El Departament de Treball i Indústria de la Generalitat ha desenvolupat una aplicació informàtica pròpia que permet a les empreses des del passat 1 de gener comunicar els accidents laborals a través d’Internet. El portal on s’ha ubicat aquesta aplicació és el www.cat365.net i forma part del projecte d’Administració Oberta de Catalunya. Per donar d’alta accidents de treball es requereix que les empreses disposin d’un certificat digital homologat per l’Agència Catalana de Certificació o bé d’un codi d’usuari i contrasenya que poden sol·licitar de franc al telèfon 902 01 23 45.

L’any 2002, el Ministeri de Treball i Assumptes Socials va establir nous models de comunicats d’accidents per informar dels sinistres per via informàtica voluntàriament durant el passat 2003 i de forma obligatòria a partir del mes de gener de 2004. Així mateix, el Ministeri va crear el programa informàtic Delta per realitzar les comunicacions. Aquest programa és utilitzat a tot el territori de l’Estat excepte al País Basc i Catalunya, que fan servir aplicacions pròpies.

A Catalunya durant el passat any 2003 es van produir 13.786 accidents laborals menys (un 8%) que l’any anterior. Aquesta reducció és la sisena més important de les registrades a les comunitats autònomes de l’Estat i 2 punts percentuals superior a la mitjana espanyola (6,1%).

Segons la gravetat, els accidents mortals han disminuït gairebé un 20% (-37); els greus un 4,99% (-84), i un 7,51% (-13.665) els lleus.

1  

Fitxers adjunts

Aplicació informàtica per comunicar els accidents laborals a través dInternet

Aplicació informàtica per comunicar els accidents laborals a través dInternet
DOC | 93