El soterrament es realitzarà en dues fases. La primera, va del carrer de les Moreres fins a la riera de Can Amigó i la connexió amb doble via al costat de Sant Andreu. Un cop realitzada, quedaria un tram en via única des del canvi anterior al pont de la Magina fins a l’entrada de la futura estació de Pallejà on es recuperaria la doble via.
La segona fase s’ocupa del soterrament de tram que resta en via única, des de la riera de la Magina fina a l’estació de Pallejà. El soterrament es realitzaria pels carrers de la Magina i Àngel Guimerà per interferir mínimament en el servei.
D’altra banda, en una zona propera a aquesta segona fase del soterrament es troba el jaciment arqueològic de la vila romana de Ca l’Espluga.
D’acord amb l’informe de la Direcció General de Patrimoni Cultural, s’ha previst una partida de 80.000 euros per determinar l’abast de les mesures correctores que caldria aplicar per tal de preservar el jaciment.
Amb el soterrament millorarà notablement la permeabilitat urbana del municipi de Pallejà amb l’eliminació de l’efecte barrera que causa la línia ferroviària i també es reduirà el nivell de soroll, amb els corresponents beneficis socials que se’n deriven. A la vegada, el desdoblament permetrà augmentar el trànsit de trens i oferir més freqüència en el servei, cosa que comportarà la consolidació del Metro del Baix Llobregat.