Eixamplament i reforç de la carretera L-701, entre el Soleràs i Juncosa, a les Garrigues
El Govern de la Generalitat ha inclòs aquest projecte que té com objectiu la modificació del traçat amb radis mínims de 85 m i l’increment de l’amplada de la calçada fins a 7 m. D’aquesta manera, la calçada disposarà de dos carrils de 3 m i dos vorals de 0,5 m d’amplada. En l’actualitat, aquest tram té una plataforma amb amplades d’un màxim de 5,7 m i un traçat amb revolts de radis inferiors als 60 m. La longitud de la carretera on s’efectuaran aquestes millores és d’uns 9,6 Km. El projecte també preveu la formació d’encreuaments canalitzats a nivell, la col•locació de drenatges subterranis i de barreres de seguretat metàl•lica en els llocs que ho requereixin. També es completarà amb elements de drenatge longitudinal i transversal així com la senyalització, tant vertical com horitzontal, que correspongui. Està previst que aquesta actuació, que compta amb un pressupost de 3,75 M€, s’iniciï el proper mes de juliol de 2003 amb un termini d’execució de 6 mesos.
Construcció d’una rotonda i la millora del ramal d’incorporació a la sortida de l’autopista C-58 de Sant Quirze del Vallès, al Vallès Occidental, al polígon industrial de Can Casablanques
El projecte consisteix en la construcció d’una rotonda que permeti unir el ramal de sortida de l’autopista amb l’avinguda Egara i el vial del polígon industrial. El projecte, que permetrà millorar la seguretat viària en l’enllaç, també inclou la modificació del ramal de sortida en direcció Barcelona. La rotonda disposarà un diàmetre exterior de 46 m i una calçada anular de 8 m, un voral interior de 0,5 m i una anella transitable d’1,5 m. Una columna central de 16 m d’alçada amb vuit projectors d’enllumenat estarà ubicada en un illot central enjardinat de 26 m de diàmetre. De manera concèntrica amb l’illa es construirà una zona anular d’1,5 m d’amplada envoltada d’una vorada per tal de poder facilitar el pas i el radi de gir dels camions que es dirigeixin al polígon industrial proper. El projecte, que s’iniciarà el proper mes de juliol d’enguany amb un termini de 5 mesos i un pressupost de 638.000€, també inclou el reforç del ferm dels vials d’accés a la rotonda, així com la modificació del traçat del carril d’acceleració a la C-58 per tal de poder millorar l’actual incorporació a l’esmentada autopista.
Construcció de la variant d’Alòs d’Isil a la carretera C-13 (antiga C-147) entre els punts quilomètrics 138,265 i 138,765, al terme municipal d’Alt Àneu, Pallars Sobirà
Aquesta actuació, que preveu la construcció de la variant de la carretera C-13 al seu pas per Alòs, eliminarà els inconvenients de la travessera urbana i tindrà una longitud total de 525,8 m i dos carrils, un per a cada sentit de la circulació, de 3 m d’amplada cadascun i sense vorals. A més, s’han projectat dos accessos, nord i sud als punt quilomètrics 0,06 i 0,48, respectivament. El projecte, que es completarà amb els elements de drenatges longitudinal i transversal així com la senyalització vertical i horitzontal corresponent, s’iniciarà el proper mes de juliol de 2003 amb un termini d’execució de 6 mesos i una inversió de 548.000€.
D’altra banda, la Comissió de Govern per a Assumptes Econòmics ha encarregat a l’empresa pública GISA diverses obres per valor de 3 M€:
- Condicionament de la T-104 a Vilaplana (Baix Camp)
- Reparació del ferm i obres complementàries a la C-13 al tram Lleida-Térmens
- Reforç del ferm a la C-26 entre Santa Maria de Corcó i Rupit i Pruit.
4