La consellera dEnsenyament, Carme-Laura Gil, presidirà demà dimarts, 1 de juliol, a les sis de la tarda, al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat, el lliurament dels premis del Tercer Concurs dOratòria en Llengües Estrangeres. El Departament dEnsenyament impulsa la millora de lensenyament i aprenentatge de les llengües estrangeres en lensenyament de règim general mitjançant el projecte Orator, en el qual sinscriu aquest concurs. En aquesta edició del Concurs, les noies han acaparat tots els premis en els diferents nivells educatius.Un dels objectius del sistema educatiu és que tot lalumnat assoleixi un nivell de comunicació bàsica que li permeti entendres en una o dues llengües estrangeres en acabar lensenyament secundari. Aquest Concurs preveu un guanyador i tres finalistes per a cada nivell educatiu. Enguany, la participació ha estat notable, ja que 137 centres shan animat a presentar alumnes en els diferents nivells educatius: educació primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Cada centre ha presentat un alumne per etapa educativa.Hi ha dos tipus de premis:- Per als centres: satorgarà un premi de 1.800 euros per a cada centre amb alumnes guanyadors i un premi de 900 euros per a cada centre amb alumnes finalistes.- Per als alumnes: satorgarà un premi individual per a tots els alumnes guanyadors i finalistes, el qual consistirà en un viatge cultural conjunt a Cambridge, organitzat pel Departament dEnsenyament. Aquest viatge es farà els dies 5, 6 i 7 de setembre de 2003 i comptarà amb la participació de professorat acompanyant designat pel Departament dEnsenyament.Els guanyadors dels premis denguany han estat els següents:- Educació Primària: lalumna guardonada ha estat Sara Sanz i Ureña, de lEscola Mare de Déu del Carme del Prat de Llobregat. Ha participat en anglès amb el discurs Meals and Meal times.- Educació Secundària Obligatòria (ESO): la guardonada ha estat Alba Anadón i Rossell, de lEscola Infant Jesús de Barcelona. Ha participat en anglès amb el discurs British teeanagers, Spanish teenagers, what makes us different?, i en francès amb el discurs Différences et ressemblances entre les jeunes français et espagnols.- Batxillerat: la guardonada ha estat Estela Mariné i Roig de lEscola Puigcerver de Reus. Ha participat en anglès amb el discurs Globalization? I en francès amb el discurs Femme et publicité.- Cicles Formatius de Grau Superior: la guardonada ha estat Elisabeth Ribes Arntzen de lIES Meridiana de Barcelona. Ha participat en anglès amb el discurs Nature, i en francès amb el discurs Tourisme: études et monde professionnel.La comissió ha fet constar lelevat grau de qualitat de tots els participants i la dificultat que va suposar la selecció dels guanyadors i finalistes.El Concurs dOratòria vol potenciar la competència oral en llengües estrangeres entre els estudiants de Catalunya, ja que lexpressió oral en públic implica el desenvolupament de destreses lingüístiques orals, i també desenvolupa estratègies de comunicació. Lensenyament i aprenentatge dels aspectes socioculturals és una part important en els currículums de llengües estrangeres en el nostre sistema educatiu. El contacte i el descobriment daspectes propis daltres cultures afavoreix, duna banda, la reflexió sobre diferències interculturals i, de laltra, la presa de consciència de la pròpia identitat.Barcelona, 30 de juny de 2003
Les noies copen tots els premis del Tercer Concurs dOratòria en Llengües Estrangeres
event_note Nota de premsa