Aquest Projecte, iniciat l’any 1999, amb l’objectiu d’apropar els serveis de l’Administració al ciutadà en base a les noves tecnologies de la informació i la comunicació, requereix la seva consolidació i extensió a la resta de departaments de l’Administració.La primera fase va suposar una prova pilot en la implantació d’una intranet als Departaments de Presidència, Governació i Relacions Institucionals i Economia, Finances i Planificació, com a eina bàsica d’informació dins l’organització, així com d’una prova pilot de correu electrònic amb signatura digital.També es fa del tot necessari per al disseny i desenvolupament d’aquesta nova fase, la definició d’un Pla Executiu de Serveis que identifiqui i prioritzi els serveis que es poden prestar mitjançant les noves tecnologies, de tal manera que es garanteixin els objectius finals del projecte Administració Oberta de Catalunya de Catalunya:- La simplificació de la major part d’interaccions del ciutadà amb l’administració, de manera que s’obtingui el resultat esperat amb la realització d’un sol tràmit.- La distribució d’una targeta unificada de serveis que acrediti al ciutadà de manera que ningú a l’administració de la Generalitat demani una informació innecessària o duplicada.- Evitar els desplaçaments en els tràmits ordinaris.- Una revisió dels procediments per tal d’adequar l’oferta de serveis a les necessitats o demandes del ciutadà.La direcció operativa de la segona fase del projecte Administració Oberta de Catalunya queda comissionada al senyor Joan Ramon Marsal, director general de Planificació Operativa.
S'aprova l'Acord pel qual s'encarrega a la secretaria per a la Societat de la Informació, l'impuls al desenvolupament de la segona fase del projecte Administració Oberta de Catalunya
event_note Nota de premsa