1. Un informe, elaborat internament, avalua les actuacions aplicades entre el 2023 i el 2024
  2. L’eliminació de l’obligatorietat de la cita prèvia millora l’atenció presencial que surt reforçada també amb noves oficines integrades
  3. La gratuïtat del 012 i la nova estructura de la informació en el web gencat per “situacions de vida” també milloren la manera en què el Govern facilita l’accés als serveis públics

L’informe que realitza la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació, a través de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, té com a objectiu avaluar l’aplicació de les mesures plantejades en l’Acord GOV/146/2023, d'11 de juliol, que millorava l’atenció a la ciutadania en l’accés als serveis públics.

Segons apunta l’informe, el principal àmbit de millora ha estat l’eliminació de l’obligatorietat de la cita prèvia. En aquest sentit, s’ha reforçat l’atenció presencial mitjançant la creació de noves oficines d'atenció ciutadana integrades que concentren tots els serveis i tràmits que ofereixin l'Administració de la Generalitat; actualment n’hi ha 5 en funcionament o desplegament i 3 més en curs.

A més d’aquestes oficines, en el 2024 s’ha implementat a les Terres de l’Ebre el projecte pilot de l’Oficina Mòbil, gràcies al qual s’apropen els serveis públics en zones rurals, en aquesta actuació la satisfacció d’aquest servei és de 5 sobre 5.

També durant aquest any, s’ha assolit la gratuïtat del 012, efectiu des del dia 10 de juliol, servei que amb les dades recollides el 2023 obté una nota de 8,31 sobre 10.

Finalment, en l’àmbit digital s’ha estructurat la informació d’interès per la ciutadania al web gencat amb situacions de vida i han tingut més de 4 milions de visites durant 2023.

Amb tot plegat, entre atenció presencial i telefònica, en el 2023, s’ha donat suport a la ciutadania en realitzar tràmits amb 90.689 atencions en els canals, presencials, telefònics i digitals.