- El Govern català presenta el Pla Estratègic de Promoció dels Aeroports de Catalunya amb l’objectiu d’obrir nous mercats empresarials i turístics per als aeroports catalans

- El conseller Felip Puig destaca la importància de la marca “Catalonia Airports” com l’impuls decisiu per a la promoció internacional dels aeroports de Barcelona, Girona, Reus, Lleida i Terres de l’Ebre

Amb l’objectiu d’arribar a liderar el trànsit aeri i portuari de la Mediterrània i del Sud d’Europa, el Govern català ha presentat avui el Pla Estratègic de Promoció dels Aeroports de Catalunya. Amb aquest Pla, la Generalitat emprendrà tot un seguit d’accions directes de promoció per tal de constituir un sistema aeroportuari de qualitat que permeti que l’aeroport de Barcelona arribi a ser el hub líder euromediterrani i que amb el suport dels aeroports de Reus i Girona, així com dels futurs aeroports de Lleida (Alfes) i Terres de l’Ebre, esdevinguin llocs d’origen i destinació de referència per als vols d’abast regional europeu. En definitiva, aquest nou Pla es presenta amb la voluntat de contribuir, en l’àmbit aeroportuari, a fer de Catalunya la gran plataforma logística del sud d’Europa i de la Mediterrània.

Així ho ha destacat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, durant la presentació del Pla Estratègic de Promoció dels Aeroports de Catalunya, i de la marca comercial Catalonia Airports, així com del seu logotip. El conseller ha  remarcat que aquest projecte “vol ser una gran plataforma comercial que neix fruit de l’impuls conjunt i de la col·laboració entre el Govern de Catalunya, altres institucions i diferents organismes de la societat civil catalana. Nosaltres defensem que la gestió aeroportuària també es basi en aquest principi de consens.”

Felip Puig, que ha estat acompanyat del president de la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona, Miquel Valls, i del director General de Ports i Transports, Enric Ticó, també ha assenyalat la importància de la col·laboració entre tots els operadors, tant aeris com logístics en l’àmbit aeroportuari, per tal d’aconseguir un sistema aeroportuari amb una gestió eficient. Per la seva part, Miquel Valls ha manifestat que aquesta iniciativa  “representa pel Consell de Cambres de Catalunya i per la societat econòmica catalana un aire d’optimisme, un principi que les coses es poden resoldre. Compartim amb el conseller que la gestió dels aeroports de Catalunya ha de ser objecte d’un estudi que arribi a la seva descentralització”. Valls també ha afegit que veuen satisfactòriament i amb optimisme  la possibilitat que les societats civils i econòmiques territorials intervinguin en la gestió dels aeroports de Girona, el de Reus i els altres aeroports previstos a Catalunya. “Aquesta promoció és una possibilitat d’èxit en la qual hi creiem absolutament. Avui és un dia de satisfacció al veure que aquest tema des de la Generalitat va endavant ” ha afegit Miquel Valls.

El projecte Catalonia Airports neix de l’impuls conjunt i de la col·laboració entre la Generalitat de Catalunya i la societat civil catalana. Aquest projecte pretén esdevenir la gran plataforma que permeti promoure els aeroports catalans arreu del món a través de diverses accions, com per exemple:

- Facilitar acords empresarials entre companyies aèries, empreses de transport, operadors turístics i operadors de càrrega aèria, entre altres.

- Presència en Fires Internacionals i foment de campanyes institucionals de projecció exterior dels aeroports catalans

- Mantenir contactes amb les principals companyies aèries, per fidelitzar les que actualment operen a Catalunya i cercar noves companyies interessades en tenir presència en el sistema aeroportuari català

- Promoció de missions comercials amb empresaris catalans i representants d’institucions catalanes

- Realització de jornades i seminaris de caràcter sectorial

- Promoció de la marca-logotip Catalonia Airports

- Campanyes de màrqueting, publicitat i comunicació dirigides a promoure la marca Catalonia Airports

Entre les primeres accions que duran a terme, de forma conjunta la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç, es troba la promoció en la Fira Internacional de Munich, “Transport Logistic”, una de les fires més importants del sector. Val a dir, que en l’edició de l’any passat aquesta fira va comptar amb més de 35.000 visitants professionals de la logística, 976 expositors i representants de 37 països. En l’edició d’aquest any, Catalonia Airports comptarà amb un stand de 18 metres quadrats, que esdevindrà un punt de trobada i una plataforma per a contactes i reunions professionals de les organitzacions catalanes amb representants del sector.

El projecte Catalonia Airports és pioner a tot l’Estat espanyol, i s’emmarca dins la política aerioportuària que el Govern de la Generalitat està impulsant en els darrers anys amb l’objectiu de millorar l’eficàcia de la gestió dels aeroports catalans i assentar les bases que facin possible en un futur proper la gestió pròpia del sistema aeroportuari català per part de la Generalitat de Catalunya. En aquest sentit el conseller Felip Puig ha afirmat que “els aeroports catalans són una infraestructura de la societat catalana que avui estan gestionats per l’Estat. Però l’ambició de la societat catalana i de la seva classe política és que es gestionin des del territori. Actualment hi ha un marc competencial que caurà com la fruita madura i quan això arribi, nosaltres no partirem de zero”. Puig també ha assenyalat que actualment no existeix una política ni una ambició per part del Govern central de promoure els modes de transport de futur (modes ferroviaris i modes aeris) pel que fa a les mercaderies. El mandatari català espera, però,  que aquesta visió canviï o creu que trobarà la màxima col·laboració  per part de les institucions espanyoles.

2  

Imatges

Fotografia acte

Fotografia acte 542

Logotip Catalunya Airports

Logotip Catalunya Airports 235