Avui han entrat en funcionament dues passarel·les per a vianants que uneixen l’intercanviador de Quatre Camins amb les parades d’autobús de l’anomenat corredor de Vallirana, Cervelló i Corbera situades a l’encreuament de la N-340 amb la N-IIa. L’import d’aquesta actuació ha estat de 840.000 euros. D’altra banda, per tal de donar un nou impuls a l’intercanviador, Ferrocarrils de la Generalitat n’ha assumirà la gestió integral un cop l’empresa que fins ara gestionava l’estació d’autobusos que en forma part ha decidit renunciar-hi. Amb les noves passarel·les i ascensors es millora l’accessibilitat a l’intercanviador i conjuntament amb el nou model de gestió es millora la qualitat de l’oferta de transport públic col·lectiu amb l’objectiu de captar més viatgers del transport privat.

Noves passarel·les i ascensors

La construcció de les passarel·les facilita l’accés dels usuaris de les línies d’autobús provinents de Cervelló, Corbera de Llobregat, la Palma de Cervelló, Torrelles de Llobregat i Vallirana amb l’intercanviador des d’on surten els trens de FGC i els autobusos en direcció a l’estació de Renfe de Molins de Rei. Fins ara, els usuaris de les línies d’autobús que volien anar fins a Quatre Camins havien d’utilitzar els autobusos llançadora o baixar a les parades situades a la N-340 i recórrer més d’un quilòmetre pel costat de la carretera. La construcció de les passarel·les permet guanyar en temps i en seguretat.

Descripció

Una d’aquestes passarel·les creua per sobre el ramal que connecta la N-IIa amb la N-340. És una estructura metàl·lica amb piles de formigó, fa 6 metres d’alçada i 39,5 metres de longitud.  L’altra passarel·la, que està connectada a l’anterior, passa per sobre de la N-340 i fa 7,3 metres d’alçada i 21 metres de longitud. En els dos casos tenen una amplada de 2,25 metres.

A les dues parades s’hi ha construït un ascensor i una escala metàl·lica de sis trams per accedir a les passarel·les. Els ascensors s’han col·locat en estructures metàl·liques i protegits amb tancament de vidre. La seva capacitat és de 13 persones i 1.000 quilos de càrrega.

Des de l’estació s’ha construït una rampa per accedir a les passarel·les amb un pendent màxim longitudinal del 7,6% i pendent transversal del 2%.

Gestió integrada de l’intercanviador

L’estació d’autobusos de l’Intercanviador de Quatre Camins va entrar en funcionament ara fa un any com a infraestructura complementària de l’estació ferroviària. Es va atorgar la gestió de l’estació a l’empresa Soler i Sauret.

Després d’un any, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha decidit apostar per la gestió integrada de l’intercanviador de Quatre Camins i ha acordat amb l’empresa la rescissió del contracte  de concessió de l’estació de mutu acord. En substitució d’aquesta empresa i per tal d’integrar tota la gestió d’aquest intercanviador, el Govern ha encarregarà la gestió de l’estació d’autobusos a l’empresa Ferrocarrils de la Generalitat.

Usuaris i impuls del transport públic

La posada en funcionament de l’intercanviador de Quatre Camins va suposar una notable millora dels serveis d’autobús amb l’entrada en funcionament de nous serveis llançadora des de Vallirana i Cervelló i des de Corbera de Llobregat i La Palma de Cervelló cap a l’intercanviador i Molins de Rei per fer aportació a les estacions ferroviàries d’FGC i Renfe respectivament.

Els nous serveis han suposat una millora global de la freqüència d’aquests municipis cap a Barcelona.

Les dades d’ús dels nous serveis llançadora, van ser, durant el 2003 (juliol – desembre), les següents:

Llançadora des de Corbera de Llobregat (Autocorb): 22.923 viatgers

Llançadora des de Vallirana (Soler i Sauret): 28.269 viatgers

1  

Fitxers adjunts

NP Quatre Camins

NP Quatre Camins
DOC | 245