El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha visitat avui les obres de construcció de la variant oest de Camprodon, a la comarca del Ripollès. Actualment, aquesta actuació, realitzada per la Generalitat en conveni amb la Diputació de Girona, es troba en fase d’execució. Les obres, que van començar el maig de 2002 i que es preveu que s’acabin el maig de 2003, tenen un pressupost de 3,9 MEUR (649 MPTA).

Introducció

Camprodon està comunicat actualment per les carreteres C-38 (carretera de sant Pau de Seguries a Molló) que pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat i la GIV-5264, gestionada per la Diputació de Girona. La GIV-5264 connecta Camprodon amb Setcases i les pistes d’esquí de Vallter 2000.

Actualment, el trànsit de la connexió de la C-38 amb la GIV-5264, passa pels carrers de Camprodon. Es per això que la Generalitat ha impulsat la construcció de la variant oest de Camprodon, en conveni amb la Diputació de Girona. Cal recordar que la carretera C-28, en direcció cap a Molló i la frontera francesa, ja disposa d’una variant que passa per l’est de Camprodon. 

La variant que s’està construint va des del sud d’aquesta població a la carretera de Molló, voreja Camprodon per l’est, amb un recorregut que és sensiblement paral·lel al riu Ter pel marge dret aigües avall, i s’acaba al nord-est, on connecta amb la carretera de Setcases. La variant té una longitud de 945 m i una calçada formada per dos carrils de 3,5 m d’amplada amb voreres variables segons el tram.

Descripció de la variant

La variant s’inicia a la carretera C-38 a l’alçada de l’actual accés sud de Camprodon. Es preveu la construcció d’una rotonda en aquest punt (rotonda sud) que connectarà l’actual carretera C-38, amb la nova variant, amb l’actual carrer d’accés al centre de Camprodon i amb un vial urbà, de recent construcció. Al centre de la rotonda es mantindrà una edificació municipal, destinada actualment  a centre d’informació turística.

La variant creua després el riu Ter mitjançant un pont de 3 trams, amb una longitud de 77 m. A prop dels dos extrems del pont, s’han situat dos accessos d’acord amb el futur desenvolupament urbanístic.

Posteriorment, el traçat passa sensiblement paral·lel al riu Ter. En aquest tram es disposen dues zones d’aparcament de 2 m d’amplada junt a la calçada entre els punts quilomètrics 0,19 i 0,34 i entre els punts quilomètrics 0,39 i 0,43.

Al punt quilomètric 0,42, es projecta una intersecció a nivell amb un tercer carril central d’espera, per tal de donar accés al barri anomenat “Enllà Ter”, a una edificació propera i a una futura zona d’aparcament  prevista en el Pla General.

Després, es creua una carena, mitjançant un túnel artificial que té una longitud de 140 m, una amplada d’11 m i una alçada de 5 m.

A uns 75 m de la boca nord del túnel, la variant connecta amb una  rotonda existent. Després passa per zones urbanes aprofitant un carrer, on es farà un reforç del ferm, fins a connectar amb la carretera de Setcases mitjançant una altra rotonda. Aquesta rotonda (rotonda nord) s’adaptarà per evitar afectar els  arbres existents i aprofitar al màxim l’espai disponible.

Les obres, que estan adjudicades a l’empresa constructora COMSA, es completen amb les mesures correctores de revegetació.

1  

Imatges

Mapa variant Camprodon

Mapa variant Camprodon 352