La Generalitat inaugura el darrer tram de l'Eix Transversal entre Cervera i les Oluges construït com autovia

Prop de 6 Km desdoblats i una inversió de 21,45 MEUR

query_builder   17 octubre 2003 13:45

event_note Nota de premsa

La Generalitat inaugura el darrer tram de l'Eix Transversal entre Cervera i les Oluges construït com autovia

Prop de 6 Km desdoblats i una inversió de 21,45 MEUR

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha inaugurat avui les obres de construcció del darrer tram de l’Eix Transversal, amb secció desdoblada, (C-25) entre Cervera i les Oluges (Segarra). Aquesta actuació, que ha tingut un termini d’execució de 16 mesos, ha suposat una inversió total de 21,45 MEUR per part de la Generalitat. Pel que fa a les mesures correctores d’impacte ambiental, es portaran a terme aquesta tardor i tenen un pressupost de 590.000 EUR.

L’Eix Transversal (carretera C-25) permet la connexió directa de Girona a Lleida, superant la tradicional confluència d’itineraris a través de l’àrea de Barcelona i del corredor  mediterrani. Al mateix temps, la C-25 enllaça amb la C-16 (Eix del Llobregat) i la C-17 (Barcelona-Vic-Ripoll), entre altres vies destacables. D’aquesta manera s’ha potenciat la comunicació entre l’arc de ciutats que formen Cervera, Manresa, Vic i Girona, i també entre les respectives  comarques. Aquesta millora de l’accessibilitat s’ha traduït en un increment progressiu del trànsit  que circula per l’Eix Transversal.

En aquest sentit, la Generalitat està impulsant  tot un seguit d’actuacions que tenen per objectiu dotar a l’Eix de les característiques pròpies d’una autovia, és a dir, de dos carrils per sentit de circulació. Aquesta actuació es divideix en les fases següents:

· Construcció de l’eix transversal, amb secció d’autovia, en el tram Cervera - les Oluges (21,45 MEUR):És el tram inaugurat avui.

· Desdoblament de l’eix transversal en el tram Manresa – Artés (28 MEUR):  Actualment s’estan analitzant les al·legacions presentades durant la informació pública de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental.

· Desdoblament de l’eix transversal en el tram Gurb- Calldetenes (22 MEUR): Recentment s’ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental.

· Desdoblament de l’eix transversal en el tram de Santa Coloma de Farners–N-II (40 MEUR): Es troba en fase de redacció de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental.

Cal assenyalar també que posteriorment es procedirà a la redacció del desdoblament de l’Eix Transversal entre Artés i Vic.

El conseller Puig ha afirmat que “aquesta nova obra suposarà un impuls i una potencialitat per a tota la comarca. L’N-II, l’Eix Transversal i la futura autovia donaran una nova centralitat en el mapa de les comunicacions a Catalunya i suposarà una forta empenta al desenvolupament econòmic de tota la comarca”.

Referent a les obres de desdoblament de l’Eix Transversal, Puig ha confirmat que “respectem el calendari, i en la mesura de les nostres possibilitats, l’avançarem. Les perspectives són que tinguem el 80% de l’Eix Transversal desdoblat en un període de 4 o 5 anys. Aquest ritme només el podrem incrementar si aconseguim un nou pacte fiscal amb l’estat i un nou marc de decisió. En definitiva, un nou Estatut que ens permeti gestionar millor els nostres impostos.”

Descripció de les obres

Fins ara, la connexió de la carretera C-25 (Eix Transversal de Catalunya) amb la N-II, a Cervera, es realitzava mitjançant la carretera N-141. La connexió del tram inaugurat avui no s’ha pogut fer fins que es va definir el traçat definitiu de la N-II. A partir d’aquest moment, es va incloure la connexió de la C-25, des de les Oluges, amb la variant de la N-II a Cervera.

El traçat de la nova carretera comença als voltants de l’enllaç de la N-II, ubicat al nord-est de Cervera, i durant els seus 5,7 Km passa sensiblement paral·lel a l’actual N-141, per connectar finalment amb l’inici actual de l’Eix Transversal, a l’alçada de l’enllaç amb les carreteres N-141 i LV-1004. Aquest enllaç, que s’ha remodelat per tal d’adaptar-lo a la nova situació, connecta la N-141 amb Santa Fe i Estaràs.

La nova carretera disposa de dues calçades separades, dos carrils de 3,5 m cadascuna, vorals exteriors de 2,5 m  i interiors d’1,5 m. La mitjana és de 9 m. A més, compta amb les característiques adients per a permetre una velocitat de 100 km/h.

L’obra inclou la construcció de les següents estructures:

Tres ponts:

1. Un pont que dóna continuïtat a la N-141 sobre el nou traçat i té 62,5 m de longitud i 11 m d’amplada.

2. Sobre la riera de Vergós i la carretera LV-1003, s’ha construït un pont per cada sentit de circulació de l’Eix. Cada pont té 84 m de longitud i 11,9 m d’amplada.

3. Un tercer pont de l’Eix sobre el riu Sió, al final del traçat. Aquest pont disposa de 41 m de longitud i una amplada variable de 14 a 14,8 m.

També s’han executat quatre passos inferiors, tres per donar permeabilitat als camins i un com a pas de fauna, per tal de garantir que la nova via no suposi una barrera ni per a les persones ni per als animals.

L’obra incorpora, també, una actuació al nucli de Cervera consistent en la perllongació de l’avinguda de Francesc Macià des de la carretera de Guissona fins la carretera d’Agramunt, a la zona industrial, i que inclou la construcció de dues rotondes i l’eixamplament del carrer de Sanaüja, tot això fins al nivell de sub-base del ferm.

La senyalització, l’abalisament, els elements de seguretat i diverses obres de drenatge completen l’obra.

3  

Imatges

Foto (2) inauguració C-25 Cervera - les Oluges

Foto (2) inauguració C-25 Cervera - les Oluges 243

Foto inauguració C-25 Cervera - les Oluges

Foto inauguració C-25 Cervera - les Oluges 167

Mapa C-25 Cervera - les Oluges

Mapa C-25 Cervera - les Oluges 391