La màquina tuneladora ha traspassat la paret frontal del pou després d’haver perforat i revestit totalment 1.573 metres de túnel en aquest dotze mesos. Aquesta operació es coneix amb el nom de calada i és una de les operacions més delicades a efectuar, a causa de la precisió de centímetres amb què ha d’entrar en el forat del pou.
Aquesta tuneladora farà el recorregut fins a Sagrera Meridiana on serà desmuntada i es traslladarà a la Zona Franca on tornarà a ser muntada i perforarà fins a la Zona
La màquina tuneladora ha traspassat la paret frontal del pou després d’haver perforat i revestit totalment 1.573 metres de túnel en aquest dotze mesos. Aquesta operació es coneix amb el nom de calada i és una de les operacions més delicades a efectuar, a causa de la precisió de centímetres amb què ha d’entrar en el forat del pou.
Aquesta tuneladora farà el recorregut fins a Sagrera Meridiana on serà desmuntada i es traslladarà a la Zona Franca on tornarà a ser muntada i perforarà fins a la Zona Universitària.
Pel que fa a l’altra tuneladora, en aquests moments es troba a l’alçada de Fondo. Un cop arribi al pou a celobert del Besòs, serà desmuntada i traslladada a l’alçada de la zona ferroviària de la Sagrera. Des d’allà continuarà tunelant fins a la Zona Universitària.
ESTAT DE LES OBRES DE LA LÍNIA 9 DE METRO DE BARCELONATram 4A: Bon Pastor – CanZam
EVOLUCIÓ OBRATúnel.
En aquest moments la tuneladora de 12 m de diàmetre dual (TBM – EPB) que va començar el seu recorregut al parc de Can Zam (Santa Coloma de Gramenet) porta ja excavats més de dos quilòmetres de túnel. Està doncs, a punt d’arribar a l’estació de Fondo. Es preveu la seva arribada al Besós, on hi haurà construït el pou de sortida per aquesta tuneladora, cap a finals d’any.
Estacions i cotxeres
Estació Can Zam:
L’obra civil està molt acabada, ara s’estan construint les pantalles del vestíbul de l’accés.
Cotxeres:
També en execució i en un estat molt avançat.
Estació Singuerlín:
S’estan formigonant ja els anells perimetrals en roca.
Estació d’Església Major:
S’estan formigonant els primers anells perimetrals.
S’estan construint les lloses de vestíbul al carrer Sta. Eulàlia
Estació Fondo:
Es continua avançant en la construcció de la sortida d’emergència i en la sortida de ventilació
S’estan formigonant els anells de revestiment
S’està executant la Planta –1 de l’aparcament
S’ha instal·lat l’ascensor d’accés de personal al pou
Estació Santa Rosa:
No s’hi ha executat cap treball.
Estació Can Peixauet:
S’estan formigonant els anells de revestiment del pou.
S’està excavant el vestíbul.
S’està executant les pantalles de la sortida d’emergència del pou.
Telescopi.
S’ha acabat el paraigües de micropilots que ha de protegir la sortida de la tuneladora.
S’ha perforat (i s’està injectant) el paraigües costat connexió UTE Gorg.
Tram 4B: Sagrera TAV - Gorg
EVOLUCIÓ OBRA
Túnel.
La tuneladora va començar la seva perforació a l’antic Escorxador Municipal de Badalona.
Es preveu que s’arribi al riu Besós el dia 1 de juny (data del per efectuar el “cale”); aleshores es portaran perforats un total de 1573 metres, que corresponen a uns 874 anells col·locats.
Estacions i altres:
Estació Gorg:
S’està procedint a efectuar la futura connexió de la L2 amb la L9.
Han finalitzat els treballs d’acabats d’arquitectura (falten instal·lacions) de la part interior del nou accés al vestíbul de la línia 2.
Tram a cel obert entre pou d’entrada tuneladora i est. Gorg.
Zona entre el pou d’atac i l’autopista A-19.
La sortida dels vehicles de transport de les terres procedents de l’excavació del túnel es fa per la rampa d’extracció situada a la plaça Josep Tarradelles (al costat de l’estació de Gorg).
En aquesta rampa d’extracció del material del túnel s’ha comprovat la instal·lació del sistema de neteja dels camions per tal d’evitar que els camions que surtin del túnel embrutin els carrers de Badalona.
Zona entre la A-19 i el carrer Alfons XIII.
Han finalitzat els treballs dins del túnel entre pantalles.
Estació La Salut.
Segueixen els treballs d’excavació i execució de lloses inferiors del passadís i del pantaló situat sota la rotonda del carrer Joan Valera.
Estació Llefià.
S’han fet els murs perimetrals del pou d’estació i també s’està executant la llosa superior del vestíbul.
Estació Bon Pastor.
S’està executant les pantalles del vestíbul de l’estació
Pou telescopi del Besòs.
El pou ja està totalment acabat per tal de que es produeixi la calada.
Pou de Sagrera.
S’han iniciat els treballs per l’execució del camp de futbol provisional que substituirà a l’actual de l’AIS Sant Andreu (afectat per l’execució del pou de Sagrera).
Tram 3: Estacions Lesseps, Guinardó i Maragall
EVOLUCIÓ OBRAOBRES A LESSEPS
S’està realitzant l’estació a un bon ritme. S’han fet tots els treballs necessaris per portar endavant el desviament de trànsit corresponents (comprovació nou vial, senyalització semafòrica corresponent, condicionament del pas de vianants necessaris, etc.)
OBRES A GUINARDÓ
Ja s’ha procedit a la retirada d’arbres.
També s’ha executat la demolició i moviment de terres per fer el desviament de trànsit corresponent a la primera fase.
S’ha condicionament un nou llit de base pel trasllat de la xurreria existent a la zona.
OBRES A MARAGALL
S’ha procedit a la retirada d’arbres necessària per executar l’estació; en breu s’iniciaran els treballs de construcció de l’estació.
Tram 2: Amadeu Torner:
En aquest tram a l’estació d’Amadeu Torner ja s’han començat a executar les pantalles.
Altres estacions
La resta de les estacions de la L9 ja estan contractades, mentre que les de Mas Blau, terminal Actual i Terminal entre pistes ja estan adjudicades.
1