El Govern ha aprovat avui diversos nomenaments iavança en la configuració de la seva estructura organitzativa, la qual serà fonamental per desplegar les polítiques previstes en els pròxims anys.

Aquesta és la relació dels nomenaments aprovats avui pel Govern:


DEPARTAMENT DE LA PRESIDÈNCIA

Albert Tort Pugibet, secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital

Nascut a Sant Martí Sarroca l'any 1984.

Doctor per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Màster en Computació i Enginyer en Informàtica per la UPC.

Des de 2008 s'ha especialitzat en els àmbits de l'enginyeria del Software, la transformació digital, l'assegurament de la qualitat dels sistemes d'informació i la intel·ligència artificial, primer com a membre del grup de Recerca en Modelització Conceptual de Sistemes d'Informació a la UPC, i durant els darrers 10 anys a la multinacional de consultoria tecnològica Sogeti, part of Capgemini, primer com a Research & Innovation Solutions Lead, i des de 2019 fins a l'actualitat com a Chieff Technology Officer (CTO). Tant en l'àmbit professional com acadèmic, ha realitzat diferents publicacions en revistes especialitzades i congressos.

En l'àmbit docent va ser professor d'Enginyeria de Requisits a la UPC i des de 2016 és coordinador del Postgrau en Software Quality Assurance de l'School of Professional & Executive Development de la mateixa universitat. 

En l'àmbit públic, és regidor de l'Ajuntament de Sant Martí Sarroca i vicepresident primer del Consell Comarcal de l'Alt Penedès.

Trinidad Molina Melero, directora de l’Oficina del Govern

Llicenciada en Filosofia i Ciències de l'Educació per la Universitat de Barcelona. Màster en Màrqueting i Gestió Comercial i Distribució per l'lnstitut Català de Tecnologia de la Universitat Politècnica de Catalunya. Màster en Funció Directiva per l'Escola de Postgrau de la UAB. Postgrau en Direcció d'Organització i Sistemes d'lnformació per l'lnstitut d'Educació Contínua de la UPF. 

Fins ara ha estat directora dels Serveis de Suport a la Coordinació General de la Diputació de Barcelona, institució en la qual ha exercit bona part de la seva carrera professional. Prèviament, n’havia estat cap del Servei del Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i altres Publicacions Oficials (2008-2020) i gerent de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació (2020-2023).

Àgata Solernou Viñolas, directora de Serveis

Nascuda a Barcelona el 1973.

Llicenciada enDret.UniversitatPompeuFabra(1991-1995), va fer un MàsterExecutiuenDiplomàciaiAccióExterior(MDAE) a la UPF (2015). També va obtenir dos diplomes: un enDretTecnologiesdelaInformació (ESADE 2003) i un altre en DretImmobiliariiUrbanístic a la UPF (1996).

Ha treballat a l’Administració de la Generalitat com a Responsabled’InformesiRecursositècnicasuperior del Departamentd’Universitats,RecercaiSocietatdelaInformació (1996-2003); responsable de Projectes Normatius i Estudis Jurídics i auditora. Autoritat Catalana de Protecció de Dades (2003-2007) i Responsable Jurídic de Cooperació Institucional a l’Oficina per al Desenvolupament de l'Autogovern i Oficina Tècnica de Suport al Desplegament de l’Estatut (2007-2015).

També ha estat membre de la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental i Representant de l’APDCAT en simposis i grups de treball europeus i internacionals.

Fins al nomenament d’avui, i des de 2015, ha estat la secretària tècnicadelaComissiódeGarantiadelDretd’AccésalaInformacióPública(GAIP), adscrita al DepartamentdelaPresidència.

En l’àmbit docent, ha estat professora associada de l’assignatura Transparència, dretd’accés a la informació pública i bon govern del Màster en Gestió Pública Avançada a la Universitat de Barcelona, entitat amb la que també ha col·laborat com a directora de treballs de final Màster en Gestió Pública Avançada, entre d’altres. Altres universitats amb les que ha col·laborat son la Universitat Erasmus de Rotterdam i la Universitat Oberta de Catalunya.

Lara Torres Lledó, directora general de Bon Govern, Innovació i Qualitat Democràtiques

Nascuda a Sant Martí Sarroca l’any 1986.

Té estudis de Dret per la Universitat de Barcelona i un curs d’especialització en Administració Pública Local a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Consellera al Consell Comarcal de la Selva i regidora a l’Ajuntament de Lloret de Mar, on exerceix les tasques de portaveu del Grup Municipal Sumem Lloret. Del 2019 al 2023 va ser segona tinenta d’alcalde del consistori selvatà i regidora delegada d’Hisenda, Participació Ciutadana i Comerç. Prèviament, entre el 2011 i el 2015, va ser regidora a l’Ajuntament de Blanes amb delegacions de Promoció de la Ciutat, Serveis Jurídics, Oficina Atenció al Ciutadà, Cultura i Festes.

També ha treballat com a empleada en una entitat bancària durant deu anys i, des del 2015, treballa a la Diputació de Barcelona, on en aquests moments està en Serveis Especials per exercir les seves tasques de regidora.

Alfredo González Gómez, director general de Drets i Assumptes Constitucionals del Gabinet Jurídic de la Generalitat de Catalunya

Nascut a Zamora l’any 1976.

És llicenciat en Dret per la Universitat de Salamanca (1994-1999) i en Ciències Polítiques i de l’Administració per la mateixa universitat (1997-2000). També té el Diploma d’Estudis Avançats en Govern i Administració Pública atorgat per l’Instituto Universitario Ortega y Gasset (UCM) (2004) i té un màster en Direcció Pública (2014-2015) del Instituto de Estudios Fiscales – Escuela de Organización Industrial.

Des de 2004, és funcionari de carrera del Cos Superior d’Administradors Civils de l’Estat. Des del desembre de 2023 és vocal assessor a la Direcció General de Serveis del Ministeri de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts.

Entre el 2018 i el 2023, va ocupar diversos llocs d’alt rang als ministeris de Política Territorial, Sanitat i Presidència. Anteriorment, va ocupar llocs de caràcter directiu als ministeris d’Habitatge, Educació, Cultura i Esport, i Hisenda i Funció Pública.


DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA

Jesús María del Cacho Rivera, director general d’Execució Penal a la Comunitat i Justícia Juvenil

Nascut a Osca l’any 1961.

Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona (UB), amb un màster en Drogodependències i un altre en Sistema de Justícia Penal.

És funcionari interí del Cos Superior de la Generalitat de Catalunya i ha prestat serveis a la Direcció General d’Atenció a la Infància i a la Gerència de Suport Judicial a Tarragona. També ha exercit de jutge (1997-2001) als Jutjats de Primera Instància i Instrucció, núm. 3 d’Igualada, amb funcions de Registre Civil, i al Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 4 de Tortosa.

També ha estat magistrat al Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 3 de Ceuta, amb funcions de Registre Civil, i als Jutjats de Menors de Lleida.

Des de l’any 2005 i fins avui ha ocupat la plaça de magistrat del Jutjat deMenors de Tarragona. Ha impartit docència en matèria de menors a la Universitat Rovira i Virgili i al Consell dels Il·lustres Col·legis d’Advocats de Catalunya.

Daniel Ortíz Llargués, director del Centre d’Iniciatives per a la Reinserció (CIRE)

Nascut a Barcelona l’any 1969.

Llicenciat en Ciències Empresarials i MBA per ESADE i en Filosofia per la Universitat de Barcelona (UB).

Ha desenvolupat la seva trajectòria professional els sectors públic, privat i no lucratiu. Va ser director general de l’Institut Català de Crèdit Agrari (ICCAA) del Departament d’economia i Finances de la Generalitat de Catalunya (2000-2003), director general del Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona (CATEB) (2019-2020), gerent de l’Ateneu Barcelonès (2021) i fins des del 2022 era el director general de la Fundació Casa de la Misericòrdia de Barcelona.

També ha treballat com a consultor en matèria de responsabilitat social corporativa i innovació social per ESADE, Fira de Barcelona, La Caixa, Creu Roja, Càritas i Banc dels Aliments, entre d’altres.


DEPARTAMENT DE TERRITORI, HABITATGE I TRANSICIÓ ECOLÒGICA

Jordi Mas Herrero, director general d’Habitatge

Nascut a Barcelona l’any 1972.

Sota el paraigua de la Secretaria d’Habitatge, farà el seguiment dels programes i de les línies d'ajut i prestacions, i s'encarregarà d’implementar i coordinar els instruments de seguiment, així com del control i avaluació dels resultats de l'activitat de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya (AHC). A més, treballarà per impulsar les accions i les mesures dirigides a la conservació, la rehabilitació, l'accessibilitat física, la sostenibilitat i l'ecoeficiència tant del parc d'habitatges ja construïts com dels de nova construcció.

Mas és Arquitecte per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona, de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Així mateix, ha cursat també el Màster de gestió urbana ‘La Ciutat, polítiques, projectes, gestió’, impartit per la Fundació Bosch i Gimpera de la Universitat de Barcelona (UB).

El seu currículum inclou projectes d’arquitectura i urbanisme tant en el sector públic com privat, que ha compaginat amb l’activitat docent com a professor universitari i d’estudis tècnics superiors. Destaca la seva tasca com a coordinador de l'Oficina Tècnica del Besòs (2009 – 2011), on va dirigir el disseny del primer Pla Besòs i a on va treballar per a la definició d'un pla estratègic per a tota la conurbació del nord de Barcelona. També ha coordinat l'Àrea Tècnica del Consorci de l'Habitatge de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (2019 – 2023) i, fins a l’actualitat, ha treballat com a consultor de l’administració pública en els camps de la planificació estratègica i la regeneració urbana.

Pel que fa a la seva trajectòria política i institucional, Mas va exercir de cinquè tinent d’alcalde d’Habitatge, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Santa Coloma, entre 2011 i 2019. Ha impulsat, entre d'altres, projectes dins de l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat de Santa Coloma de Gramenet, com ‘Renovem als Barris’, de rehabilitació d'habitatges a gran escala promoguda pel sector públic; ‘Pinta Verda’ d'articulació del verd urbà; així com el Pla de Mobilitat, de promoció de l'organització del municipi en barris per a vianants. 

Kiryat Mercado, directora general de Polítiques del Litoral

Nascuda a Manresa l’any 1985

La seva tasca serà coordinar l’execució de les polítiques del Departament que són estratègiques per als territoris del litoral, els instruments i les actuacions per a l’ordenació, preservació i gestió de la costa.

Així, supervisarà les actuacions d'ordenació dels serveis i les activitats que es presten a la línia costanera i la regulació i gestió del seu règim economicofinancer. També tindrà entre les seves competències resoldre l'atorgament de concessions i autoritzacions en matèria de gestió del litoral, com també incoar procediments de protecció de la legalitat vulnerada en matèria de costes.

Mercado és advocada i especialista en dret públic, marítim i portuari. És llicenciada en Dret per la Universitat Rovira i Virgili (2012), postgrau especialista en dret urbanístic (2015), postgrau especialista en dret local (2016), màster en dret ambiental (2017) i màster d’estudis avançats de l’administració i el dret públic (2017), entre altres formacions especialitzades.

Des de 2006 ha estat la responsable de domini públic de l’Autoritat Portuària de Tarragona.

Carlos Guàrdia, director general de Polítiques de Muntanya

Nascut a la Seu d’Urgell l’any 1982

La seva tasca serà proposar i gestionar programes i projectes estratègics per als territoris d’entorns rurals i de muntanya i coordinar les polítiques del Departament amb influència sobre aquestes àrees.

Guàrdia és llicenciat en Geografia per la Universitat de Lleida (2006), màster en Planificació Territorial i Gestió Ambiental per la Universitat de Barcelona (2008) i ha cursat estudis d’especialització en creació i gestió de productes i empreses ecoturístiques a l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera - Universitat Autònoma de Barcelona (2013).

Actualment era tècnic de cultura al Consell Comarcal de l’Alt Urgell. Ha treballat a l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA) i ha estat tinent d’alcalde de l’Ajuntament de la Seu Urgell (2019-2023). La seva trajectòria laboral ha inclòs també el Consell Comarcal de l’Alt Urgell (2017-2021) i el Centre de Desenvolupament Rural Integrat de Catalunya (CEDRICAT) (2009-2013), entre d’altres.

Des del 2017 és pèrit geògraf especialitzat en l’estudi geogràfic dels camins ( investigació del traçat, característiques i titularitat de camins rurals. Precisament, ha escrit articles i comunicacions relacionades amb la temàtica de la xarxa tradicional de camins i ha participat en projectes de recerca sobre aquest àmbit.

Concha Zorrilla Díez, directora general de Transició Hídrica

Nascuda a Barcelona l’any 1959

Concha Zorrilla serà l’encarregada d’impulsar la transició cap a un nou model de gestió de l’aigua a Catalunya que garanteixi la suficiència hídrica generant nous recursos i sense dependre de la pluviometria.

El nou model de gestió es basarà en la prevenció de l’ús, la seva circularitat, la innovació tecnològica, la resiliència de les xarxes, la dotació de les infraestructures necessàries, la gestió dels boscos o l’aprofitament dels aqüífers subterranis com a sistemes d’emmagatzematge complementaris.

Zorrilla és Enginyera Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), així com Diplomada en Gestió i Direcció d'empreses per l'Institut Català de Tecnologia (1988 – 1989) i Diplomada en Enginyeria Ambiental pel Ministeri d'indústria Comerç i Turisme (1992).

Té més de trenta anys d'experiència en l'àmbit del medi ambient, fonamentalment en els sectors de residus i aigua. Ha desenvolupat la seva tasca en institucions del sector públic i en diverses empreses de l'àmbit privat, ocupant càrrecs directius. El seu darrer lloc de treball era a l’empresa Veolia.

És membre de la comissió de Canvi climàtic i economia circular del Col·legi d'Enginyer Industrials de Catalunya i en va ser presidenta entre 2018 i 2022.


DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Francesc Roca Rosell, secretari de Formació Professional

Nascut a Tarragona l’any 1958

Roca ha desenvolupat amb anterioritat diferents tasques relacionades amb la docència i l’àmbit educatiu.

Roca és Tècnic Especialista en Instal·lacions i Línies Elèctriques i té el certificat d'Aptitud Pedagògica en l’especialitat de Tecnologia. La seva trajectòria professional ha estat sempre vinculada al sector de l’educació, i en especial a la formació professional. Així, ha estat professor Tècnic de Formació Professional a l’Institut Comte de Rius de Tarragona des de l’1 de gener de 1979 a l’1 de setembre de 2023. En el mateix centre, ha ocupat diferents càrrecs com a cap d’estudis, subdirector i director del centre.

També en FP, ha estat professor del curs de formació inicial en direcció de centres docents públics a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya; i col·laborador del Departament d'Educació com a formador del professorat en programes de formació professional.

El passat curs escolar va ser membre del Grup Impulsor de Mesures de Millores Educatives representant l’àmbit de l’FP. El 2015 va ser guardonat amb el Premi del Consell Català de la Formació Professional a la trajectòria individual desenvolupada en el camp de l’FP.


DEPARTAMENT DE DRETS SOCIALS I INCLUSIÓ

Bartolomé Agudo López, director de l’Agència Catalana de la Joventut

Nascut a Terrassa l’any 1968.

És llicenciat en Geografia per la Universitat Autònoma de Barcelona (1997) i màster en Funció Directiva per l’Escola de Postgrau de la Universitat Autònoma de Barcelona (2010).

Des del juliol del 2023 era el director de l’Àrea d’Acció Social, Cicles de Vida i Habitatge a l’Ajuntament de Terrassa. En el mateix consistori egarenc, ha desenvolupat diverses funcions al llarg de més de dues dècades sent cap del Servei de Solidaritat i Cooperació Internacional, cap tècnic del Programa de millora de processos de descentralització i proximitat, responsable del Servei de Participació Ciutadana i cap del Servei de Joventut i dels equipaments de joventut d’aquesta ciutat. També ha estat vinculat a la Diputació de Barcelona on ha estat cap de l’Oficina del Pla Jove (2006-2011).

Ha cursat formació en els àmbits de la cooperació al desenvolupament, participació ciutadana o perspectiva de gènere, entre d’altres.


DEPARTAMENT D’EMPRESA I TREBALL

Francisco Ramos Martín, secretari de Treball

Nascut a Barcelona l’any 1964.

Doctor en Dret i Llicenciat en Sociologia, i amb màsters en Desenvolupament Local i Regional, i en Polítiques Públiques i Socials. Ha desenvolupat la seva carrera professional en el món de les polítiques d’ocupació.

Fins al seu nomenament, i des del 2023, era tècnic assessor del Servei de Mercat de Treball de la Diputació de Barcelona, una posició que ja havia ocupat durant els anys 2011-2015. Amb una llarga trajectòria a la Diputació de Barcelona, s’incorpora el 1994 com a coordinador de la Xarxa provincial d'Agents de Desenvolupament Local i posteriorment ha desenvolupat diferents càrrecs vinculats a les polítiques d’ocupació: tècnic del Servei de Foment de l’Ocupació (1996-1999), cap de secció de Gestió del Suport Territorial (2000-2005), cap de secció de Recursos, Projectes, Seguiment i Avaluació, del Servei de Dinamització del Mercat de Treball Local (2005-2007).

Ha estat director executiu d’estratègies de Foment de l’Ocupació, Barcelona Activa Ajuntament de Barcelona (2015-2023), així com assessor de Direcció del Servei d’Ocupació de Catalunya (2007-2011). Prèviament, a Barcelona Activa, va ser responsable d'Avaluacions del Gabinet d'Estudis (1992-1993). També ha estat tècnic assessor del Centre d'Informació i Assessorament a Nous Emprenedors de l'Ajuntament de Barcelona (1989-1992).

És expert en Desenvolupament Local, programa DELNET del Centre de Formació de la OIT (1999); així com en Avaluació, Eureval-C3E, Centre Européen d’expertise en évaluation (2006). També ha desenvolupat una carrera docent en diferents universitats i centres educatius catalans com ara la Universitat Pompeu Fabra o la Universitat Oberta de Catalunya i és autor de diferents articles sobre polítiques actives d’ocupació.


DEPARTAMENT D’IGUALTAT I FEMINISME

Saray Espejo Benito, directora general de Cures, Organització del Temps i Equitat en els Treballs

Nascuda a Barcelona l’any 1978.

És llicenciada en Ciències Polítiques (1996-2000) i va ser becada per la Fundació Rafael del Pino per desenvolupar el Programa de Lideratge per a la Gestió Pública a IESE (2012-2013) i pel Consorci de Promoció Comercial de Catalunya (COPCA) (actualment ACCIÓ) per fer pràctiques professionals al Centre de Promoció de Negocis a Budapest, Hongria (2002-2003). 

Ha treballat com a directora d’Afers europeus al Laboratori d’Idees Instrategies (2015-2024), assessora parlamentària al Parlament Europeu (2008-2010; 2012-2014) i assessora del secretari d’Estat per la Unió Europea (2010-2012). També ha estat professora universitària i formadora i col·labora a diversos mitjans de comunicació, tant de premsa escrita com audiovisuals. 

Té una llarga experiència professional en els àmbits nacional i internacional, tant en el sector privat com en l’administració pública i en les organitzacions de la societat civil. S’ha especialitzat en el disseny i execució de polítiques públiques i projectes europeus amb perspectiva de gènere. 


DEPARTAMENT DE CULTURA

Carolina Duran Moreno, directora general de Cultura Popular i Associacionisme Cultural

Nascuda a Terrassa l’any 1979.

Duran és gestora cultural i música.

Actualment és directora artística del Centre Artesà Tradicionàrius i coordinadora del Programa d’impuls a la Música d’Arrel de l’Obrador d’Arrel de la Fira Mediterrània. També és membre del Consell de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona i de la comissió de seguiment del Seguici Popular.

Ha treballat en nombrosos projectes relacionats amb l’àmbit cultural, coordinant jornades i cicles de concerts per a l’Ajuntament de Barcelona, l'Escola Superior de Música i l’Associació d’Escoles de Música, entre d’altres. També va formar part de l’equip directiu de l’Aula de Música Tradicional i Popular de la Generalitat de Catalunya.

Com a música, és membre fundadora de La Carrau, Betzuca, Soroll Blanc i Flamengrass. Ha estat membre de grups com Sabor de Gràcia, Les Violines i Las Migas, entre d’altres.

És llicenciada en Humanitats per la UAB i té un Grau Superior en Música i un Grau en Producció i Gestió Musical per l’Esmuc.

Joaquim Borràs Gómez, director general del Patrimoni Cultural

Nascut a Barcelona l’any 1963.

És arxiver i historiador, actualment és subdirector general d'Arxius i Gestió Documental del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, on exerceix la coordinació de les polítiques d'arxius i la gestió documental del govern català i l'execució de les accions acordades pels òrgans col·legiats del Sistema d'Arxius i Catalunya, a més de les funcions pròpies als serveis del territori.

Com a fites actuals, està impulsant el pla estratègic Arxius 2030. Pla d’arxius i gestió documental de Catalunya, participa en el desplegament de l’Estratègia 2030 del Patrimoni Cultural de Catalunya i l’organització de Congrés Internacional d’Arxius de Barcelona 2025.

Anteriorment, va ser l’Arxiver en cap de l'Ajuntament de Barcelona (2006-2023), cap de l'Arxiu de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona (1991-2006), responsable de l'Arxiu General de l'Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya ITEC (1989-1991) i arxiver del Palau de la Música Catalana (1984-1989).

A més, ha format part de l’equip docent del Màster d´Arxivística de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Rovira Virgili de Tarragona i ha col·laborat en cursos d’especialització amb diferents universitats com la Universitat Carlos III de Madrid, la Universitat Pública de Navarra, la Universitat Andina Simón Bolívar (Equador) o la Universitat de Guadalajara (Mèxic).

Ha presentat ponències i publicacions a revistes especialitzades en gestió documental, així com algunes monografies sobre arxivística, planificació estratègica i memòria històrica.