Paneque Alguaire {"name":"2024/10/23/17/43/fd4dfe67-42fc-4ca8-a972-02aece53d7d6.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0","weight":151765}


  1. Consellera Paneque: “Es tracta de desenvolupar una història d’èxit que ara cal ampliar, potenciar i eixamplar”
  2. El document haurà de donar resposta a la demanda per acollir projectes


La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha anunciat aquest dimecres la redacció d’un Pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) que definirà i planificarà els projectes i els usos de l’Aeroport de Lleida-Alguaire per a les pròximes tres dècades.


Des de la torre de control de la instal·lació aeroportuària, la consellera ha explicat que “l’impuls públic crea espais de desenvolupament que ens fan més competitius a l’àmbit europeu”, i que Catalunya té el coneixement, l’experiència i la fortalesa per fer projectes d’èxit com el de l’Aeroport de Lleida – Alguaire”. La consellera ha destacat la innovació pel que fa a les operacions amb drons a l’Aeroport i “l’aportació de coneixement a Europa”.


Així, Paneque ha assenyalat la voluntat de “desenvolupar una història d’èxit que ara cal ampliar, potenciar i eixamplar. En aquest sentit, la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha posat de relleu que aquest és un “moment d’importància estratègica”.


El document haurà d’ordenar l’espai de la instal·lació per poder preveure i donar resposta a la demanda existent de més activitats de formació, nous projectes industrials, espais de proves per a solucions aeronàutiques o zones per a desenvolupar futur projectes d’energia renovable.


La demanda d’activitats econòmiques vinculades al món aeronàutic continua en creixement i l’objectiu és que Lleida-Alguaire sigui un aeroport industrial de referència. Es tracta d’una infraestructura de 350 hectàrees que actualment genera un impacte econòmic anual de 37,5 milions d’euros pel territori.


El PDUA haurà de definir també les servituds aeronàutiques i les seves limitacions, així com detallar el desenvolupament urbanístic dels terrenys de l’entorn. La previsió del Departament és poder disposar en les pròximes setmanes del document d’objectius i propòsits, que permetrà iniciar la tramitació urbanística del futur planejament.


El nou PDUA és necessari perquè l’Aeroport ha esgotat les hectàrees de sòl que estaven planificades en el Pla especial urbanístic. De fet, les últimes obres que s’hi poden encabir s’estan portant a terme actualment. Es tracta de la futura residència de pilots, que estarà operativa l’estiu vinent, i els dos nous hangars que s’hi estan construint, un per a l’escola de pilots BAA Training i l’altre per a una nova companyia d’aviació corporativa.


Els cinc vectors estratègics


Els projectes que planificarà el nou PDUA s’agruparan en els cinc vectors estratègics que ja sintetitzen l’activitat actual de l’Aeroport:

  1. Aeroport de formació.
  2. Aeroport comercial. Aquesta activitat se sumarà als vols comercials de AirNostrum amb tres dies a la setmana a Palma de Mallorca.
  3. Aeroport tecnològic/laboratori: actualment acull sis projectes finançats per la Unió Europea en l’àmbit de l’UAM, hidrogen i energies renovables. En el marc d’aquesta estratègia s’ha establert el primer vertiport integrat en un aeroport internacional d’Europa, que s’està utilitzant per a la indústria com a centre de proves i showroom.
  4. Aeroport Newspace: centre de proves de motors per la industria aeroespacial.
  5. Aeroport industrial: espai per a manteniment, rehabilitació i desballestament d’aeronaus (Aeronpark, JAS i Servitec).

2  

Imatges

Fotografia

Fotografia 448898

Fotografia

Fotografia 151765

4  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 500510

Plànol

Plànol
PDF | 2093782

Campus formació

Campus formació
PDF | 5161962

Vectors aeroport

Vectors aeroport
PDF | 11264182