La consellera d’Educació, Marta Cid, presidirà el proper dimecres, 30 de juny, a les 18 hores de la tarda, a l’Auditori del Palau de la Generalitat, el lliurament dels premis del Quart Concurs d’Oratòria en Llengües Estrangeres. El Departament d’Educació impulsa la millora de l’ensenyament i aprenentatge de les llengües estrangeres en l’ensenyament de règim general mitjançant el projecte Orator, en el qual s’inscriu aquest concurs.Un dels objectius del sistema educatiu és que tot l’alumnat assoleixi un nivell de comunicació bàsica que li permeti entendre’s en una o dues llengües estrangeres en acabar l’ensenyament secundari. Aquest Concurs preveu un guanyador i tres finalistes per a cada nivell educatiu. Enguany, la participació ha estat notable, ja que 157 centres s’han animat a presentar alumnes en els diferents nivells educatius: educació primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Cada centre ha presentat un alumne per etapa educativa.Hi ha dos tipus de premis:- Per als centres: s’atorgarà un premi de 1.800 euros per a cada centre amb alumnes guanyadors i un premi de 900 euros per a cada centre amb alumnes finalistes.- Per als alumnes: s’atorgarà un premi individual per a tots els alumnes guanyadors i finalistes, el qual consistirà en un viatge cultural conjunt a Edimburg, organitzat per l’Entitat patrocinadora del premi, The British Council, i el Departament d’Educació. Aquest viatge es farà els dies 3, 4 i 5 de setembre de 2004 i comptarà amb la participació de professorat acompanyant designat per la institució organitzadora.Els guanyadors dels premis d’enguany han estat els següents:- Educació Primària: l’alumne guardonat ha estat Albert Hill i Usina, del CEIP Sant Domènec de La Ràpita-Sta. Margarida i els Monjos. Ha participat en anglès amb el discurs April Fool’s Day.- Educació Secundària Obligatòria (ESO): els guardonats han estat Sílvia Giménez i Cuevas, de l’IES Arnau Cadell de Sant Cugat del Vallès, que ha participat en anglès amb el discurs Anorexia i en francès amb el discrus Les filles voilées; i Ricard Cañas i Porter, del Col·legi Sant Gabriel de Viladecans, que ha participat en anglès amb el discurs Permissive Parents? i en alemany amb el discurs Unterschiede swischen unsere Universitäten und deutsche Univeritäten.- Batxillerat: la guardonada ha estat Maria Arquer i Cortés de l’IES Ciutat de Balaguer de Balaguer. Ha participat en anglès amb el discurs University Fees Go Up i en alemany amb el discurs Ein Neuer Trend.- Cicles Formatius de Grau Superior: s’ha declarat desert el premi, per això la comissió ha decidit fer la proposta d’atorgar dos premis guanyadors per el nivell educatiu d’ESO.La comissió ha fet constar l’elevat grau de qualitat de tots els participants i la dificultat que va suposar la selecció dels guanyadors i finalistes.El Concurs d’Oratòria vol potenciar la competència oral en llengües estrangeres entre els estudiants de Catalunya, ja que l’expressió oral en públic implica el desenvolupament de destreses lingüístiques orals, i també desenvolupa estratègies de comunicació. L’ensenyament i aprenentatge dels aspectes socioculturals és una part important en els currículums de llengües estrangeres en el nostre sistema educatiu. El contacte i el descobriment d’aspectes propis d’altres cultures afavoreix, d’una banda, la reflexió sobre diferències interculturals i, de l’altra, la presa de consciència de la pròpia identitat.Barcelona, 28 de juny de 2004