1. La proposta ha de partir de la base del respecte necessari de la biodiversitat i de les directives ambientals europees
  2. ⁠L’acord preveu instar al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible perquè aquest setembre es convoqui la comissió tècnica per a la millora de la capacitat de l’aeroport

El Consell executiu del Govern de la Generalitat ha aprovat aquest dimarts requerir que aquest mes de setembre es convoqui la comissió tècnica entre el Ministeri de Transports i el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica per definir el projecte de millora de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona – El Prat. D’aquesta manera l’executiu desbloqueja el projecte de millora de la capacitat de l’aeroport.

L’acord de Govern inclou una estratègia per millorar la competitivitat de l’aeroport del Prat, assolir l’excel·lència de les mesures mediambientals, potenciar els aeroports regionals en un únic sistema aeroportuari català.

Al mateix temps, preveu la reactivació de la comissió que haurà de plantejar la proposta definitiva d’ampliació durant el darrer trimestre de 2024. Aquest document serà la base del nou Pla Director de l’Aeroport, que el Ministeri ha de començar a tramitar durant el primer trimestre de 2025.

El Govern, en aquest sentit, considera que l’aeroport té demanda contrastada per connectar Catalunya a nivell global i alerta que és una infraestructura que en certs períodes de l’any està fregant els seus nivells de màxima capacitat.

Mesures ambientals previstes

La solució de millora haurà de respectar necessàriament la biodiversitat, la convivència amb el veïnat i les directives ambientals europees, amb especial cura a la preservació i la posada en valor dels espais protegits Xarxa Natura 2.000.

El projecte mantindrà la visió integral del Delta del Llobregat, amb l’objectiu d’assolir l’excel·lència ambiental i esdevenir un referent internacional en l’establiment i la gestió de les mesures ambientals compensatòries associades a l’activitat aeroportuària.

El Govern té la voluntat de potenciar institucions i consorcis existents, com el Consorci per a la Protecció i la Gestió dels Espais Naturals del Delta del Llobregat, per aconseguir la gestió exemplar de les mesures.

També s’haurà de preveure l’acceleració de la descarbonització del sistema aeroportuari català, monitoritzant les emissions de les operacions i establint uns valors màxims admesos d’emissions anuals.