Aquest Projecte, iniciat l’any 1999, amb l’objectiu d’apropar els serveis de l’Administració al ciutadà en base a les noves tecnologies de la informació i la comunicació, requereix la seva consolidació i extensió a la resta de departaments de l’Administració.La primera fase va suposar una prova pilot en la implantació d’una intranet als Departaments de Presidència, Governació i Relacions Institucionals i Economia, Finances i Planificació, com a eina bàsica d’informació dins l’organització, així com d’una prova pilot de correu electrònic amb signatura digital.També es fa del tot necessari per al disseny i desenvolupament d’aquesta nova fase, la definició d’un Pla Executiu de Serveis que identifiqui i prioritzi els serveis que es poden prestar mitjançant les noves tecnologies, de tal manera que es garanteixin els objectius finals del projecte Administració Oberta de Catalunya de Catalunya:- La simplificació de la major part d’interaccions del ciutadà amb l’administració, de manera que s’obtingui el resultat esperat amb la realització d’un sol tràmit.- La distribució d’una targeta unificada de serveis que acrediti al ciutadà de manera que ningú a l’administració de la Generalitat demani una informació innecessària o duplicada.- Evitar els desplaçaments en els tràmits ordinaris.- Una revisió dels procediments per tal d’adequar l’oferta de serveis a les necessitats o demandes del ciutadà.La direcció operativa de la segona fase del projecte Administració Oberta de Catalunya queda comissionada al senyor Joan Ramon Marsal, director general de Planificació Operativa.