La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental del desdoblament de la C-15 entre Canyelles i Vilafranca del Penedès

query_builder   14 gener 2003 12:03

event_note Nota de premsa

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental del desdoblament de la C-15 entre Canyelles i Vilafranca del Penedès

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de la Direcció General de Carreteres, ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de les obres de desdoblament de la carretera C-15, entre les poblacions de Canyelles (Garraf) i Vilafranca del Penedès (Alt Penedès). Aquesta actuació, que es preveu que surti a informació pública aquest mes de gener, forma part de l’Eix Igualada-Vilanova, i eliminarà el risc d’accidentalitat mitjançant un traçat més funcional, còmode i segur.

Descripció de les obres

El desdoblament entre Vilafranca – Canyelles consisteix en ampliar la plataforma per encabir-hi els vorals i la mitjana, i obtenir una carretera de calçades separades amb dos carrils per sentit de circulació, millorant els radis de gir per tal d’obtenir una velocitat de projecte de 80 km/h.

L’alternativa seleccionada passa més allunyada de la carretera actual, de manera que apareixen dos túnels nous (140 m i 160 m respectivament).

La longitud d’aquesta alternativa és de 5.397 m, i la secció de 14/22 (calçada de 7 m per sentit, voral dret d’1,5 m, voral esquerre d’1 m i una mitjana de 3 m).

Pel que fa al condicionament entre Sant Pere de Ribes i Canyelles, el seu inici connecta amb la variant de St. Pere de Ribes. Tot seguit, travessa la Riera de Vilafranca amb dos ponts que milloren el primer revolt fins a un radi de 300 m.

El traçat és coincident amb la carretera actual, excepte els últims 500 m, abans d’arribar al trencant de la urbanització "Vora Sitges", lloc on s’amplia el seu accés formant una intersecció en a nivell amb carrils d’espera per a girs a l’esquerra.

Entre els punts quilomètrics 3,4 i 3,85 es millora la intersecció que dona entrada a les urbanitzacions properes, canviant les dues interseccions existents per altres que tenen carrils d’espera per a girs a l’esquerra. En aquest tram es projecta un nou mur de contenció i dues obres de drenatge per als dos barrancs interceptats.

En aquest tram s’assoleix també una velocitat de projecte de 80 km/h, i la calçada té una amplada de 10 m (3,5 m per sentit i dos vorals de 1,5 m). La longitud d’aquesta actuació és de 4.209 m.

1  

Imatges

2650.jpg

2650.jpg 153