest àmbit. La futura carretera, segons l’opció considerada més idònia, tindrà una longitud de 4,2 quilòmetres i discorrerà per l’est del nucli. Comptarà amb dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres d’amplada i dos vorals d’1,5 metres, cadascun. La inversió estimada per aquesta actuació és de 16,5 MEUR.
 
El traçat s’inicia a la C-14, a uns 1,3 quilòmetres al sud del nucli de Solivella. A 300 metres del punt d’origen, es preveu un primer enllaç, a partir del qual el traçat es desplaça cap a l’est per a creuar la rasa del Molí amb un pont de 38 metres. A un quilòmetre de distància, se situa l’encreuament amb la carretera TV-2336 (de Solivella a la T-233); es resol la continuïtat d’aquesta via mitjançant un pas sobre el tronc de la variant. A més, es forma una petita variant de traçat de la TV-2336 d’uns 480 metres de longitud.
 
Posteriorment, la variant de la C-14 es desplaça per deixar al costat urbà el jaciment arqueològic de la Fatiga i a continuació creua la Rasa de Belltall, mitjançant un viaducte de 160 metres. Passada aquesta, es preveu el segon enllaç (enllaç nord) i 300 metres després, finalitza el traçat de la variant.
 
Connectivitat de la variant
 
Els dos enllaços previstos, que facilitaran la connecitivitat de la nova variant amb el nucli de Solivella, tenen la configuració següent:
 
  • Enllaç inicial, al sud de Solivella; format per un pas sota el tronc de la variant i pels ramals i bucles de connexió per a permetre tots els moviments possibles.
  • Enllaç final, situat un quilòmetre al nord després del nucli urbà de Solivella. Correspon a un semienllaç que permet els moviments de i cap al nord (d’accés a Solivella per als vehicles procedents del nord i de sortida cap al nord del vehicles procedents del nucli de Solivella).
 
A més de les estructures sobre la Rasa del Molí i la Rasa de Belltall esmentades, es preveu la construcció de cinc passos, superiors i inferiors, per a donar continuïtat als camins interceptats per la variant. Així mateix, s’inclou la formació de petits trams de camins paral·lels a la variant per a reordenar-ne els creuaments.
 
 
 
Més informació sobre l'actualitat del DPTOP a http://blocs.gencat.cat/ptop/

1  

Imatges

Ortofotomapa

Ortofotomapa 1672

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 242